kissekiss Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei. jeg fikk et legosett til jul. Jeg snakker da om technic lego, ikke sånne firkanta klosser som man lager hus av. Jeg bugde ferdig det legosettet og nå er jeg helt hekta Er det noen som har noe gode erfaringer med noen spesielle byggesett? Også lurte jeg på hvor det går ann å kjøpe motorer som kan drive tannhjul el. Hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe det. Og hver det går an å kjøpe løse deler til lego. Løse tannhjul og sånt. Håper det er flere legobesatte enn meg her i verden Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg kan si så mye som at jeg var hekta på Lego tecnic før. Da bygde jeg biler og sforskjellige ting, med motor og sånne luftmekanismer. Det var jo rimelig artig da ^^, Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Godt å vite at jeg ikke er den eneste som liker lego Husker du hvor du fikk tak i motorer? var det inkludert i byggesettet eller kjøpte du separat og bygde egne ting? Lenke til kommentar
JonasPonas Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har hatt mye morsomt med lego gjennom tidene, det er drit fett da Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg skulle gjerne hatt en sånn NXT robot med fargesensor og masse andre rariteter, men det koster jo søren meg 3000 spenn!!! så tror heller jeg prøver å anskaffe meg noe motorer, så jeg kan lage noen litt mer avanserte ting. noe liknende den her Endret 23. februar 2008 av kissekiss Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg gikk vel til leketøysbutikken når jeg skaffet meg en motor. Nå begynner det da en stund siden jeg holdt på med dette, og vet ikke hvor lett det er å få tak i. Etter hva jeg husker var det forskjellige motorer, som også var bregnet på forskjellige modeller, hvis man ikke starter helt fra starten med fantasien da! Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg skal prøve å bruke fantasien å lage en robothånd til å begynne med. Men til det trenger jeg motorer. husker du hva disse kostet? skal se om jeg finner det noen steder på nettet, hvis ikke kan jeg jo sjekke lekebutikkene i nærmiljøet Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Nei, husker ikke hvor mye de kostet, men tipper det var på rundt 3- 500,- Lego har jo blitt ganske dyrt(?), så kan hende det koster mer, det vet jeg ikke =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Lego har alltid vært dyrt...lol Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Ja, det har vel det Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg kjøpte et typisk "kongens borg" sett for rundt 990,- for 10 år siden eller tilsvarende... den borgen er blitt ganske så customised en del ganger nå ja. Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Broren min fikk også en "kongens borg" til jul for LENGE siden. Vet ikke hva det kostet, men det var en liten borg med fallem, vindebru og litt annet småtteri Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Når du begynner med Mindstorm (Robolab het det jeg brukte men det er vel bare for skoler tror jeg) og programering av det du bygger blir det hele mye morsommere. Der får du vel med to motorer og et par sensorer som standard tror jeg. edit: fant noen bilder Endret 26. februar 2008 av arnbju Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg har lyst på sånn mindstorms ja, men det er jo så dyrt! skal se om jeg kan skaffe noe motorer for legoen min da. Da kan jeg lage noe litt mer avansert i hvertfall Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ahh lego.. jeg elsker å bygge! Da jeg var barnevakt til noen unger med lego satt jeg på timesvis. Nesten så jeg glemte å stelle ungene :!: Men sånn teit lego som i bildet over er ikke kult. Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg synes sånn lego er morsommere, for da må man ikke bare bygge, man må programmere, og sånt. Derfor er det ikke bare å bygge legoen også hive den i et hjørne og la den samle støv. Også går det ann å lage egene modeller Endret 27. februar 2008 av kissekiss Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kan ikke akuratt si at jeg er den store legoentusiasten. Men når vi får besøk av søskenbarna våre så drar vi alltid fram duplo. Mye enklere å bygge med Lenke til kommentar
kissekiss Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Duplo er ikkeno særlig for meg nei Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Men la oss staye on topic kanskje... jeg synes ikke Duplo er noe særlig; de detter jo mye lettere fra hverandre enn Lego, og dessuten får man ikke den samme effekten når modellen man bygger er så stor. kan jo også nevnes at du ikke får tak i helt de samme delene... tror for eksempel ikke klosser med 1 "prikk" på tvers eller langs finnes i Duplo; minste er vel 2x2. Endret 28. februar 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå