Gå til innhold

Hvordan få Sixpack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er:

dag 1: bryst, øvre rygg og skuldre.

dag 2: bein

dag 3: 40 min jogging og 40 min sykkling

dag 4: nedre rygg, mage

dag 5: biceps, triceps, og bryst

Kostholdet mitt.. Hmm.

Jeg spiser ikke snop eller brus lenger, jeg bruker kreatin og proteinpulver. Ellers spiser jeg til frokost: Rugfras, dette er noe cornflakes lignende puter, 92% fullkorn står det på pakken, så er vell sunt nok :p

På skolen går det som regel i knekkebrød med kjøttpålegg, og loffhorn med smeltet ost og skinke inni fra kantinen.

Til middag er det litt forskjellig, men absolutt mest kjøttmat, en del kylling + poteter/ris, valdig mye kjøttdeig og spghetti, eller kjøttdeig i slik gryterett poser.

Så lunch osv utover dagen når jeg er sulten er mere av frokostblandingen og bananer.

Approved/Fail? :p Tar gjerne imot tips i hvordan jeg skal spise, siden detter er noe jeg absolutt ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

genetex: Jeg ville løpt i intervaller. Det kan være geriljakardio, 4x4 etc, bare du får pulsen skikkelig opp under intervallene. Og du bør du kanskje vurdere å ha løping og styrketrening på seperate dager.

I tillegg bør du telle kalorier og trene baseøvelser.

Lenke til kommentar

"geriljakardio, 4x4 etc"

Hva er dette for noe? :)

Og hvorfor ha styrke og løping/sykling på seperate dager? Og hva er baseøvelsern, og hva slags øvelser er dette?

Og jeg synest det ser alvorlig stressende ut å gå rundt og telle kalorier, regne ut hva hver bidige ting man skal spise osv. Eller er dette lett? Kanskje bare jeg som er litt negativt innstilt?

Hadde håpet å slippe å regne ut hva jeg skal spise osv. ved extra mye trening :p

Må legge til at jeg alltid jogger og sykler ETTER styrketreningen!

Endret av genetex
Lenke til kommentar

Geriljakardio og 4x4. Hvilken av de du velger spørs helt etter hvor lenge og intense du liker å ha øktene. Selv foretrekker jeg geriljakardio.

Det med styrke og løping på seperate dager var vel helst ment hvis du begynner med intervalltrening. Da det er ekstremt tungt å ha desse to treningene på samme dag.

Baseøvelser er de "store" øvelsene innen styrketrening. Det er de øvelsene du kan løfte tyngst på og involverer flest muskler, noe som øker forbrenningen og gjør øktene mer effektive. I tillegg trener du støtte- og kjernemuskulaturen. De største øvelsene er knebøy, markløft, benkpress, millitærpress, roing, dips og chins/nedtrekk.

Å ha kontroll på hvor mye du stapper i deg er egentlig bare noe en må venne seg til. Når du kommer inn i en fin rytme, får gode vaner og vet hva de ulike matvarene inneholder, går det meste av seg selv egentlig. :)

Lenke til kommentar
Ha! Nå har jeg six-pack! Eller egentlig ikke helt...

Har heller 4-pack... :p

Mangler lizzom de to nederste musklene...

Vet ikke hvordan trene de nederste magemusklene...

Hjelp værsåsnill? :)

LOL! Var det ikke du som spurte for noen dager siden hvordan få sixpack, og du hadde trent kun i 4 dager da. Tar nok lengre tid enn det. 4 pack er ikke sixpack.

Lenke til kommentar
12 år og sixpack :tease:

Er vel heller pittelitt magemuskler samt lav fett % tenker jeg. Ser forresten ekstremt harry ut og ha magemuskler som er større en peck'sa.

Har en nabogutt her som er 10-11år som har six-pack. Hvis du i tillegg husker muskelgutten fra en dokumentar på TVNorge også, som hadde sixpack som barn, er det ikke umulig :thumbup:

Lenke til kommentar

uansett harry. I den alderen der skal du ikke bry deg om muskler og utseende ass. Da er det leke og gjøre faenskap med vennegjengen som burde gjelde. Skjer med verden når jenteunger på den alderen sminker seg og kler seg som horer og guttunger trener for sixpack og kjøper merkeklær for tusenvis av kroner.

Edit: Så og si alle har "sixpack," det er fett% som avgjør om den blir synlig eller ei. Naboen din er sikker veldig tynn...

Endret av The Game
Lenke til kommentar
uansett harry. I den alderen der skal du ikke bry deg om muskler og utseende ass. Da er det leke og gjøre faenskap med vennegjengen som burde gjelde. Skjer med verden når jenteunger på den alderen sminker seg og kler seg som horer og guttunger trener for sixpack og kjøper merkeklær for tusenvis av kroner.

Sant nok, men man må jo respektere dem også. Mye bedre at den heller trener i kontrollerte former enn at dem finner på å trene seg ihjel i skjul da...

Fant en video at guttungen fra dokumentaren fra TVNorge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...