potetgull Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Hei Har bygget meg ny pc naa og har litt problemer med internett. Har installert xp en gang og installerte nyeste driveren til linksys WMP54GS wireless kort. Da fikk jeg meldingen "connected to the access point but the internet cannot be found".Vi har wep aa jeg tastet inn riktig kode. saa reinstallerte jeg en annen xp med service pack 2.. da fant den det internett uten at jeg gjorde noe, men jeg har ikke linksys driveren installert. Jeg har provd aa laste ned en del forskjellige ting, men faar CrC error naar jeg skal pakke det ut eller installere det. Kan dette ha noe med at jeg ikke har linksys driveren? Nettverkskortet satt i den gamle pcn og fungerte fint. Endret 25. februar 2008 av potetgull Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 CRC error pleier som regel å være relatert til minne. Hvis du har flere minnebrikker så prøv å ta ut noen og prøv på nytt. Har du overklokket så klokk ned igjen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 CRC error når du pakker ut driveren betyr at filen er korruptert. CRC, eller Cyclic Redundancy Check er noe datamasinen bruker for å teste om informasjonen er intakt eller om den har blitt skadet på overføringen - nettop for å unngå at du installerer noe som er blitt korruptert og dermed lager masse problemer. Last filen ned på nytt. Vær obs på at defekt harddisk og minne kan også lage sliek feil, så om det skjer lignende ting med andre filer ofte, så bør du være litt obs. -Stigma Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Takk for svar. jeg lastet ned flere ganger nå.. på forskjellige disker. Får crc error på alle store filer. Tok ut minnebrikker å testa da også men det hjalp lite. Har ikke overklokket noe. Noen ideer om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvis det er på alle store filer, og ikke èn spesifikk fil om og om igjen, gitt at du utelukket harddisk og RAM, så kan det være noe litt uvalig som jeg selv opplevde en gang. Jeg ahr faktisk opplevd t en firewall har korruptert alle data som lastes ned. Det var Zonealarm spesifikt. Avinstallerte det, så var alt hunkey-dorey igjen, så siden vi har utelukke de mest vanlige feilene bør du sjekek om problemet vedvarer om du slår av din brannmur (dersom du har en). -BAA Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Testet nå og oppdatere linksys driveren, skru av firewall og lastet ned en fil. Fikk samme feil igjen når jeg skulle installere den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er det kun nedlastede filer du får CRC-feil på? Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 har ikke installert så mye forskjellig fra cd'er, men det jeg har installert fungerte fint. kan teste litt mer fra CD-er. Om jeg ikke får noen feil da kan dette bety at det er harddiskene da eller? Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) har installert forskjellige ting fra CD-er for å teste litt og fikk ingen crc error. Har også stoppet å bruke trådløs linksys kortet å koblet kabel i hovedkortets nettverks plugg, men det hjalp ikke det heller. Kjørte memtest også i dag fikk 0 feil. Begynner å bli drittlei å ganske desperat.. Ingen fler som har noen ideer? Endret topic navn kan noen flytte denne? passer vel ikke best inn her lenger. Endret 25. februar 2008 av potetgull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå