endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har en 1995 mod Chevrolet G30 (Starcraft) der den lille halvdelen av sidedøren sitter bom fast. Det er låsen nede som sitter fast. Den øverste låsen åpner seg og øverste delen av døren beveger seg 2-3 mm. Den nederste låsen reagerer ikke i det hele tatt. Jeg har tatt vekk panelet på innsiden og skåret vekk en del for å komme til låsemekanismen der nede. Jeg tror mekanismen er lik som på bakdørene, og der er det bare til å vippe opp den ene tappen, og så spretter låsen opp. Men på den fastlåste døren skjer det ingenting når jeg prøver å vippe tappen opp. Jeg vet ikke om jeg greier å vippe den langt nok opp engang. Det er maks klønete å komme til "gaffelen" som holder døren fast, men jeg greier såvidt å se den fra stigbrettet. Hele greien ser ganske rusten ut, så jeg har matet på med CRC 5-56 på både inni og utenpå. Men dritten sitter altså bom fast. Jeg har også prøvd diverse rå makt som sparking, vektstang mot "gaffelen" og varme, uten at det ble verken bedre eller dårligere. Nå vurderer jeg å ta av hengslene, men det virker ikke helt lett. Er de klinket sammen? Har dere noen andre tips? Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå