Chizzo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei! Jeg syntes jeg har veldig treig nedlastingshastiget. En venn av meg laster ned med en hastighet på 600 kb/s mens jeg laster ned med en hastighet på noe rundt 50 kb/s... Forrige nedlasting var bare på 26 kb/s ! Har kjørt en hastighets test på internett, og jeg fant ut at hastigheten min var på ca. 1400 kbit/s men det er jo kbit/s ikke kb/s, men likevel er jo dette mer enn jeg laster ned for! Kan dette ha noe med innstillinger eller noe å gjøre? Før lastet jeg ned med en hastighet på rundt 160-200 kb/s, så det har synket veldig mye. Jeg har trådløst nettverk hjemme, det kan kanskje ha LITT med signalstyrken å gjøre, men det kan vel ikke ha så mye å si når jeg har hatt mye bedre hastighet før, selv om jeg har pcen på akkuratt samme stedet som før. Håper noen har svar på dette! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvis du skal sammenlikne nedlastingshastighet så er det et par ting du må ta hensyn til. A) Last ned fra samme sted. B) Last ned i en enkel tråd. C) Ikke bruk maskinene til noe annet. Jeg anbefaler at du bruker en FTP-tjener som står nært dere når du skal sammenlikne nedlastingshastighet. FTP er en grei protokoll å kjøre tester med da den laster ned fra start til slutt over samme linjen. Problemet med at nedlastingshastigheten starter høyt og så faller dramatisk kan være forårsaket av støy på linjen. Da vil en lang datastrøm bli mer påvirket enn en kort en. Jeg opplevde dette med min linje hos Telenor og kundestøtte klarte ikke finne feil og klarte ikke å forstå problemet inntil jeg begynte å true med å si opp abbonnementet mitt. Da ble en tekniker sendt til skapet og plinte kablene på nytt og problemet forsvant. Lenke til kommentar
Chizzo Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Å? Det er jo akkuratt det som skjer her også. Når jeg starter nedlastingen så står det 500-600 kb/s men det synker veldig fort ned til under 100 kb/s. Vet du hvordan jeg kan få fikset dette? eller tror du en tekniker klarer å fikse det her også? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Årsaken til at hastigheten ikke er optimal kan ha flere grunner. 1. Upload belaster linjen maksimalt slik at du får dårlig ping. Løsning: Reduser upload i torrentprogram til f.eks 60% 2. For mange forbindelser mot nettet gjør at CPU i router går i stå. Løsning: Redusere antall connections globalt i router. Antallet vil variere fra router til router. I din tråd er det selvsagt ikke sagt noe om hvilket utstyr det dreier seg om... Sjekk linken min og se på test av routere for å få en ide om max antall. 3. Dårlig med gode delere på torrent Løsning: finn en bedre torrent eller tracker. Lenke til kommentar
Chizzo Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Det er egentlig ikke torrent's som jeg snakker om, men det gjelder egentlig torrents også noen løsninger for vanlig nedlasting fra Iexplorer? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Å? Det er jo akkuratt det som skjer her også. Når jeg starter nedlastingen så står det 500-600 kb/s men det synker veldig fort ned til under 100 kb/s. Vet du hvordan jeg kan få fikset dette? eller tror du en tekniker klarer å fikse det her også? Det kommer litt an på hvordan nedlastingsprogrammet beregner hastigheten også. Det kan være at den begynner å laste ned data mens du holder på å velge hvor du vil lagre filen og så er "plutselig" en stor del lastet ned uten at det har gått noen tid. Dette vil gi en falsk beregning på hastigheten. Det beste er å bruke et tredjepartsprogram for å måle trafikken over linjen slik at den reelle hastigheten kan måles. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvis du slår av og på routeren og laster ned. Får du da bra hastighet? Hvis det er tilfelle så les punkt 2 en gang til. Bruker man torrents uten begrensninger kan man det gjøre at routeren blir treg som sirup til den blir restartet. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har en 50/25 mbps linje men jeg finner ingen steder jeg kan teste ut linja.Uansett hva jeg gjør får jeg ikke mere en 1600KB i sekundet. TP test er tatt i bruk også men den viser bra på UDP men det er jo TCP jeg er ute etter.Jeg vil nødig bruke torrents da jeg er avhengig av att brukere ikke merker att jeg bruker linja Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har en 50/25 mbps linje men jeg finner ingen steder jeg kan teste ut linja.Uansett hva jeg gjør får jeg ikke mere en 1600KB i sekundet. TP test er tatt i bruk også men den viser bra på UDP men det er jo TCP jeg er ute etter.Jeg vil nødig bruke torrents da jeg er avhengig av att brukere ikke merker att jeg bruker linja Prøv og last ned ifra kjappe servere f.eks linux iso filer ifra ftpen til uio eller driver ifra nvidia. Samt kjør en test på speedtest.net. Husk og ikke ha andre ting i bakgrunnen som bruker internett. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har en 50/25 mbps linje men jeg finner ingen steder jeg kan teste ut linja.Uansett hva jeg gjør får jeg ikke mere en 1600KB i sekundet. TP test er tatt i bruk også men den viser bra på UDP men det er jo TCP jeg er ute etter.Jeg vil nødig bruke torrents da jeg er avhengig av att brukere ikke merker att jeg bruker linja Er vel også mulig at du ikke har fiber inn? Tror vår makskapasitet på linja inn til huset er på 16 000 kib/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå