Zenxi Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei, idag dreit jeg meg heftig ut og ble tatt i fotoboks. Jeg er ikke sikker på hvor fort jeg kjørte, men var nok litt over 120 km/t. Jeg mener det var 80 sone der det skjedde. Jeg kjørte fint og pyntelig, kansje noen km over grensa så skulle jeg ta en forbikjøring når det ble to felt. og når feltene ble til ett blei jeg tatt. jeg lå dårlig plasert og hadde egentlig ikke store mulighetene enn å kjøre forbi bilen når feltene samlet seg. Jeg ber ikke om noe sympati i denne posten, bare hva dere tror vil skje med meg. for jeg veit jeg har driti meg ut, og bare må ta det som kommer som det kommer. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 40 km/t + over grensa fører vel til indratt førerkort/og eller en meget fin bot. Men det må du da vite, skjønner ikke hvorfor du spør..? Fengsel blir det nok ikke.. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Du mister lappen og får bot, men du slipper fengsel. Det er 136 for fengsel i 80 sone. Om jeg ikke husker feil så er det 116 du mister lappen på i 80. Det er selvsagt om du får brev da. Det er ikke alle som blir tatt som får brev (av div årsaker). Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Her kan du lese litt Bøtesatser Der står i alle fall litt om hva du kan vente deg. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Begynte å tenke på noe nå.. Siden det bare var en fotoboks som tok han, kan han ikke da nekte for at det var han som kjørte? Om ikke bildet viser at det var han, aner ikke hvor klare disse er. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Her er forskriften som beskriver bøtesatsene på lovdata: FOR 1990-06-29 nr 492: Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker. Sier sikkert det samme som den regjeringen linken, bare at det er en annen kilde. Har ikke dobbeltsjekket. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Mest sannsynlig kommer målingen under 115 km/t slik at du "slipper unna" med den høyeste bota. Men det er jo ikke noe garanti for dette. Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 bilen er registrert på faren min, er 18 år, så jeg ligger nok dårlig ann der. jeg har en sterk følelse på at det var over 115 km/t, men lov å håpe. noen som veit hvor lang tid det tar før man får svar? Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvor fort kjørte du da? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg ble tatt i fotoboks etter 2 mnd med lappen. Gikk en GOD stund før tidligere eier fikk bota :!: - var ikke omregistrert enda. Men sa selvfølgelig fra om han fikk nok en overraskelse i posten. Han sa han ikke kjørte selvfølgelig- oppga navnet mitt etc og jeg fikk brev + bilde i posten=) Da kunne jeg velge å godta eller havne i fengsel. Heldighvis bare en bot og ferdig med det. Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 det jeg ikke er helt sikker, men noe over 120 hvertfall. kansje helt opp i 130 :S faen ass, er så jævlig sur atm!!!!! har hatt lappen siden november jeg :S Første "langtur" aleine også vett. typisk min flaks å være dum på siste fotoboks på strekninga. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Sant det. Jævlig surt er det og. Værste er vel at du kan miste lappen, bot er vel bedre. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Når faren din får boten, så kan han nekte å fortelle hvem som kjørte, siden dere er i familie. Da blir nok saken også henlagt. Om ikke politiet kjenner deg godt da. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Snakker du opp mot 50Km/t over grensen er det veldig stor fare for at du både får inndratt førerkortet og får prikker. Samtidig har dette skjedd i prøvetiden din og du mister dermed kjøreretten din inntil du har tatt teoretisk prøve og oppkjøring på nytt, som ikke kan gjøres før en eventuell karantenetid er unnagjort. Satser: http://www.dinside.no/php/art.php?id=114927 Grenser for inndragelse mm: http://www.dinside.no/php/art.php?id=386305 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Snakker du opp mot 50Km/t over grensen er det veldig stor fare for at du både får inndratt førerkortet og får prikker. Samtidig har dette skjedd i prøvetiden din og du mister dermed kjøreretten din inntil du har tatt teoretisk prøve og oppkjøring på nytt, som ikke kan gjøres før en eventuell karantenetid er unnagjort. Satser: http://www.dinside.no/php/art.php?id=114927 Grenser for inndragelse mm: http://www.dinside.no/php/art.php?id=386305 Hvor lenge er den prøvetiden egentlig?- Er det 2 år fra du får lappen? La oss jeg mister lappen i 3mnd nå pga kjørt for fort. Må jeg da ta oppkjøring + teori på nytt siden jeg kun har hatt lappen i snart 1 år? (dette er bare et eksempel) Har hørt at om man ikke mister lappen lengre enn 6mnd så trengs ikke oppkjøring + teori, men alt over 6mnd krever det på nytt. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det stemmer at prøvetiden er på to år fra du får lappen. Jeg tror man må ta teori og oppkjøring på nytt uansett om man mister lappen innen prøvetiden, nettopp på grunn av at man er under en prøvetid. Jeg har ingen kilder, så kanskje noen kan bekrefte? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det er jeg ganske sikker på er sant ja, Mikachu. Hvis du tror du lå rundt 120km/t, så kan det være du slipper unna med en bot som ikke likner grisen. Bilens speedometer har nok litt feilvisning, og om jeg ikke tar helt feil er det vel en sikkerhetsmargin på boksene også. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 det jeg ikke er helt sikker, men noe over 120 hvertfall. kansje helt opp i 130 :S faen ass, er så jævlig sur atm!!!!! har hatt lappen siden november jeg :S Første "langtur" aleine også vett. typisk min flaks å være dum på siste fotoboks på strekninga. kjipt det egentlig. må ta lappen på nytt da har prøve tid på 2 år du vettu. lønner seg å holde fartgrensa og holde seg til reglene. Det stemmer at prøvetiden er på to år fra du får lappen. Jeg tror man må ta teori og oppkjøring på nytt uansett om man mister lappen innen prøvetiden, nettopp på grunn av at man er under en prøvetid.Jeg har ingen kilder, så kanskje noen kan bekrefte? må man ikke ta alt på nytt? husker for lenge sia da jeg hadde trafikkalt grunnkurs at det var en fyr der som hadde mista lappen og måtte ta det Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 det jeg ikke er helt sikker, men noe over 120 hvertfall. kansje helt opp i 130 :S faen ass, er så jævlig sur atm!!!!! har hatt lappen siden november jeg :S Første "langtur" aleine også vett. typisk min flaks å være dum på siste fotoboks på strekninga. er ikke 100 % sikkert at du mister lappen, for de trekker fra en del i fotoboksene for å ha litt marginer å gå på, kan hende du slipper med en god bot ja... mye bedre det enn å miste lappen Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 håper så inderlig på en bot, ikke lappen borte. er så jævlig leit, pluss at jeg er rett og slett drit flau over at jeg har vært så dum å bli tatt i fotoboks. 8k i bot svir en del, men mye bedre enn å miste lappen. to mndr uten fyll får jeg klare. Men har denna følelsen på at jeg mister lappen for en periode Det værste må være ventinga ass! blir gal snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå