hean Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 det som er hvis jeg mister lappen er jo at jeg må nesten ut med 11k før lappen er tilbake i handa, det er mye spenn for meg hvertfall. men må nok betale ned over en del mnd'r ja. sparekontoen er til russetia, basta Prøv å forandre litt frisyre, etc, etc. Deretter forsteller du politiet at det kan ha vært deg som kjørte men at du ikke er helt sikker for det var lenge siden og du "så klart" bruker å låne bort bilen mye. Hvis bildet da ikke viser entydig at det er deg slipper du kanskje unna... PS. At man er pliktig til å fortelle hvem som kjørte er ikke tilfelle når det gjelder forseelser og faren din slipper å angi deg om han skulle bli spurt. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ..og tror du f*en ikke jeg også klarte å få forenkla forelegg i dag? 2900 for å kjøre 75 i 60-sone.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 det som er hvis jeg mister lappen er jo at jeg må nesten ut med 11k før lappen er tilbake i handa, det er mye spenn for meg hvertfall. men må nok betale ned over en del mnd'r ja. sparekontoen er til russetia, basta hvor har du fått den ideen at du får 11 k i bot hen? det regnes vel ut i forhold til inntekten din, somregel... hvis du er 18 og ikke har no særlig i inntekt så får du antakelivis ikke rare boten... Det er ikke så nøye med lappen i den alderen uansett, det er ikke noe stort tap. Selv hadde jeg dødd på meg hvis jeg hadde mistet den, kjører alltid helt fint jeg. Greit, sist uke lå jeg i 70 i 60-sone. Men who cares, en hundepatrulje gled forbi meg i venstrefeltet når jeg lå i 70 i 60-sonen Haha. Nei, du får bruke pengene på drikke. Hvis det er mer penger igjen etter boten er betalt da. er vel kanskje den aldern det er veldig viktig med lappen...... med mindre man bor midt i byen og har gå avstand til alt... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 hvor har du fått den ideen at du får 11 k i bot hen? det regnes vel ut i forhold til inntekten din, somregel... hvis du er 18 og ikke har no særlig i inntekt så får du antakelivis ikke rare boten... Han gir vel ikke uttrykk for at han tror han får bot på 11k. Det er vel heller oblogatoriske kjøretimer, teroriprøve og oppkjøring han tenker på regner jeg med. Da han fremdeles har (hadde?) prøvetid på lappen regner jeg med han må gjøre alt dette på nytt uansett hvor kort tid han mister den. Vet ikke dette sikkert så det er bare mine antakelser. Venter å ser hva resultatet blir. Han sa vel noe om innkalling til politiet en av disse dagene. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 hvor har du fått den ideen at du får 11 k i bot hen? det regnes vel ut i forhold til inntekten din, somregel... hvis du er 18 og ikke har no særlig i inntekt så får du antakelivis ikke rare boten... Han gir vel ikke uttrykk for at han tror han får bot på 11k. Det er vel heller oblogatoriske kjøretimer, teroriprøve og oppkjøring han tenker på regner jeg med. Da han fremdeles har (hadde?) prøvetid på lappen regner jeg med han må gjøre alt dette på nytt uansett hvor kort tid han mister den. Vet ikke dette sikkert så det er bare mine antakelser. Venter å ser hva resultatet blir. Han sa vel noe om innkalling til politiet en av disse dagene. Skumleste så jeg så ikke den trodde han mente bot... trenger ikke ta det obligatoriske på nytt, man må ha oppkjøring og teori prøve, thats it.. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ok, takk for at du klargjorde det for meg. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ihvertfall det står i brevet jeg fikk, når onkel blå var å henta lappen min.. Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg må ta oppkjøring og teori på nytt, det er nesten 3k. pluss bot på 7800, som da blir nesten 11k når jeg har lappen igjen. Jeg skal inn til avhør på Torsdag, gruer meg :S Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg må ta oppkjøring og teori på nytt, det er nesten 3k.pluss bot på 7800, som da blir nesten 11k når jeg har lappen igjen. Jeg skal inn til avhør på Torsdag, gruer meg :S åssen vet du at du får bot på 7.8 k? du har jo ikke vært inne til rettselig avhør.. