Gjest Guest_Gravid_* Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Heisann, jeg og kjæresten har hatt samleie nå i 3 uker, men igår kom hun å sa hun hadde glemt p pilla "ett par ganger". Og vi har hatt ubeskyttet sex. Hvis hun glemmer si 2 dager etterhverandre, er det da 100% sjangs for å bli gravid? Jeg føler dette stresser meg ekstremt og jeg er veldig redd, for hun tar det ikke alvorlig, å er ikke seriøs om det. Hilsen Nervøs gutt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Nei,Det er egentlig veldig liten sjangs for at hun er det. Hun må være midt imellom to menstruasjoner(hun må ha eggløsning)for i det hele tatt skal være sjangs for at hun er gravid. Spørr henne hvor i syklusen hun var da dere hadde sex Edit:Ta ansvar...bruk beskyttelse neste gang da Endret 23. februar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 kommer vel også an på hvor lenge hun har gått på pilla. Men sannsynligvis har du ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Det er aldri 100% sjanse for å bli gravid. Hvis hun har glemt den, så får dere enten droppe knullinga eller så får du ta på deg en badehette. Tenk litt fremover. Endret 23. februar 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gravid_* Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Nei,Det er egentlig veldig liten sjangs for at hun er det. Hun må være midt imellom to menstruasjoner(hun må ha eggløsning)for i det hele tatt skal være sjangs for at hun er gravid. Spørr henne hvor i syklusen hun var da dere hadde sex Edit:Ta ansvar...bruk beskyttelse neste gang da Midt mellom 2 menstrusjoner? Jeg spurte henne, hun visste ikke. Jeg hadde tenkt til å bruke kondom, men hun sa det gikk greit osv. så da , tja, skippa jeg det Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 "Midt mellom 2 menstrusjoner? " Ja,altså...jenter HAR opphold mellom menstruasjonene sine(selv om det ikke alltid virker sånn ) Men til neste gang....bruk kondom..UANSETT! Lenke til kommentar
Aces Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja,altså...jenter HAR opphold mellom menstruasjonene sine Takk gud for det! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gravid_* Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 "Midt mellom 2 menstrusjoner? " Ja,altså...jenter HAR opphold mellom menstruasjonene sine(selv om det ikke alltid virker sånn ) Men til neste gang....bruk kondom..UANSETT! Altså, hvis jeg har forstått rett har jenter mensen 1 gang i mnd, hva mer som menes med opphold vet jeg ikke. Men får bruke tiden, å se om hun får mensen på Tirsdag ( i morgen). Jeg er så nervøs at jeg har vondt i magen for tiden.. Hvor lenge er det "Okei" å vente før man burde bli bekymret mtp. graviditet og tid man får mensen? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Spør en helsesøster eller på suss.no eller klara klok eller noe... men rundt 14dager kan d vel ta..tror eg...vet ikke helt..er ikke jente Lenke til kommentar
lissabon Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Det er slik at om en har tullet litt med p-pillene fins det alltid en sjans for at man kan bli gravid den måneden det gjelder, det er riktig at eggløsningstiden normalt skal komme hver midt mellom to menstruasjoner, det vil si 14 dager inn i syklusen, som normalt er på 28 dager, men eggløsningen kan forstyrres slik at den pausen som oppstår når en glemmer en pille eller to, faktisk kan utløse eggløsning. Det er nok bare å vente og se til hun skal ha mens og om den kommer skulle det være greit. Lykke til, det vil nå helst gå bra, men jeg vet av erfaring at det kan skje, siden min sønn ble til som et resultat av at jeg glemte å ta med pillene når vi skulle på en helgetur, vi var på fest om kvelden og i ganske beruset tilstand bestemte vi oss for å ta en råsjans eller tre.. Jeg er veldig glad i han og vi har det fint, jeg skal passe på at han ikke får vite at han er resultatet av en forglemmelse, det spiller ingen rolle likevel lenger nå føler jeg:) Endret 26. februar 2008 av lissabon Lenke til kommentar
Gjest Gjest_kan være gravid Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei, at barnet blir født er ikke et alternativ. Både jeg og partner er i såpass lav alder, og forholdet er relativt nytt, så det vil skape mer problemer enn "fortjeneste". Hun skulle hatt mensen idag, men har så langt ikke fått det. Klokken er 12.55, så det er jo fortsatt tid igjen mener jeg. Hvis hun ikke har fått mensen på Fredag, skal vi prøve å ta en graviditetstest. Lærepengen er i alle fall mottatt å tilfellet vil ikke skje igjen, men som trådstarter sier, "bruk kondom" er litt sent ute. Når vi er inne på det er det ett par spørsmål vi har angående abort. - Vi er 17, trenger foreldre å vite om det? - Må det være med en over 18 med på aborten? For jeg er nemlig ikke 18år. Takk! Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Bruk kondom, evt. angrepill, klarer du det så kan du jo hoppe av i svingen. Under 18 så får foreldre vite det. Endret 27. februar 2008 av General_Skurf Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Selvfølgelig har ikke foreldrene dine noe med hvem du knuller... Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nei men de får vite det viss en abort skulle oppstå i en alder under 18 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Selvfølgelig har ikke foreldrene dine noe med hvem du knuller... Haha...vert borti det samme du også eller? Forledre får vite det viss abort osv blir aktuelt som General_Skurf så rikitg påpekte Lenke til kommentar
Minus Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Bruk kondom, evt. angrepill, klarer du det så kan du jo hoppe av i svingen. Under 18 så får foreldre vite det. Nei men de får vite det viss en abort skulle oppstå i en alder under 18 Feilfeilfeilfeilfeilfeil! Når en er over 16 år kan man søke om abort uten at foreldrene får vite det! Kilder; http://kultur.verdal.kommune.no/ungdomskon...rettigheter.htm http://www.ung.no/tekstversjon/art/?id=445...;shw=GRAVIDITET http://www.daria.no/skole/?tekst=9083 http://www.samliv.net/tema/abort.htm Sjekk opp det du skriver før du poster det, er du snill. Det kan godt hende du har gjort dette paret ekstra nervøse, uten at det var noe poeng i det. Håper for deres skyld at hun ikke er gravid, men om hun er det, må du være der for henne. Endret 27. februar 2008 av Minus Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hun skulle hatt mensen idag, men har så langt ikke fått det. Klokken er 12.55, så det er jo fortsatt tid igjen mener jeg. Hvis hun ikke har fått mensen på Fredag, skal vi prøve å ta en graviditetstest. Husk at mensen kan være forsinket fordi hun er stresset for at hun kan være gravid. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Heisann, jeg og kjæresten har hatt samleie nå i 3 uker, men igår kom hun å sa hun hadde glemt p pilla "ett par ganger". Og vi har hatt ubeskyttet sex. Hvis hun glemmer si 2 dager etterhverandre, er det da 100% sjangs for å bli gravid? Jeg føler dette stresser meg ekstremt og jeg er veldig redd, for hun tar det ikke alvorlig, å er ikke seriøs om det. Hilsen Nervøs gutt. Hmmm... Er det bare meg eller høres det ut som hu prøver å bli gravid med vilje?? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hu er nok kanskje gravid, og dere slår opp pga. krangel, og du må betale barnebidrag de neste 18åra ENJOY! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå