iChristian Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Vi skal gifte oss og jeg lurte på om noen har noen forslag til morgengave? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Først og fremst gratulerer. Og uten at jeg gidder å google så forferdelig hardt: Hva er en morgengave? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Takker og bukker. Det er tradisjonelt en gave til bruden på morgenen for vielsen, men gies nå også til brudgommen Lenke til kommentar
Aces Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Morgengave har jeg aldri hørt om. Er det bare en liten ting som en rose eller et kort, eller skal det være stort og dyrt? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Gratulerer. Vet mange kjøper smykker som morgengave, men hvor mye skal du svi av i penger? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde blitt glad for et smykke eller armbånd. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja kanskje et smykke du kunne gravert inn navnene dere på? Et gullhjerte feks ... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Noe litt utenom det vanlige: et lite spa opphold/gavekort på masasje. Ring utgår, siden hun har fått på seg gifteringen Er hun typen som bruker armbånd? Jeg hadde likt å fått et nydelig smykke Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Morgengaven var egentlig en "unskyldningsgave" brudgommen gav til bruden som "betaling" for hymen hennes. Nå er det tradisjonelt sett noe begge gjerne gir til hverandre Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 http://www.kvinneguiden.no/magasin/planleg...l_i_munn-/37869 Lenke til kommentar
Gjest Guest_Berit_* Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Morgengave var ingen "unnskyldningsgave" for å ha tatt hymen til bruden. Det var en gave som, hvis brudgommen skulle falle fra, skulle fungere som en livsforsikring for bruden. Det sier litt om hvor mye som ble lagt av verdi i den (før i tiden). Bruden skulle altså klsre seg på verdien av morgengaven dersom hennes forsørger, les mann, gikk bort. Diamonds are a girls best friend Morgengaven kan selvfølgelig være spa eller andre forbruksvarer, men det er ekstra stas om den er VARIG, som et (ekstra) minne om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå