Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kamerat er sur på msn, men normal vanlegvis

Anbefalte innlegg

Det å vise engasjement på MSn er ofte veldig vanskelig, hvis noen skriver bare "haha" etter at du har sagt noe som er festlig, kan jo det virke ironisk tilogmed når han virkleig mente haha

Personlig så ser jeg "haha" som mer sympatisk "le med"-knøl.

Får også høre at jeg er "sur" på msn fordi jeg ikke funderer over livets problemer og gud veit hva, for da er jeg plutselig overdramatisk. Så personlig svarer jeg kort og prøver å inkludere smileyer for andre sin skyld :wee: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen er rett og slett håpløse når det gjelder MSN. Enten de er "borte" dagen lagen,(f eks min samboer gjør dette her og skylder på at han jobber og glemmer å skifte status, og det er tross alt bedre å snakke til noen som er "borte" og ikke få et svar, enn å snakke til noen som er "pålogget" som aldri svarer), eller så er de pålogga "dagen lang" uten å være der fysisk. Da er det jo veldig lett å føle seg oversett og ignorert, "er personen sånn mot alle eller bare meg?"

Har en kompis som er slik, men kjenner søstera hans og spørr henne "han er ikke hjemme han er på biltur" og skjønner jo etterhvert at fyren er lat og glemmer å skifte status.. ikke at det er "jeg" som er problemet.

Andre er ubrukelige på msn slik du beskriver, de svarer bare kort, mulig uten å mene det. En teori fra meg er at noen har hundre og ørten kontakter de har overfladisk kontakt med, og dermed snakker med for mange samtidig, og føler dermed at når venner snakker til dem så blir det "mas" og man svarer kort, pga man svarer så mange. Kanskje han er en slik?

Kanskje han ikke klarer å endre status til å passe hva han gjør? En sjeldent gang setter jeg meg som opptatt fordi jeg diller med noe som gjør at jeg ikke gidder å bytte vindu hele tida, og jeg er ikke opptatt så ofte. Så venner forstår at "aha hun ER opptatt", og maser ikke for mye. Om han da glemmer å skifte status, så "maser" du på ham, uten å vite at han er opptatt.

Lenke til kommentar

Han har vore pålogga i heile kveld, med status som "pålogget". Prøvde å kontakte han for eit par -tre timar sidan, og har framleis ikkje fått noko svar. Prøvde no igjen, men ingen reaksjon nei... Det merkelege er at han brukar denne funksjonen som gjer at han vert vist som inaktiv etter 10 minutt utan aktivitet. Men han har ikkje vore inaktiv i kveld :hmm:

Lenke til kommentar
Han har vore pålogga i heile kveld, med status som "pålogget". Prøvde å kontakte han for eit par -tre timar sidan, og har framleis ikkje fått noko svar. Prøvde no igjen, men ingen reaksjon nei... Det merkelege er at han brukar denne funksjonen som gjer at han vert vist som inaktiv etter 10 minutt utan aktivitet. Men han har ikkje vore inaktiv i kveld :hmm:

Det hender denne funksjonen ikke virker. Uansett burde du ikke ta det så høytidelig, enten det er det ene eller det andre. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest guest_anonym_no

Jeg ville vurdert å ta dette litt mer seriøst.

Har vært borti lignende situasjoner lignende (blant annet av typen jeg som var sur)

Dette kan være et forsøk på å hinte om at ikke alt er bra.

Hvis dette skjer over lenger perioder, vil jeg ofte forbinde dette med en form for psykisk lidelse.

Det kan være et stille rop om at noen skal bry seg. Og da mer enn kommentaren "hvordan går det a?" som folk slenger fra seg som ville fluer uten å som regel mene så mye med det.

Fatt interesse for hva han driver med når dere ikke er sammen, ta initiativ til å være mer sammen, og sørg for at han har det bra.

Det er VELDIG, VELDIG vanskelig å be om hjelp om man sliter psykisk. (Jeg har til dags dato ikke klart å be noen av mine venner om hjelp til det jeg slet med. Har allerede mistet venner pga langt mindre ting, og selv om disse vennene kanskje ikke er verdt å ta vare på, virker det ensomt uten.) I brosjyrer om psyokologiske lidelser står det stadig mye om hvor ofte de som faktisk lider sender ut små hint i håp om å bli oppfattet uten å konfrontere folk direkte. Det finnes også div tips til hvordan man kan tilnærme seg personer man frykter kan lide psykologisk.

Selvfølgelig kan det være noe sånn som div andre her har foreslått, men hvis dette har vart lenge, han virker normal til vanlig, og spesielt om han er/har i det siste vært mer tilbaketrukken RL enn de fleste andre i vennekretsen deres ville jeg vurdert å se inn i det jeg har skrevet.

Msn, sms, små kommentarer (spes i fylla) o.l er hva jeg vil kalle vanlige kanaler for å spre små hint.

Å vise at du virkelig bryr deg er gull verdt for den personen det gjelder.

Det var nå i hvertfall mine tanker om emnet. Ble kanskje litt rotete, men regner med at dere skjønner hvor jeg peker hen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...