Zenxi Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 noe jeg også lurer på og er veldig redd for, kan dette gå utover at jeg ikke kommer inn på befalskole? skal søke nå snart og håper virkelig ikke detta ødlegger sjansen min. . . Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) noe jeg også lurer på og er veldig redd for, kan dette gå utover at jeg ikke kommer inn på befalskole? skal søke nå snart og håper virkelig ikke detta ødlegger sjansen min. . . Med mindre du ikke kommer i fengsel, så tror jeg ikke det har noen innvirkning. Du får uansett en prikk eller 2 da. Endret 27. februar 2008 av -Shark- Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Skal ikke spille noen rolle med noen få dager i fengsel heller. Det er tross alt bare en forseelse. Jeg har ikke prøvd mot befalskolen, men jeg har fått to jobber i forskjellige bransjer som begge krevde vandelssjekk uten noen problemer. Desuten er det slik at etter 5 år så dukker den ikke opp lenger uansett Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 noe jeg også lurer på og er veldig redd for, kan dette gå utover at jeg ikke kommer inn på befalskole? skal søke nå snart og håper virkelig ikke detta ødlegger sjansen min. . . Med mindre du ikke kommer i fengsel, så tror jeg ikke det har noen innvirkning. Du får uansett en prikk eller 2 da. På førerkortet altså, ikke på rullebladet. Bare så det ikke blir misforståelser. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 noe jeg også lurer på og er veldig redd for, kan dette gå utover at jeg ikke kommer inn på befalskole? skal søke nå snart og håper virkelig ikke detta ødlegger sjansen min. . . Med mindre du ikke kommer i fengsel, så tror jeg ikke det har noen innvirkning. Du får uansett en prikk eller 2 da. På førerkortet altså, ikke på rullebladet. Bare så det ikke blir misforståelser. Ja, glemte å føye til det. Takk Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Grensa for å slippe unna med bot i 80sone er 116km\t. Det kan ta opptil 2 mnd før du får bota. Så må du vente så lenge kan du være rimelig sikker på at du ikke kjørte raskere.. Blinka fotoboksen da?! Litt greit å vite lissom.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 En kamerat av meg ble tatt av fotoboks for en del år siden i 111 km/t, han hadde den gang langt hår og brukte noen hundrelapper på å skifte sveis og farge håret. Når han møtte på stasjonen var han så forandret at bildet fra fotoboksen ble ubrukelig og han slapp unna Så lenge faren din møter opp personlig og de ser at det ikke var han som kjørte slipper du nok unna hvis han sier han ikke husker hvem som lånte bilen i den perioden. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Skal ikke spille noen rolle med noen få dager i fengsel heller. Det er tross alt bare en forseelse. Jeg har ikke prøvd mot befalskolen, men jeg har fått to jobber i forskjellige bransjer som begge krevde vandelssjekk uten noen problemer. Desuten er det slik at etter 5 år så dukker den ikke opp lenger uansett det at ting ikke er på rullebladet ditt mer enn 5 år er dessverre ikke sant, alt er registert og kan graves opp når som helst hvis politi og rettsvesen finner det for godt.. noe jeg også lurer på og er veldig redd for, kan dette gå utover at jeg ikke kommer inn på befalskole? skal søke nå snart og håper virkelig ikke detta ødlegger sjansen min. . . Med mindre du ikke kommer i fengsel, så tror jeg ikke det har noen innvirkning. Du får uansett en prikk eller 2 da. Mister du lappen så slipper du prikkene da ny lapp ny start Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 En kamerat av meg ble tatt av fotoboks for en del år siden i 111 km/t, han hadde den gang langt hår og brukte noen hundrelapper på å skifte sveis og farge håret. Når han møtte på stasjonen var han så forandret at bildet fra fotoboksen ble ubrukelig og han slapp unna Så lenge faren din møter opp personlig og de ser at det ikke var han som kjørte slipper du nok unna hvis han sier han ikke husker hvem som lånte bilen i den perioden. Sant nok. Men du kan jo bli tatt for falsk forklaring eller noe i den duren da? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Skal ikke spille noen rolle med noen få dager i fengsel heller. Det er tross alt bare en forseelse. Jeg har ikke prøvd mot befalskolen, men jeg har fått to jobber i forskjellige bransjer som begge krevde vandelssjekk uten noen problemer. Desuten er det slik at etter 5 år så dukker den ikke opp lenger uansett det at ting ikke er på rullebladet ditt mer enn 5 år er dessverre ikke sant, alt er registert og kan graves opp når som helst hvis politi og rettsvesen finner det for godt.. Joda, politi kan grave opp alt mulig rart de, men trafikkforseelser kan ingen andre se om de får vandelsattest på deg. (etter 5 år altså) Endret 28. februar 2008 av noob11 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg vet at alle trafikkovertredelser regnes som overtredelser, men får du ubetinget fengsel så har du skitnet til rullebladet ditt selv om det er gått over 5 år Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 En kamerat av meg ble tatt av fotoboks for en del år siden i 111 km/t, han hadde den gang langt hår og brukte noen hundrelapper på å skifte sveis og farge håret. Når han møtte på stasjonen var han så forandret at bildet fra fotoboksen ble ubrukelig og han slapp unna Så lenge faren din møter opp personlig og de ser at det ikke var han som kjørte slipper du nok unna hvis han sier han ikke husker hvem som lånte bilen i den perioden. Sant nok. Men du kan jo bli tatt for falsk forklaring eller noe i den duren da? Som jeg prøvde å fortelle tidligere, så har faren ingen vitneplikt så lenge dere er i familie. Han har rett til å nekte med å fortelle hvem som kjørte. Men vil faren din at du skal straffes, så kan han jo bare si at det var du som kjørte. Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 En kamerat av meg ble tatt av fotoboks for en del år siden i 111 km/t, han hadde den gang langt hår og brukte noen hundrelapper på å skifte sveis og farge håret. Når han møtte på stasjonen var han så forandret at bildet fra fotoboksen ble ubrukelig og han slapp unna Så lenge faren din møter opp personlig og de ser at det ikke var han som kjørte slipper du nok unna hvis han sier han ikke husker hvem som lånte bilen i den perioden. Sant nok. Men du kan jo bli tatt for falsk forklaring eller noe i den duren da? Som jeg prøvde å fortelle tidligere, så har faren ingen vitneplikt så lenge dere er i familie. Han har rett til å nekte med å fortelle hvem som kjørte. Men vil faren din at du skal straffes, så kan han jo bare si at det var du som kjørte. Vell bilen er min, men den er registrert på pappa, noe må vel stå på forsikringa om at det er jeg som er fører av bilen? har ikke hørt med pappa om det. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 En kamerat av meg ble tatt av fotoboks for en del år siden i 111 km/t, han hadde den gang langt hår og brukte noen hundrelapper på å skifte sveis og farge håret. Når han møtte på stasjonen var han så forandret at bildet fra fotoboksen ble ubrukelig og han slapp unna Så lenge faren din møter opp personlig og de ser at det ikke var han som kjørte slipper du nok unna hvis han sier han ikke husker hvem som lånte bilen i den perioden. Sant nok. Men du kan jo bli tatt for falsk forklaring eller noe i den duren da? Som jeg prøvde å fortelle tidligere, så har faren ingen vitneplikt så lenge dere er i familie. Han har rett til å nekte med å fortelle hvem som kjørte. Men vil faren din at du skal straffes, så kan han jo bare si at det var du som kjørte. Vell bilen er min, men den er registrert på pappa, noe må vel stå på forsikringa om at det er jeg som er fører av bilen? har ikke hørt med pappa om det. du sier du hadde noen venner som lånte bilen. farg håret og få noen tatoveringer i ansiktet Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Da er du plutselig på tynn is. For da er det ikke familie lengere, og da må du vitne. Ørjan... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Går det lang tid før du må forklare deg, så husker du ikke akkurat den dagen. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg vet at alle trafikkovertredelser regnes som overtredelser, men får du ubetinget fengsel så har du skitnet til rullebladet ditt selv om det er gått over 5 år Neida. Jeg fikk 16 dager for å kjøre for fort. Jeg har skaffet vandelsattest to ganger mer enn 5 år etterpå, da stod det ingenting om den saken på noen av dem. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Det er korrekt, men det er ikke borte av den grunn. Hvis ikke jeg huske helt feil vil det vises på en utvidet vandelsattest, hvis det var noe som het det. Du har det i alle fall fortsatt på rullebladet ditt, med det er kun de siste fem år som vises på en vandelsattest. Endret 29. februar 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det var utvidet vandelsattest begge gangene, så det kan ikke være det. Derimot ligger det jo i politiets system. Der ligger du forsåvidt også om du blir frikjent osv også. Slik jeg forstår det blir forseelser borte fra vandelsattesten etter 5 år, men forbrytelser ikke gjør det. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det var utvidet vandelsattest begge gangene, så det kan ikke være det. Derimot ligger det jo i politiets system. Der ligger du forsåvidt også om du blir frikjent osv også. Slik jeg forstår det blir forseelser borte fra vandelsattesten etter 5 år, men forbrytelser ikke gjør det. så du mener at jeg med mine 20 dager ubetinget dom, pga en trafikkforeseelse kan fortsatt bli politi som da kreves at du legger ut plettfri utvidet vandlesattest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå