Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Uløst!]Laptop slår seg av, til og med urørt. Viften kjøler som den skal. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Fujitsu Siemens AMILO laptop.

Spesifikasjoner:

Prosessor: Intel® Core2 CPU T5300 @1.73GHz 1.73GHz

Minne: 1918 MB minne

Den blir veldig varm på undersiden, bortsett fra rundt vifta, der kjøles det kald luft, som det skal. Den slår seg av både under bruk og når den ikke blir brukt.

De gangene jeg legger den med skjermen ned, og undersiden opp i lufta, når jeg går fra den, er den fortsatt på når jeg kommer tilbake. Setter jeg den bare vanlig fra meg på bordet, er den derimot av når jeg kommer tilbake.

Hva kan være problemet og hva gjør jeg for å løse det?

På forhånd takk!

Endret av tradhtare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig fenomen du har! Men prøv å endre på strøm instillingene på skjermsparer menyen.

Jeg vet.

Det er underlig.

Håper noen har et svar!

Takk for tips, men jeg gikk inn å sjekka innstillengene til den strømprofilen jeg bruker.

På "slå av skjermen etter" og "sett i hvilemodus etter" , så står det aldri. :s

Lenke til kommentar
Jeg prøve en bump på denne, da jeg virkelig kunne trengt en løsning.

Om det hjelper å snu den opp ned mens du er borte, så er det nok varmen som er problemet. Om du fortsatt har garanti på den, send den på service.

Det kan for eksempel være fullt av støv i små kriker og kroker inne i maskinen som gjør at luftstrømmen ikke går som den skal. Du kan prøve å forsiktig skru opp noen av lokkene under maskinen og sjekke.

Evt. om garantien har gått ut men maskinen fortsatt er under 5 år, kan du reklamere på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...