ones Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Hei.. Har et merkelig problem her. Skiftet jo nytt sim-kort siden jeg har onecall hin dagen, for å få network norway sitt nett. Nå er det slik at jeg ikke klarer å motta sms etter at dette skjedde. Jeg klarer å sende sms, ringe, motta samtaler, men ikke motta sms. Det eneste som viser seg å funke, er å slå av mobilen, så ligger sms'ene jeg skulle mottat i inboxen, når jeg slår den på igjen.. Virker som noe har skjedd med mobilen etter at jeg skiftet simkort, pga det funker fint å motta sms ved min gamle tlf, w800i. Alt funket helt fint før. Mobilen det ikke funker med, er samsung L760. Jeg har prøvd å oppdatere software, uten noen nye oppdateringer tilgjengelig, så lurte på om noen her vet hva som kan være gale. Endret 23. februar 2008 av ones Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ring til operatøren din du Lenke til kommentar
ones Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har sent onecall en mail, og skal ringe de på mandag! Ellers så funker det fint med annen operatør i min samsung l760. Det er altså bare onecall som ikke klarer å motta sms med telefonen min.. Merkelige greier. Noen andre med samme/lignende problem? Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Virker som det er flere med samme problem... http://forum.unlock.no/index.php?showtopic...8&pid=72141 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Fant ut at jeg også har dette problemet, jeg har Samsung U700. Lenke til kommentar
ones Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hva gjør vi? Venter på at onecall skal fikse problemet, eller hva? Lenke til kommentar
trallulei Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Dette problemet fikk jeg også da jeg byttet fra Sony Ericsson mobilen min til U700, jeg har også one call. Utrolig slitsomt og hele tiden skrue mobilen av og på for og se om jeg har mottatt noen meldinger. I og med at det fungerte med den gamle mobilen så er det kanskje U700 det er noe galt med, eller har onecall et generelt problem med Samsung? Edit: snakka med one call nå nettopp, de sa det var en heng i systemet, og at det var flere med problemet. Hun sendte en meld til hovedkontoret og sa de skulle ordne det. hun kunne derimot ikke love og ordne det iløpet av dagen, så en må nok smøre seg med tålmod:-) Endret 3. mars 2008 av trallulei Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg kontaktet også Onecall og de anbefalte firmwareoppgradering. Jeg finner ingen firmware for U700 i skandinavisk utgave på nettet og har lite lyst til å levere inn telefonen og betale for å få det gjort... Noen som har noen tips angående hvo man kan finne firmware for Samsung? Lenke til kommentar
ones Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Slik jeg forstår det er det onecall sine nye simkort det er problemer med. Håper det klarer fikse problemet snart, hvis ikke blir det tele2 eller MTU på meg! Lenke til kommentar
ones Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 svar fra onecall idag: "Det er dessverre noen Samsung telefoner som ikke klarer å lese SIM-kortene våres, og den nyeste informasjonen vi har fått er at Samsung og vår SIM-kort produsent og Network Norway samarbeider nå på å finne ut problemet og løsningen på dette. Nye SIM-kort vil bli produsert i løpet av 1-2 uker." Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har også det samme problemet med min Z400. Fikk beskjed av onecall om å oppgradere firmwaren og se om det fungerte. Noen som vet hvor jeg finner firmware eller? jeg finner det ikke. Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 svar fra onecall idag:"Det er dessverre noen Samsung telefoner som ikke klarer å lese SIM-kortene våres, og den nyeste informasjonen vi har fått er at Samsung og vår SIM-kort produsent og Network Norway samarbeider nå på å finne ut problemet og løsningen på dette. Nye SIM-kort vil bli produsert i løpet av 1-2 uker." Det var godt å høre at nye kort er på vei (har ikke fått noe svar fra ONECALL om dette) jeg kan ikke ringe med min NOKIA N95 - men har nettverk : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=917886 tidligere problemer med sim se her: http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?t=9157&start=0 Håper de nye kortene kommer snart ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå