Gå til innhold

Har Gigabyte GA-X38-DQ6 (DDR2) blitt tatt av markede?

frank_jarle

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for 2mnd siden å gå for en Gigabyte GA-X38-DQ6 DDR2 hovedkort, både pga av noe overklokking, men helst pga av funksjonalitet i hovedkortet.

Ser nå at det bare er Mamos som har dette hovedkortet, tidligere (kanskje 2uker eller noe slikt) så hadde en del butikker dette bl.a Netshop.no.

Det eneste valget jeg har per dags dato er å kjøpe dette fra Mamos eller gå for Gigabyte GA-X38-DQ6 DD3 utgaven, men det fordyrer jo generelt hele kjøps prosessen.

Noen som har peiling på hva som har skjedd og noen som ved hvordan GIGABYTE GA-X38-DS5 DDR2 er i forhold til mitt opprinnelige valg?

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se forskjellig ut! X48 DQ6 er da på trappene. Kommer også med DDR2 støtte.

Aner ikke hvilken funksjonalitet du er ute etter, men et X38 DS5 holder vel for de fleste. Et DS3 klokker vel ca likt med et X38 DQ6, ytelsesmessig er kortene nesten identiske, men X38/X48 skal dra noe fra med crossfire oppsett.

Ville sjekket specs på kortene og om det vil fungere for deg hos Gigabyte.

Lenke til kommentar

Du skal i alle fall lete lenge etter et mer gjennomført og klokkevillig hovedkort enn Gigabyte X38-DQ6.

Hvorfor den er vanskelig å få tak er ikke lett å si, men det kan hende de har switchet over til full produksjon av X48-DQ6 som bruker akkurat samme kort egentlig, bortsett fra NB chip da selvfølgelig.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Morten K: Takk for tipset, setter pris på det. Men jeg er poå generelt grunnlag alltid skeptisk til QXL, har aldri vært begeistret for det. Vil i så fall satse på Mamoz (selv om de kanskje ikke scorer så veldig bra).

Eller "lillebroren" til det HK jeg har tenkt å kjøpe.

Frank

Lenke til kommentar

Har snoket litt blant noen av Gigabyteguruene på xs, de sier Gigabyte har lansert EX38-DQ6, noe som helt sikkert har godt ut over produksjonen av "vanlig" DQ6 - det sammen med lanseringen av X48 gjør at det er litt vanskelig å få tak i dem om dagen, men EX38-DQ6 skal være samme kvalitet, bare med ekstra strømsparefunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...