Gå til innhold

Hvordan få Sixpack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat muskelbunt, så ut som en average kid men med noe mage/bryst muskler. Men fyfaen så syke foreldre han må ha. Overrasker meg lite om gutten har gått på steroider for å si det sånn. Det er hormoner som bygger muskelmasse og i den alderen produserer kroppen lite selv.

Lenke til kommentar

i

Ikke akkurat muskelbunt, så ut som en average kid men med noe mage/bryst muskler. Men fyfaen så syke foreldre han må ha. Overrasker meg lite om gutten har gått på steroider for å si det sånn. Det er hormoner som bygger muskelmasse og i den alderen produserer kroppen lite selv.

Hvordan i all helvete kan du kalle det for average?

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke hvor gammel han er, men stor ifh muskelmasse var han ikke nei. Bare ekstremt markert. Når det skrives muskelbundt, hadde jeg forventet noe større enn det der. bl.a like tynne armer som jentene han danser forran. Jeg skrev forresten average OG bryst/magemuskler. Sier ikke at han ser normal ut, for det gjør han ikke. Ingen på den alderen skal ha såpass med muskler.

Men dette er OT, tråden handler om hvordan trene for å få sixpack. For store magemuskler så må man trene magemusklene med vekter også. Bare situps holder ikke.

Lenke til kommentar
Må legge til at jeg alltid jogger og sykler ETTER styrketreningen!

Kanskje noen her inne som kan svare meg på en ting angående akkurat dette, som jeg har lurt på litt siden jeg begynte å trene. Har hatt et opphold hvor jeg har lagt på meg endel fett og vil ha det vekk til sommeren så har begynt å passe på kostholdet nå, sluttet helt med brus og småplukk gjennom dagene. Men for å få lavere fettprosent må det i tillegg mer enn bare styrketrening til og jeg leste på iform.no at man gjerne kan ha kardio trening etter styrketreningen.

Vet at kardio kan være av mange forskjellige typer og intensiteter, men siden det sto i en artikkel med tips om hvordan forbrenne fett så regner jeg med at det var ment i relativt intensiv form.

Det jeg lurer på er om dette kan være i form av jogging/sykkling rett etter styrketreningene mine. Er forvirrende å høre så mye forskjellig fra forskjellige personer. Noen sier at sykkling o.l. kondisjonstrening rett etter styrketrening er bortkastet og i værste fall ødeleggende for styrketreningen, men når det står i en artikkel på iform.no så føler jeg jo at dette er noe som må ha noe for seg?

49. Utfør kardio trening rett etter styrketrening, eller rett før frokost. Da er kroppen tom for energi og blir nødt til å bruke fett depotene på kroppen for å klare aktiviteten.

Er sakset fra "50 tips for å øke fettforbrenningen" om noen lurte. Ble kanskje litt unødvendig lang post, men håper det er noen som har noen meninger om dette. Siden jeg er B menneske så til de grader så er det ikke så fristende å stå opp en halvtime time tidligere for å dra på trening før jobb.

Lenke til kommentar

HIIT eller en GK variant er nok mer effektivt for å brenne fett, enn hva moderat "lang" kardio er. Med det sagt sliter det veldig på kroppen, og hvis du itillegg trener styrke er det nok ikke så lurt å overdrive det, så vidt jeg har forstått.

Det du siterer fra iform.no, hvor de sier at hvis du jogger rett før frokost brenner du mer fett, er bare tull.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Virker som det er mye motsigelser på de fleste sånne sider ja. Noen påstår mange små måltider er bra for forbrenning, mens andre sier det er bare tull. Gjerne på samme siden.

Tenker jeg satser på å sykkle rett etter styrketrening da, det er det enkleste med tanke på tid jeg må bruke og da er jeg allerede godt igang. Så får jeg se hvordan resultatene blir.

Lenke til kommentar

Skyfish: Problemet er at veldig mange anbefalinger er tuftet på "selvfølgeligheter" og at "det er slik jeg gjør det, og jeg er tynn/sterk/stor, ergo gjør det deg tynn/sterk/stor". Det har vært lite seriøs forskning på dette området, så en vet rett og slett ikke alt. Men en ting er sikkert, kardio brenner ikke mer fett før frokost enn etter frokost. Det at kroppen er tom for energi før frokost er jo rett og slett feil. Hvorfor sover man?

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å ta 80 situps hverdag, magemuskelen er en muskel som andre og trenger min 48t hvile. Anbefaler deg å ta heller situps 3 ganger i uka, og ta 10x3, med 1 - 2 min pause mellom hver.

Ting tar tid.

forresten, ser ikke helt poenget med å ha sixpack som 12 åring heller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er jo ikke akkurat rocket science som skal til. Tren knebøy og markløft uten belte + spise mindre enn man forbrenner = sixpack.

Det er sant. Etter min mening burde man bulke ett år før man deffer vekk fettmengden. Ingen vits å være stankelben med sixpack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...