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du skal ikke se bort i fra at det første dem spør deg om er hvem som kjørte bilen Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Straffen står ikke i forhold til "forbrytelsen" i det hele tatt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Straffen står ikke i forhold til "forbrytelsen" i det hele tatt. Skummelt at det faktisk er noen som tenker slik at det å sette andres liv og helse i fare ikke er noe svært alvorlig Endret 4. mars 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Straffen står ikke i forhold til "forbrytelsen" i det hele tatt. Skummelt at det faktisk er noen som tenker slik at det å sette andres liv og helse i fare ikke er noe svært alvorlig åååååå er så lei folk som tror de er kongene på veien, noen steder i Norge så er fartsgrensa satt latterlig lav pga uvisse grunner, ser f.eks ingen grunn til at fartsgrensa på Motorvei klasse a, kun skal være på 100, kunne fint være både 120 og 130, ser vi jo i sverige... Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 det står på dissa sidene over straffer at den høyeste fartsbota er på 7800,- da. er der jeg har det fra, kan godt være det ikke er sant, men noe er det i det ihvertfall. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 åååååå er så lei folk som tror de er kongene på veien, noen steder i Norge så er fartsgrensa satt latterlig lav pga uvisse grunner, ser f.eks ingen grunn til at fartsgrensa på Motorvei klasse a, kun skal være på 100, kunne fint være både 120 og 130, ser vi jo i sverige... Ja, de folka er jeg også sinnsykt lei av, kjører og herjer som de vil, bryr seg verken om fartsgrenser, regler eller andre personer på veien. PS. Jeg forstår det heller motsatt at de som bryter trafikkreglene er de som virkelig er "kongene" på veien mens vi andre har regler å følge ... Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 ..og tror du f*en ikke jeg også klarte å få forenkla forelegg i dag? 2900 for å kjøre 75 i 60-sone.. Og hva viste speedometeret? 85? Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Jeg må ta oppkjøring og teori på nytt, det er nesten 3k.pluss bot på 7800, som da blir nesten 11k når jeg har lappen igjen. Jeg skal inn til avhør på Torsdag, gruer meg :S Har du maks uflaks kommer det vel en bot på 7800,- + at du må ta alt opp igjen. Teori + alle obligatoriske kjøretimer, dvs mørkekjøring, bykjøring, glattkjøring, etc, da kommer du fort opp på 25 000 ++ inkl. boten. Edit: Legger jeg godsiden til kan jeg være litt enig i at det ville ha vært en litt streng straff ... likevel, regler er regler Endret 5. mars 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 må holde oss oppdatert da. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 ..og tror du f*en ikke jeg også klarte å få forenkla forelegg i dag? 2900 for å kjøre 75 i 60-sone.. Og hva viste speedometeret? 85? Omtrent 80. Jeg så på det, og tenkte "Steike! Nå går det for fort.." og bremsa ned. 200 meter lenger bort, ser jeg det står en politibil, og jeg blir vinka inn.. Jeg bruker ikke å kjøre så fort, men var ekstra uheldig i går, da. Nuvel.. Ingenting er så selvforskyldt som fartsbøter, så det får man tåle. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg må ta oppkjøring og teori på nytt, det er nesten 3k.pluss bot på 7800, som da blir nesten 11k når jeg har lappen igjen. Jeg skal inn til avhør på Torsdag, gruer meg :S Har du maks uflaks kommer det vel en bot på 7800,- + at du må ta alt opp igjen. Teori + alle obligatoriske kjøretimer, dvs mørkekjøring, bykjøring, glattkjøring, etc, da kommer du fort opp på 25 000 ++ inkl. boten. Edit: Legger jeg godsiden til kan jeg være litt enig i at det ville ha vært en litt streng straff ... likevel, regler er regler nei poenget mitt var at du skulle være en bedreviter, er mange steder i norge hvor fartsgrensa er latterlig lav, og alle med en smule testoseron produskjon synts det er gøy og kjøre fort...... og han må ikke ta alt det på nytt, kun oppkjøring og teori, dessuten er det ikke noe som heter obligatoriske kjøretimer lengre, kun veiledingstimer... og det med 7.8 k i bot, det står fordi det er en max grense, kjørte betrakelig fortere enn deg, men betalte ikke ett rødt øre i bot, fordi jeg ikke har noen særlig inntekt da jeg er student på vgs og livfører meg på de i heimen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå