quijibobo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei. Har ett ganske nytt MSI-hovedkort. På dette hovedkortet er det 4 ramslots. Det er 2 grønne og 2 blå. Disse står annenhver farge. Jeg har kjørt Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 2x512MB, en god stund nå. Nå nylig kjøpte jeg Corsair ram i samme dimmensjon på 1024mb. Problemet oppstår når jeg har montert rambrikkene i pcen. Jeg får bare de grønne slotsa til å fungere samtidig. Så jeg klarer kun å bruke 1500mb ram i stedet for 2048! jeg har prøvd å bytte ram i slotsa, men klarer kun å bruke de grønne slotsa samtidig. Hadde satt stor pris på å få hjelp Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg hadde for en stund tilbake problemer med mitt minne. Jeg løste det med å ta ut alle minnebrikkene, for så å teste hver og en minnebrikke. Jeg prøvde de hver for seg, i forskjellige slots. Dette for å finne ut om noen av brikkene var ødelagt, eller portene de satt i var det. Du kan gjøre det for å finne ut om du kanskje har fått minnebrikker som er feilprodusert, eller om hovedkortet ditt har ødelagdte RAm- porter. Når jeg da hadde dette problemet, løste alt seg etter at jeg hadde satt de litt fram og tilbake. Lenke til kommentar
quijibobo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Har prøvd å bytte rambrikkene i slotsa =\ Fikk tips om at det var noen instillinger i bios som jeg måtte stille på. Kjøre at alle 3 jobber parallelt eller noe slikt.. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå