WTI Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Good morning world. Problemet har enda ikke gitt seg. til tross for at jeg hadde stilt ned volten på minnet til 2100, fjernet floppy og system halt fra bios og oppdatert bios kommer fortsatt den fantastiske meldingen, og bios går til default. La merke til en ny ting nå. Da jeg satte ned minnevolten i går, stod default på 2200. da jeg skrudde på maskinen i dag, stod default på 1900. Lurer på om dette har noe med Nvidia kontrollpanel? Det har jo tilgang til alt sånt, og mulig det har begynt å overstyre? Har derfor avinnstallert ntune.. så får vi se om det hjelper.. Noen forslag? Er det hovedkortet som er ødelagt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Da jeg satte ned minnevolten i går, stod default på 2200. da jeg skrudde på maskinen i dag, stod default på 1900. Hevder du at volt på minnebrikkene er 2200 evt 1900? Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har samme problemet! Jeg får ikke kommet i Windows, men første gangen jeg fikk min "svarte skjerm" til å reagere kom jeg meg i windows. etter jeg kobla tastatur, mus osv i usb restarta jeg PC-en med "ON-knappen"(hadde ikke noe annet valg). Og da kom feilmeldingen[e]: Bios checksum error Detecting floppy drive a media... Floppy drive a error system halt etc. HELP<3 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har samme problemet!Jeg får ikke kommet i Windows, men første gangen jeg fikk min "svarte skjerm" til å reagere kom jeg meg i windows. etter jeg kobla tastatur, mus osv i usb restarta jeg PC-en med "ON-knappen"(hadde ikke noe annet valg). Og da kom feilmeldingen[e]: Bios checksum error Detecting floppy drive a media... Floppy drive a error system halt etc. HELP<3 Gå inn i bios og velg bort floppy drive (hvis du ikke har diskettstasjon) Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jeg har samme problemet!Jeg får ikke kommet i Windows, men første gangen jeg fikk min "svarte skjerm" til å reagere kom jeg meg i windows. etter jeg kobla tastatur, mus osv i usb restarta jeg PC-en med "ON-knappen"(hadde ikke noe annet valg). Og da kom feilmeldingen[e]: Bios checksum error Detecting floppy drive a media... Floppy drive a error system halt etc. HELP<3 Gå inn i bios og velg bort floppy drive (hvis du ikke har diskettstasjon) Problemet er at det første jeg ser er den meldingen, ingen valg om og trykke den og den knappen for bios setup, og den og den knappen for det og det. Jeg har prøvd og nullstilt BIOS klokka(ved å ta den ut og inn). Dette sa en pc-kar jeg kjenner som har jobba me pc i 13 år nå. Å denne feilmeldingen har han nesten ikke sett på 10 år snart. Feilmeldingen skal være grunnet at PC-en står for lenge uten strøm, og bios batteriet blir utladet, og da må du nullstille det. Og det med at han ikke ser den ofte nå lenger, er fordi at folk tar aldri ut strømledningen lenger, nesten da Jeg hadde ikke hatt strøm i pc-en på ei uke eller noe sånt, men tatt litt ut og inn, for å se om noe begynner å funke. (testet ut litt av hvert) Endret 28. februar 2008 av minibeanie Lenke til kommentar
WTI Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 JEg har enda ikke funnet ut hva grunnen til dette er. Jeg har prøvd alt som blir foreslått her utenom det med batteriet. På meg virker det som om det er noe galt med strømforsyning. Det er ofte forbundet med at maskinen har stått i ro en periode, eller at jeg har sittet lenge på nettet og v'rt ganske "passiv". Problemet har ALDRI oppstått når jeg spiller spill. Lurer også på om det kan være noe galt med hovedkortet mitt. I går skjedde dette igjen, og da fikk jeg ikke strøm i usb-pluggene før jeg koblet til et ekstra usb panel. Trodde jeg hadde løst det, men etter en del timer, skjedde det igjen. Da ga jeg f og la meg, og da jeg skrudde på maskinen igjen i dag, var alt greit. Kan det ha noe med temperatur å gjøre? Minibeanie, har du samme hovedkort som meg? Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 JEg har enda ikke funnet ut hva grunnen til dette er. Jeg har prøvd alt som blir foreslått her utenom det med batteriet. På meg virker det som om det er noe galt med strømforsyning. Det er ofte forbundet med at maskinen har stått i ro en periode, eller at jeg har sittet lenge på nettet og v'rt ganske "passiv". Problemet har ALDRI oppstått når jeg spiller spill. Lurer også på om det kan være noe galt med hovedkortet mitt. I går skjedde dette igjen, og da fikk jeg ikke strøm i usb-pluggene før jeg koblet til et ekstra usb panel. Trodde jeg hadde løst det, men etter en del timer, skjedde det igjen. Da ga jeg f og la meg, og da jeg skrudde på maskinen igjen i dag, var alt greit. Kan det ha noe med temperatur å gjøre? Minibeanie, har du samme hovedkort som meg? Nei, jeg har Abit Fatal1tys beste. Første gangen fant ikke pcn min tastaturet heller. Men for ikke lenge siden var det BIOS checksum error , og masing om floppy drive. Jeg skrudde hovedkorte ut og inn får å se om de gule greiene var festet skikkelig, når det var gjort, koblet jeg alt igjen og starte pcn. ALT ER RIKTIG KOBLET, Men nå har jeg svart skjerm igjen. Jeg har prøvd å byttet CMOS/BIOS batteri 2-3 ganger. ET som er 3 uker siden det har vært strøm i, og et GAMLERE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå