Gå til innhold

Hvordan få Sixpack

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Sixpack er oppskrytt <3

og hvorfor det?

Fordi damer liker "kose mager" :p

Ikke lur deg selv! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vent til puberteten.

Selv er jeg fjorten år og hadde omtrent lik mage som deg, men det er vanskelig å si helt, for jeg så bilde fra siden.

Nå har jeg trent mye fotball dette halvåret, og nesten ikke styrke.

Allikevel har jeg fått resultater og det hadde kommet fortere hvis jeg hadde trent styrke i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
HIIT eller en GK variant er nok mer effektivt for å brenne fett, enn hva moderat "lang" kardio er. Med det sagt sliter det veldig på kroppen, og hvis du itillegg trener styrke er det nok ikke så lurt å overdrive det, så vidt jeg har forstått.

Det du siterer fra iform.no, hvor de sier at hvis du jogger rett før frokost brenner du mer fett, er bare tull.

Hm.. d ser jo ut til å funke? du fordyer, og forbrenner alt mat - fettet når du sover, så kroppen MÅ ta fettsyrer fra laget...

Men jeg er ikke noe ekspert, vet ikke :)

Lenke til kommentar
HIIT eller en GK variant er nok mer effektivt for å brenne fett, enn hva moderat "lang" kardio er. Med det sagt sliter det veldig på kroppen, og hvis du itillegg trener styrke er det nok ikke så lurt å overdrive det, så vidt jeg har forstått.

Det du siterer fra iform.no, hvor de sier at hvis du jogger rett før frokost brenner du mer fett, er bare tull.

Det du sier stemmer ikke helt. Det er ikke bare tull. Trening før frokost på grunn av at kroppen har brukt opp glykogenlagrene sine er tull ja. Men å trene før frokost da insulin nivåene er lave, er en bra ting for fettforbrenning. Når du ligger med 15-20 % i fett prosent har ikke dette mye å si, men når du beveger deg mot 10 og under, vil dette ha en effekt.

Dette er noe bodybuilderene fant ut for lenge siden, og har gjort i 40 år!! Og med helt råe resultater.

Så det er litt morsomt med at ”alle” sier at du må utøve HIIT for å bli ”lean” og få sixpack :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Hm.. d ser jo ut til å funke? du fordyer, og forbrenner alt mat - fettet når du sover, så kroppen MÅ ta fettsyrer fra laget...

Men jeg er ikke noe ekspert, vet ikke :)

Dette er feil. Selv om du sover vil du ha masse glycogen i muskulaturen, selv om kanskje leveren din er bortimot tømt. Men det er heller ikke slik det fungerer. :)

Lenke til kommentar

Mye av det du leser på slike sider bør tas med en klype salt, det finnes tusenvis av teorier om hvordan få sixpack osv.. osv..

Jeg mener den beste måten (både for forbrenning og sixpack) er å spise mye, og sunt/rett til gitte tider og å trene variert styrke. Altså ikke bare situps og andre mageøvelser, musklene i kroppen fungerer sammen vet du :)

Ting tar tid ^^

Lenke til kommentar
Mye av det du leser på slike sider bør tas med en klype salt, det finnes tusenvis av teorier om hvordan få sixpack osv.. osv..

Jeg mener den beste måten (både for forbrenning og sixpack) er å spise mye, og sunt/rett til gitte tider og å trene variert styrke. Altså ikke bare situps og andre mageøvelser, musklene i kroppen fungerer sammen vet du :)

Ting tar tid ^^

men nå er 6pack styrt av fett prosent som sagt 1000 milloner ganger her, så da spiser du ikke mye og legger deg i kcl overskudd

Lenke til kommentar
men nå er 6pack styrt av fett prosent som sagt 1000 milloner ganger her, så da spiser du ikke mye og legger deg i kcl overskudd

hm, kan man trene slik at fettet forsvinner?

svaret er ja.

Og man passer selvsagt på hva man spiser. Men det er viktig å få i seg mat. Uansett hva man gjør, mat er viktig. Så får en heller dynge ned på salat så lenge en spiser.

Lenke til kommentar

tenker du da på chubby dudes?

Jeg for min del må si at en som har en godt bygget kropp med kanskje en "svak" sixpack ser bedre ut enn en skinny dude med 6 terninger på magen..

men jeg vet, det er ikke det man diskuterer her.

Lenke til kommentar

du vet ja, helt sikkert du som sitter med fasiten her,

så du skjønner ikke teginga? spiser man mer enn man forbrenner så vil man legge på seg, spiser man mindre vil man ta av seg, derfor man deffer og bulker.. men dette VET du nok heeelt sikkert... og hva er så vanvittig næringsrikt med salaten som du referer til? salat er hva du lager det til selv... kan være en kcl bombe og ett helt greit måltid, som har greit med kcl...

Lenke til kommentar
*snip*

Du vet jo minst like mye som meg ^^

Bare nevner det; Om du trener mye, må du også spise mye for å forbrenne, ergo spis og tren mye.

Det finnes altså folk som spiser mye som har sixpack.

Salat som i salatblader :D

Forstår poenget ditt. Er nok bare jeg som ikke forstår meningen med å sulte seg til sixpack. (egentlig så synes jeg det er idioti, men det er nå så.)

Litt off topic så tror jeg faktisk at jenter foretrekker en gutt med godt oppbygd muskulatur enn en skinny dude med sixpack :)

Lenke til kommentar
...

Er det mulig? Det kommer mye rart ut av deg, man må jo selvfølgelig deffe for å få fram 6packen, har man den framme så synes den mer når man deffer. Hvis du mener at trene magen og kcal overskudd gir sixpack kan du bare drømme videre, for da får du bare en tytene ølmage ut.

Lenke til kommentar
Er det mulig? Det kommer mye rart ut av deg, man må jo selvfølgelig deffe for å få fram 6packen, har man den framme så synes den mer når man deffer. Hvis du mener at trene magen og kcal overskudd gir sixpack kan du bare drømme videre, for da får du bare en tytene ølmage ut.

Nei, det er ikke det jeg mener. Men innser at jeg taper denne diskusjonen uansett. Dere vant : )

Lenke til kommentar
*snip*

Du vet jo minst like mye som meg ^^

Bare nevner det; Om du trener mye, må du også spise mye for å forbrenne, ergo spis og tren mye.

Det finnes altså folk som spiser mye som har sixpack.

Salat som i salatblader :D

Forstår poenget ditt. Er nok bare jeg som ikke forstår meningen med å sulte seg til sixpack. (egentlig så synes jeg det er idioti, men det er nå så.)

Litt off topic så tror jeg faktisk at jenter foretrekker en gutt med godt oppbygd muskulatur enn en skinny dude med sixpack :)

vil tror jeg vet betraktelig mye mer enn deg uten å skryte på meg noe eller være hoven, for mer innkompetent person enn deg skal man lete lenge etter...

Nei, det er ikke det jeg mener. Men innser at jeg taper denne diskusjonen uansett. Dere vant : )

du taper fordi du ikke har peil på hva du snakker om

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre: Leste i begynnelsen av tråden at han har for høy fettprosent. Mener dere det seriøst? Da er jeg Hulken...

hva mente du egnetlig med det?

Jeg beklager om jeg missforstår, men vil ikke at han har for høy fettprosent si at han har for mye fett på kroppen? Og han der var vel ikke for tykk i det hele tatt? Ser ut som en helt normal gutt på tretten år? Det jeg mente var: "Om dere mener at han var for feit, hva er jeg da? Eller så og si alle andre?" -_-

Lenke til kommentar
Jeg beklager om jeg missforstår, men vil ikke at han har for høy fettprosent si at han har for mye fett på kroppen? Og han der var vel ikke for tykk i det hele tatt? Ser ut som en helt normal gutt på tretten år? Det jeg mente var: "Om dere mener at han var for feit, hva er jeg da? Eller så og si alle andre?" -_-

Lurer litt på det samme, for det er ikke sunt å slanke seg når du ser slik ut som han. Men man må nok ned med fettprosenten :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...