nomore Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei, Eg er en mann på 25 år med det eg vil anslå som moderat mengde kroppshår. Og eg hater kroppshår. Med tiden er eg redd for at det går over fra moderat til mye kroppshår. Tegn til dette har begynt å vise seg på tær og rygg. Eg har vært borti gutter og jenter som sier de ikke bryr seg om at eg har mye kroppshår, men eg også vært borti de som mener det er ekkelt. Noen liker at man har mye kroppshår enkelte steder, men så snart det dukker opp på andre steder er det ekkelt(eks: skulder/rygg, tær). Men dette er egentlig noe eg "sliter" med personlig, og ikke noe eg vil gjøre fordi eg er redd for hva andre synes. Dette er steder eg ikke liker hår, eller steder eg har for mye hår: - rygg/skulder: her vil eg ikke ha noe - tær/føtter: her vil eg ikke ha noe - ben: her føler eg at eg har for mye - rompe: her føler eg at det er alt for mye - penis/pung: her føler eg at det er for mye, og skulle gjerne fjernet det helt permanent - mage/brystkasse: her føler eg at det er for mye, til og med på selve brystvortene Av hårbekjempelse går eg som vanlig til frisøren angående det på hodet, eg barberer meg daglig i annsiktet og tar da også en kontroll av skuldre og rygg, og tar det som synes. Ben har eg barbert en gang, noe som såg stygt ut og vil ikke gjentas. Tær/føtter lar eg være. Rompe har eg bestemt meg for å ligge unna. Penis og pung får regelmessig behandlig med Veet(1 gang hver 7/14 dag) og da tar eg av og til magen samtidig. Armhule lar eg være. Tips til hva eg kan gjøre for å få til en løsning angående rygg, skulder, rompe, mage, penis, pung, ben, tær og føtter? Som nevnt, ikke alle steder skal være hårfrie, men eg ønsker en reduksjon. Er det evnt andre som sliter med dette, eller har noen tips? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tror det mest effektive, og beklageligvis mest smertefulle er voksing. Sånn ordentlig med varmvoks. Barberer du, e rdet på mange måter en bjørnetjeneste da det fort vokser mer ut igjen. Voksa legger holder seg da leenge hårløs. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hørt at kvinner like hår på brystet, leggene og litt der nede. Resten kan du jo ta med voksing, gjør sikkert vondt men går over. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Takker for svar så langt, men eg tenkte på en mer permanent løsning Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Viss det hadde funnes en permanent hårfjerner på slike steder så hadde du hørt om det for lenge siden fordi dette ville vært noe alle jenter ville kjøpt. Er vel kanskje mulig at det finnes noen form for laserbehandling som fjerner all rot og det hele, men det tviler jeg litt på. Et spørsmål til deg. Når du snakker om å bruke Veet (antar det er hårfjerningskrem) på pungen. Jeg har hørt at denne er veldig sterk og at den for etterlater seg fæle kviser osv på sartere hud. Får du noen bieffekter av den, og hvor lenge holder hårene seg borte? (når jeg sier borte så mener jeg glatt, for eksempel ved barbering så holder den seg glatt i maks to dager) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Et spørsmål til deg. Når du snakker om å bruke Veet (antar det er hårfjerningskrem) på pungen. Jeg har hørt at denne er veldig sterk og at den for etterlater seg fæle kviser osv på sartere hud. Får du noen bieffekter av den, og hvor lenge holder hårene seg borte? (når jeg sier borte så mener jeg glatt, for eksempel ved barbering så holder den seg glatt i maks to dager) Dette kommer helt ann på hvilken Veet man bruker. Før så fantes det en lyseblå utgave som var perfekt til intime områder. Aldri noe problem. Men denne er tatt ut av salg, uvist av hvilken grunn. Nå finnes det som regel to utgaver i butikken, en rosa og en lyserosa. Den lyserosa er for min del veldig grei. Den er grei å bruke på følsome områder. Men ikke bruk den rosa. Den svir noe voldsomt og man har vanskeligheter for å gå skikkelig på et par dager. Eg brukte denne på fredag og klarer først nå å gå noelunde normalt(man lider jo litt for skjønnheten), og huden min er sånn passe vandt til Veet etterhvert(brukt det i et par år). Når det gjelder kviser osv så merker eg ikke dette på pung/penis. Men eg testet en dusjversjon av Veet en gang på rygg og mage og da fikk eg et kviseutbrudd eg aldri