Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brukernavn og passord på pcer i hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Har 3 pcer i et hjemmenettverk, under en felles arbeidsgruppe. Deler jeg imidlertid en mappe på en maskin, kan de andre maskiene gå inn på denne maskinen under nettverkstilkobliner / vis alle datamaskiner, uten å bli spurt om et brukernavn og passord i det de klikker på "maskin ikonet".

 

Vet at dette er mulig å få opp passord / brukernavn boksen for den pcen du vil koble til på det lokale nettverket, før du får tilgang til de delte mappene, da jeg har sett det i noen andre hjemmenettverk.

 

Alle maskinene kjører xp pro.

Alle maskinene har passord akivert i brukerinstillignene, så dette må tastes inn ved oppstart.

 

Har også prøve å deaktivere enkel fildeling under mappetillateser i utforsker, men får fortsatt ikke opp noen passordalternativer nder den mappen jeg vil dele...

 

what to do ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå på Min datamskin\verktøy\mappealternativer og disable simpel fildeling eller hva det de nå kaller det på norsk versjon.

Så høreklikker du du mappa du skal dele og velger egenskaper.

Da har du mulighet til å velge hvem som skal ha tilgang under deling og sikkerhet.

Velg Everyone\alle på deling med full les\skriv rettigheter velg deretter mer spesifikk under sikkerhet\security hvem som skal få tilgang og hva slags rettigheter hver enkelt bruker skal få.Trykk add\legg til under sikkerhet\security for å legge inn brukeren du vil skal ha tilgang under security\sikkerhet.

Vær forsiktig med dette så du ikke nekter deg selv tilgang,fort gjort å gjøre noen feil her så øv deg med en delt mappe uten verdifull data først på deling av rettigheter.

Men det finnes alltid en vei ut av det når du har Administrator rettigheter.

 

Du må ha XP Pro på maskinene for at dette skal fungere.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...