Gå til innhold

Den store legotråden!

kissekiss

Anbefalte innlegg

Hei. jeg fikk et legosett til jul. Jeg snakker da om technic lego, ikke sånne firkanta klosser som man lager hus av. Jeg bugde ferdig det legosettet og nå er jeg helt hekta :dribble: Er det noen som har noe gode erfaringer med noen spesielle byggesett? Også lurte jeg på hvor det går ann å kjøpe motorer som kan drive tannhjul el. Hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe det. Og hver det går an å kjøpe løse deler til lego. Løse tannhjul og sånt. Håper det er flere legobesatte enn meg her i verden :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne hatt en sånn NXT robot med fargesensor og masse andre rariteter, men det koster jo søren meg 3000 spenn!!! så tror heller jeg prøver å anskaffe meg noe motorer, så jeg kan lage noen litt mer avanserte ting. noe liknende den her

Endret av kissekiss
Lenke til kommentar

Jeg gikk vel til leketøysbutikken når jeg skaffet meg en motor. Nå begynner det da en stund siden jeg holdt på med dette, og vet ikke hvor lett det er å få tak i. Etter hva jeg husker var det forskjellige motorer, som også var bregnet på forskjellige modeller, hvis man ikke starter helt fra starten med fantasien da! :D

Lenke til kommentar

Når du begynner med Mindstorm (Robolab het det jeg brukte men det er vel bare for skoler tror jeg) og programering av det du bygger blir det hele mye morsommere. Der får du vel med to motorer og et par sensorer som standard tror jeg.

edit: fant noen bilder

post-21424-1204049369_thumb.jpg

post-21424-1204049382_thumb.jpg

Endret av arnbju
Lenke til kommentar

Jeg synes sånn lego er morsommere, for da må man ikke bare bygge, man må programmere, og sånt. Derfor er det ikke bare å bygge legoen også hive den i et hjørne og la den samle støv. Også går det ann å lage egene modeller :dribble:

Endret av kissekiss
Lenke til kommentar

Men la oss staye on topic kanskje... jeg synes ikke Duplo er noe særlig; de detter jo mye lettere fra hverandre enn Lego, og dessuten får man ikke den samme effekten når modellen man bygger er så stor. kan jo også nevnes at du ikke får tak i helt de samme delene... tror for eksempel ikke klosser med 1 "prikk" på tvers eller langs finnes i Duplo; minste er vel 2x2.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...