har sett maken til. Kviser på størrelsen med store erter og områder som såg brannskadet ut. Denne har eg da, naturligvis, sluttet å bruke. Når det gjelder hvor lenge huden er glatt varierer dette med hvor på huden det er. For min del føles huden passe glatt etter 4-6 dager(på magen 3-4). Når eg først har tatt en Veet behandling pleier eg på området rundt pung og på magen å dra en barberhøvel over en gang i blandt. Dette er effektivt og holder effekten lenger. Men som regel pleier eg å ta en ny behandling etter ca 14 dager. Dersom du ikke har brukt Veet før vil eg anbefale deg å teste i mindre mengder og på mindre områder. Og følg disse brukstipsene her, som eg smertelig har erfart selv: - IKKE bruk Veet på samme området kort tid etter første omgang(vent 2-3 dager) - IKKE la Veet være på i 10 minutt eller mer(begynn og påfør krem og så snart du er ferdig skraper du av der du begynte) - IKKE bruk såpe på området du har brukt Veet på, KUN VANN! dette gjelder også til dag nr 2. - behandle Veet området som om det skulle vært laget av tynt glass når du tørker det. vær forsiktig. - de første dagene etter du har hatt på Veet bør du bruke løse boxere og bukser. la området få luft. - hårene har en funksjon. denne funksjonen erstattes med Balla Powder. Lenke til kommentar
Gjest anonym_gutt Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei! Jeg er en del år yngre enn deg, men har også store problemer med dette. Tror kanskje jeg har et mer psykisk problem enn fysisk akkurat nå i disse tider, men. Jeg har også brukt Veet på armene, og det gikk egentlig helt greit, men det vokste jo fort ut igjen, og da fikk jeg så panikk at jeg begynnte å nappe alle hårene på armen, og har nå gjort det nesten hver dag i over et halvt år og huden min ser passe ødelagt ut. Så før gikk jeg med genser året rundt på grunn av hårete armer, men nå går jeg med genser året rundt på grunn av arr og ekkel hud. Men nå skal det jo nevnes at jeg hadde en uke i himmelen den dagen jeg brukte Veet, skulle bare ønske det varte litt lenger. Men når jeg snakker om armene mine er det ikke fordi det er bare der jeg har problemer, men det er bare der jeg har prøvd å gjøre noe med det. Har du sett noe på dette? For meg virker det utrolig fristende(selv om det koster veldig mye), men jeg tror jeg skal vente så lenge som mulig både på grunn av at det kanskje kommer noe nytt og bedre, og på grunn av økonomi(aldri i verden om jeg spør foreldrene mine om penger til noe sånt). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Hei! Jeg er en del år yngre enn deg, men har også store problemer med dette. Tror kanskje jeg har et mer psykisk problem enn fysisk akkurat nå i disse tider, men. Jeg har også brukt Veet på armene, og det gikk egentlig helt greit, men det vokste jo fort ut igjen, og da fikk jeg så panikk at jeg begynnte å nappe alle hårene på armen, og har nå gjort det nesten hver dag i over et halvt år og huden min ser passe ødelagt ut. Så før gikk jeg med genser året rundt på grunn av hårete armer, men nå går jeg med genser året rundt på grunn av arr og ekkel hud. Men nå skal det jo nevnes at jeg hadde en uke i himmelen den dagen jeg brukte Veet, skulle bare ønske det varte litt lenger. Men når jeg snakker om armene mine er det ikke fordi det er bare der jeg har problemer, men det er bare der jeg har prøvd å gjøre noe med det. Det høres ut som om du har mer et psykisk problem med det ja. Eg har ikke noe "problem" med hårene. Eg liker de bare ikke. Eg kan godt kle av meg blandt folk(trening, badestrand, soverom osv), men liker ikke hår og vil gjerne bli kvitt de. Eg anser de som "hår i maten" i bunn og grunn. Har du sett noe på dette? For meg virker det utrolig fristende(selv om det koster veldig mye), men jeg tror jeg skal vente så lenge som mulig både på grunn av at det kanskje kommer noe nytt og bedre, og på grunn av økonomi(aldri i verden om jeg spør foreldrene mine om penger til noe sånt). Det ser jo fristende ut. Nå klarte eg ikke å se noen pris på nettsiden dems, men eg vil nok ikke betale for mye uten å få en viss forsikring om at det faktisk kan fungere. Lenke til kommentar
Gjest anonym_gutt Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://www.oslo-kosmetiske-lasersenter.no/...ikkel_67_h.html Er noen priser der, men er vel sikkert ment for kvinner kanskje. Har du aldri hatt problemer med å vise kroppen din? Føler du deg aldri stygg eller ekkel? Eller at folk smugtitter på deg med blikk som føles ut som klorer deg innvendig? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Har du aldri hatt problemer med å vise kroppen din? Føler du deg aldri stygg eller ekkel? Eller at folk smugtitter på deg med blikk som føles ut som klorer deg innvendig? Mitt personlige syn på kroppen min er at eg ikke liker den slik den ser ut. Eg føler meg småtjukk, for store "bryster", for mye hår, for tjukke lår, for lite kjøtt/muskler på forsiden av leggene, arr i hodebunnen(synlig når eg går barbert), stygge tenner, for kraftige øyenbryn(stusses), hårvekst mellom øynene(barberes), litt merkelig og vanskelig hårvekst på hodet, litt fet hud(hudleger mener den er fin og sunn), svetten kommer litt fort, eg går litt "rart" og øynene/ørene er ikke helt horisontale. Og totalt sett kunne eg kanskje vært noen cm høyere. Men eg er fornøyd med ørene, øynene, haken, halsen, rette tenner, navlen, penis størrelsen, hendene mine og rompa mi. Men dette er mitt syn på kroppen. Andre ser andre ting. Eg er komfortabelt nok med det til at eg ikke har noen problemer med det. Skulle eg hatt problemer med det føler eg att eg hadde ligget tynt ann. Eg går med hodet høyt hevet, har selvtilit nok på meg selv og er selvbevist nok til å ta slike vurderinger fortløpende. Eg viser gjerne frem kroppen. Personlig liker eg den ikke, men den er nå den "i'm stuck with" så eg gjør det beste ut av det. Og selv om eg har en del punkter eg ikke liker med den føler eg meg ikke stygg av den grunn, og ekkel føler eg er noe man gjør seg til og det prøver eg å unngå ved oppførsel. Når det gjelder andre så ser på meg så er eg mer redd for hva folk mener om min personlighet, humor og intelligens enn hva de mener om utseende mitt. Selv om eg også her mener de får ta meg slik eg er. Men mest av alt er det hårene eg har mest problemer med. Eg liker de ikke Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du kan undergå leserbehandling som vil "steke" hårsekkene. Merk at dette er PERMANENT og du vil aldri kunne få håret tilbake på områdene som behandles. Lenke til kommentar
Gjest plages Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei Jeg er også plaget med enormt mye hår på kroppen. Å det er overalt på kroppen, skikkelig svarte og mørke hår. Det som er mest irriterende er at det er ekstremt mye over skuldre og hele ryggen. Det har nå begynt å gå på min psykisk tillstand. Jeg er 24 år og har vært plaget med dette i 10 år snart. Når det er sol og sommer har jeg alltid klerne på. Har lest at det skal være mulig å få noe dekt av staten men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. noen som har har vært borti/hørt noe lignende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hei Jeg er også plaget med enormt mye hår på kroppen. Å det er overalt på kroppen, skikkelig svarte og mørke hår. Det som er mest irriterende er at det er ekstremt mye over skuldre og hele ryggen. Det har nå begynt å gå på min psykisk tillstand. Jeg er 24 år og har vært plaget med dette i 10 år snart. Når det er sol og sommer har jeg alltid klerne på. Har lest at det skal være mulig å få noe dekt av staten men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. noen som har har vært borti/hørt noe lignende? Dekning av staten? Det høres merkelig ut, skal staten da dekke opersjonene til alle som er missfornøyd med kroppen sin? ...leif Endret 15. juni 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Gjest plages Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja leste en artikkel om det en plass, men husker ikke hvor. Det har jo ingen ting med missfornøyd med kroppen. Men det er jo et problem, muligens pga hormon forstyrelser slik som jeg har lest Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja leste en artikkel om det en plass, men husker ikke hvor.Det har jo ingen ting med missfornøyd med kroppen. Men det er jo et problem, muligens pga hormon forstyrelser slik som jeg har lest AH, jeg forstår, når jeg tenker meg om så fikk jeg jo faktisk dekket tannreguleringen min for noen år siden Og det hadde ikke noe med at jeg var missfornøyd med tennene mine å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå