Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan hun være gravid?

Gjest weiss

Anbefalte innlegg

Mirann: Hva tilsier verken jeg eller Diesel_ har sex? (Altså, ikke med hverandre) For alt du vet kan det hende vi begge er foreldre, og klarer helt fint å ta oss av eventuelle barn.

Dette her syns jeg blir litt for dumt. Jeg mener man skal kunne nyte sex uten at man nødvendigvis har lyst på barn. Mener dere at foreldre som har to barn og som akkurat klarer seg økonomisk ikke skal ha sex, fordi de ikke har råd til å få et barn til?

Jeg mener man skal ta forhåndsregler som å bruke prevensjon. Det hadde vært en annen sak om trådstarter ikke hadde tenkt igjennom saken på forhånd, men de har tross alt prøvd å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at eg ikke har ubeskyttet sex... Og hadde eg gjort det så hadde eg vert nok en Gjest her på forumet med den samme nervøsiteten..er bare å ha sikker sex,er ikke verre enn det,uansett va dere andre kommer dragende med nå.

Og jada,dere kan si at viss hun går på piller og eg bruker kondom så er det ikke 100%,......vel..det er vertfall sikrere enn ingenting i det hele tatt

Eg siterer trådstarter" jeg og kjæresten har hatt samleie nå i 3 uker, men igår kom hun å sa hun hadde glemt p pilla "ett par ganger".

Og vi har hatt ubeskyttet sex."

Dette er ikke ansvarlig uansett hvordan dere ser på det.

Lenke til kommentar

Synes Diesel_ oppsummerte den biten du snakker om nå, w3p, ganske bra.

Dette her syns jeg blir litt for dumt. Jeg mener man skal kunne nyte sex uten at man nødvendigvis har lyst på barn. Mener dere at foreldre som har to barn og som akkurat klarer seg økonomisk ikke skal ha sex, fordi de ikke har råd til å få et barn til?

Jeg mener man skal ta forhåndsregler som å bruke prevensjon. Det hadde vært en annen sak om trådstarter ikke hadde tenkt igjennom saken på forhånd, men de har tross alt prøvd å forhindre dette.

Edit: leste nå gjennom innlegget en gang til:

Ja, jeg mener det. Det er utrolig uansvarlig i forhold til seg selv, kjæresten sin, og ikke minst ungene sine å risikiere å slå seg selv personlig konkurs. Men selvsagt, dette er jo opp til hver enkelt å bestemme.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Mirann: Hva tilsier verken jeg eller Diesel_ har sex? (Altså, ikke med hverandre) For alt du vet kan det hende vi begge er foreldre, og klarer helt fint å ta oss av eventuelle barn.

Fordi med det du skriver så fremstår du som prektigheten selv. Mennesker har sex for nytelsen, ikke bare for å få barn. Det trenger ikke passe med barn om en så har passert 30 år.

Kjæresten hans gikk tross alt på p-piller, noe som skal være sikkert nok i seg selv. Men uhell kan skje, uansett!

Hadde han pult ei uten kundom på et ONS eller lignende, kunne jeg heller diskutert det med å være uansvarlig.

Lenke til kommentar

Fordi med det du skriver så fremstår du som prektigheten selv. Mennesker har sex for nytelsen, ikke bare for å få barn. Det trenger ikke passe med barn om en så har passert 30 år.

Kjæresten hans gikk tross alt på p-piller, noe som skal være sikkert nok i seg selv. Men uhell kan skje, uansett!

Hadde han pult ei uten kundom på et ONS eller lignende, kunne jeg heller diskutert det med å være uansvarlig.

Ja,men var fortsatt så uansvarlig at hun hadde glemt de som trådstarter sier"ett par ganger" og alikevel så hadde de seg i TRE(3) uker.....dette er uansvarlig Mirann og det vet du uansett like godt som oss andre.Du sier at det trenger ikke passe med barn selv om en har passert 30,det er ikke det som er poenget!!,...men eg regner med par over tredve er ansvarlige nok til ikke å "glemme" pillene ett par ganger og ha seg uten noen annen beskyttelse i tre uker før tannhjulene oppe i hodet begynner å røre på seg.

Edit:Leif

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar
Ja,men var fortsatt så uansvarlig at hun hadde glemt de som trådstarter sier"ett par ganger" og alikevel så hadde de seg i TRE(3) uker.....dette er uansvarlig Mirann og det vet du uansett like godt som oss andre.Du sier at det trenger ikke passe med barn selv om en har passert 30,det er ikke det som er poenget!!,...men eg regner med par over tredve er ansvarlige nok til ikke å "glemme" pillene ett par ganger og ha seg uten noen annen beskyttelse i tre uker før tannhjulene oppe i hodet begynner å røre på seg.

Hun kom i ettertid å fortalte dette. Det er en viss forskjell. Jeg er selv veldig distre og kan lett glemme pillene. Det har ikke noe med at jeg er uansvarlig å gjøre.

Det hører dessuten med til sjeldenhetene at man blir gravid når man bruker p-piller. Selv om man glemmer å ta alle til rett tid. Denne saken har blitt blåst opp!!

Edit: Det blir heller ikke skrevet om hun har helt glemt pillene eller om hun tatt de innen 12 timer senere eller lignende.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...