Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kamerat er sur på msn, men normal vanlegvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har ein kamerat som alltid brukar å vere sur når eg snakkar med han på msn, men når eg snakkar med han elles er han heilt normal. Kva kan dette kome av? Eg har prøvd å snakke med han om det, men får ikkje noko vetig ut av han. Nokon som har tips til kva som kan gjerast?

Talk to him about it, vi er diskusjon.no, ikke Synske Jävlar A/S.

Lenke til kommentar

Latterlig så negative og uhjelpsomme folk var da.

Det er mulig at The Jester Race har et lite poeng, men det er også mulig at kompisen din har problemer eller noe? Jeg pleier å være rimelig pissed på msn osv. når jeg føler meg psykisk nedbrutt eller oppgitt.

Men kanskje han også ikke helt har lært seg å være høflig. Er også mulig at du bare oppfatter han som sur fordi han ikke bruker smileys osv.

Lenke til kommentar

Trenger ikke myriader av '...' etter hver setning for å virke sur.

Å bli oppfattet som sur kan være så mangt. Kanskje man ikke gidder å prate så mye med folk over Messenger når man likevel møtes og prates daglig, kanskje ligger det i stilen til personen å ha stivt og "surt" språk, som fungerer best muntlig, når man ser at vedkommende er i godt humør uansett.

Slik er det mye med meg. Ofte ser jeg ikke poenget i å prate så voldsomt mye med folk jeg kjenner godt, og mange mener jeg har et særdeles stivt språk. De fleste bryr seg ikke, fordi de kjenner meg, folk man ikke prater så mye med kan ha mer problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Snakk med han i RL heller da vel :p

Ja men det må no gå an å snakke med han på msn utan at han skal vere so sur som han er. Det er jo merkeleg at han er heilt normal vanlegvis.

Du snakker egentlig ikke om han nå, men heller den effekten han gjør på deg, og da må du kanskje titte litt i "speilet" for å fatte. Han har tydeligvis ikke noe problem, så hvem har det?

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Smileys bryr eg meg ikkje om ;) Det som gjer at han verkar sur, er at han alltid er so likegyldeg. Når eg snakkar med han får eg berre svar som "å!" eller "ok". Han viser ikkje noko interesse, sjølv om det eg seier ville engasjert han dersom vi hadde snakka om det ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

Siden det er sent, tar jeg det kort og godt:

Messenger teller knapt noe som helst, folk har ofte et annet "liv" der, og er han hyggelig til hverdags, ville jeg knapt hevet et øyebryn.

Evt. er det ikke verre enn å spørre ham, er jo ikke akkurat noe direkte problem. :)

Lenke til kommentar
Smileys bryr eg meg ikkje om ;) Det som gjer at han verkar sur, er at han alltid er so likegyldeg. Når eg snakkar med han får eg berre svar som "å!" eller "ok". Han viser ikkje noko interesse, sjølv om det eg seier ville engasjert han dersom vi hadde snakka om det ansikt til ansikt.

Haha, er slik selv. Føler lite for å taste det inn de få tastetrykka for å gi et seriøst svar.

Lenke til kommentar

Mange som høres sure ut på msn/meldinger siden de ikke bruker smileys osv.

Bare et eksempel på en samtale

Meg: Bli med ut en tur a?

Annen: Nei?

Meg: Why?

Annen: Skal jobbe idag...

Alikevel så er han ikke sur, men kan virke sånn utifra samtalen. Mange som skriver på sånn måte, og derfor virker det som om de er sure selv om de ikke er det.

Et annet eksempel

Annen: Ring meg a?

Da ville jeg vanligvis tenkt at han var sur på meg eller noe sånt, men siden jeg kjenner personen veit jeg at han ikke er det. Merker jo det fort når jeg ringer han :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Med sur, mener du da at han ikke gidder å bruke 5000 smilies på hver setning?
Jeg har lest tråden (til og med fornektelsen til trådstarter), men jeg går for denne.

Saken er enkel.

Dere har en måte å snakke med hverandre på i RL. Denne fungerer. (Siden dere er venner.)

Dere har derimot ikke samme kommunikasjon når det gjelder MSN. Du forventer mer av han, enn det han gir deg. Og det synes du er så trist at du lagde en tråd om det på Norges nest største forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...