wolf5 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Usikker på om det er i dette forumet jeg bør spørre. Gjelder HTPC'n min. Jeg har prøvd å spille av en blue ray HD film. 1080 i høyden Bruker jeg PowerDVD så brukes ca 0 CPU men det hakker jevnt over. Sikkert 5-10 frames i sekundet gjennom hele filmen (antar skjermkortet ikke yter bedre da PowerDVD bruker HD hardware decodern i kortet). Bruker jeg Media Player Classic (med CORE AVC installert. testet proff versjonen også) for å spille av m2ts filene så kjører den jevnt i noen sekunder 10-20 med cpu load på rundt 50-70%, så plutselig setter den i gang å henge/hakke/ujevn lyd-bilde med CPU på 100%. Starter jeg opp filmen på nytt og hopper til nøyaktig samme sekvens som hakket etter 10-20 sekund så hakker den ikke, før det er gått 10-20 sekund igjen. Virker på meg som det er noe som samler seg opp og: BAM, hakketihakk. Noen har hatt erfaring med denne problemstillingen? Har kopiert m2ts filen lokalt for å være sikker på at det ikke er noe problemer med hastighet på lesingen av filmdataene. Men samme problemet. Noen som har noen tips? Har prøvd VLC (men den nekter og spiller kanskje kun av lyden). KMPlayer har jeg også prøvd. Oppfører seg identisk med Media Player Classic. Finnes det andre codecs der ute som kan brukes? Eller er eneste løsning her et nytt skjermkort, og i så fall hva skjermkort klarer fysisk å spille av full HD? Windows Vista 32bit Radeon HD 2400 AMD AM2 6400+ 2Gb RAM Edit: Dobbeltsjekket igjen. Glem 100% cpu bruk. CPU bruken forblir uendret. Eneste symtomene er at filmen begynner å hakke noen sekunder. Så funker det noen få sekunder så hakker det igjen i evig runddans. Endret 24. februar 2008 av wolf5 Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Reinstallerte Vista. Nå kjører PowerDVD 1080p filmer helt utmerket (hardware decoding). Kommer ikke til å klusse med software decoding for øyeblikket så lenge PowerDVD gjør jobben. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Tok feil. Den kjørte utmerket en liten stund så var det jevnt av og på med hakking. CPUen hogget i 12 sekund om gangen. Løste seg med nytt hovedkort + minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå