Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

crc error ved utpakking/installering av nedlastede filer

Anbefalte innlegg

Hei

Har bygget meg ny pc naa og har litt problemer med internett. Har installert xp en gang og installerte nyeste driveren til linksys WMP54GS wireless kort. Da fikk jeg meldingen "connected to the access point but the internet cannot be found".Vi har wep aa jeg tastet inn riktig kode. saa reinstallerte jeg en annen xp med service pack 2.. da fant den det internett uten at jeg gjorde noe, men jeg har ikke linksys driveren installert.

Jeg har provd aa laste ned en del forskjellige ting, men faar CrC error naar jeg skal pakke det ut eller installere det. Kan dette ha noe med at jeg ikke har linksys driveren?

Nettverkskortet satt i den gamle pcn og fungerte fint.

Endret av potetgull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CRC error når du pakker ut driveren betyr at filen er korruptert. CRC, eller Cyclic Redundancy Check er noe datamasinen bruker for å teste om informasjonen er intakt eller om den har blitt skadet på overføringen - nettop for å unngå at du installerer noe som er blitt korruptert og dermed lager masse problemer.

Last filen ned på nytt.

Vær obs på at defekt harddisk og minne kan også lage sliek feil, så om det skjer lignende ting med andre filer ofte, så bør du være litt obs.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis det er på alle store filer, og ikke èn spesifikk fil om og om igjen, gitt at du utelukket harddisk og RAM, så kan det være noe litt uvalig som jeg selv opplevde en gang.

Jeg ahr faktisk opplevd t en firewall har korruptert alle data som lastes ned. Det var Zonealarm spesifikt. Avinstallerte det, så var alt hunkey-dorey igjen, så siden vi har utelukke de mest vanlige feilene bør du sjekek om problemet vedvarer om du slår av din brannmur (dersom du har en).

-BAA

Lenke til kommentar

har installert forskjellige ting fra CD-er for å teste litt og fikk ingen crc error. Har også stoppet å bruke trådløs linksys kortet å koblet kabel i hovedkortets nettverks plugg, men det hjalp ikke det heller.

Kjørte memtest også i dag fikk 0 feil.

Begynner å bli drittlei å ganske desperat.. Ingen fler som har noen ideer?

Endret topic navn kan noen flytte denne? passer vel ikke best inn her lenger.

Endret av potetgull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...