Gå til innhold

Får bare 2 rambrikker til å fungere samtidig!

quijibobo

Anbefalte innlegg

Hei. Har ett ganske nytt MSI-hovedkort. På dette hovedkortet er det 4 ramslots. Det er 2 grønne og 2 blå. Disse står annenhver farge. Jeg har kjørt Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 2x512MB, en god stund nå. Nå nylig kjøpte jeg Corsair ram i samme dimmensjon på 1024mb.

Problemet oppstår når jeg har montert rambrikkene i pcen. Jeg får bare de grønne slotsa til å fungere samtidig. Så jeg klarer kun å bruke 1500mb ram i stedet for 2048! jeg har prøvd å bytte ram i slotsa, men klarer kun å bruke de grønne slotsa samtidig.

Hadde satt stor pris på å få hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde for en stund tilbake problemer med mitt minne. Jeg løste det med å ta ut alle minnebrikkene, for så å teste hver og en minnebrikke. Jeg prøvde de hver for seg, i forskjellige slots. Dette for å finne ut om noen av brikkene var ødelagt, eller portene de satt i var det.

Du kan gjøre det for å finne ut om du kanskje har fått minnebrikker som er feilprodusert, eller om hovedkortet ditt har ødelagdte RAm- porter.

Når jeg da hadde dette problemet, løste alt seg etter at jeg hadde satt de litt fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...