Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Definisjonen av laus

mads182

Anbefalte innlegg

"Laus" er ofte synonymt, som nevnt, med promiskuitet. En annen vinkling er ofte når hele kompisgjengen har ligget med samme dame ("laus" er dessverre mest brukt om jenter/damer) eller når en kvinne "mister oversikt" over partnere (løper fra den ene til den andre) og ligger med noen like lett som hun skifter sokker. "Laus" er også ofte forbundet med sykdommer, uønsket gravidiet med ukjent far, å være seksuelt ukritisk, å ikke ha "standard" på ting etc. Ofte er "lause jenter" kjent for å være et "sikkerstikk" som man garantert får med seg hjem og som man "tar til takke med" når andre og "bedre" damer glimter med sitt fravær.

Det er i allefall mitt inntrykk av det uttrykket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når ei venninne av meg lå med 4 gutter på 1 uke. Da kalte jeg henne laus. :p

Men så har fylke/by til fylke/by forskjellige definisjoner, og uttrykk på det.

Men ville du hatt noe imot å ligge med henne?

Jeg ville ikke lugget med henne ...

Lenke til kommentar
Det som er irriterende er at det er greit at gutter har hatt sex med mange, men om jenter har hatt det blir de kallt hore.

Men de er da horer, vi gutta er jo som kjent genetisk programmert slik, noe jentente ikke er :whistle:

Så godt at du har forstått det. :nei:

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke lugget med henne ...
Fordi hun er stygg, fordi hun er ei for god venninde, eller fordi hun er "laus" ?

For at det blir litt for mye for meg.

Des jeg kjenner hennes historikk også med gutter/menn, litt for lang for meg.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er utrolig fjortis når folk over tyve år er på et utested og gjør seg til på dansegulvet, å kliner med 'alt og alle'. Det kan kalles løs, og er utrolig morsomt å le av :!:

Er du lite kresen å ligger med det du kommer over er du laus!

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Finnes jo såklart ikke noe fasit svar på en definisjon av når man er "laus".

Min definisjon på "laus" må være når en person, uansett kjønn, går fra å ha sex med ei jente/en gutt en helg, si at han bryr seg om han/henne osv.. for så å dra til en annen jente/gutt og si akkurat det samme til henne og ha sex med han/henne i nærmeste fremtid.

Eller hvis en person har sex med maaange, og lar alle, eller mange tro at det er en "begynnelse" på noe mer, mens for den personen er det bare en tilfredsstillelse.

Lenke til kommentar
Eh nei. det er ikke det jeg skriver.

Er man kresen blir det derimot vanskeligere å få seg noe, dermed lite sex.

La oss si at du ikke er kresen da...

Kunne du tenkt deg å pult en lite pen person?? Kun for sexens skyld.

Jeg hadde aldri greid å ligget med en person jeg ikke syns var noe særlig.

Du verden, jeg har sikkert drukket fin(ere)en person eller to, men aldri pult en STYGG person. :!:

Hoho nå hørtes jeg faktisk litt laus ut, men jeg har nok ikke vært på over ti stk.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke direkte til og svare på spørsmålet ditt, men du tar opp et veldig spennede tema.

Det har seg jo slik at en gutt, som nevt tidligre i tråden, kan ligge med så mange han vil uten og få et veldig negativt stempel på seg. Jenter derimot kan ikke dette. Hvorfor ikke? Skal ikke jenter kunne ha glede av og ha sex når de vil, på lik linje med oss gutter?

Altså, gutter tenker mye på sex. Det er ingen hemmlighet. Mener og huske fra et blad eller noe slik at gutter i gjennomsnitt tenker på sex hvert 3 sekund, og jenter ca hvert 5 sekund. Dette er feil.

Jenter er like mye seksuelle vesner som oss gutter, i mange former også "verre". Hvis du spør en gutt hva hans sex fantasi er så er det veldig mange som svarer at de vil ha trekant. Enkelt og greit.

Spør du en jente (og får et ærlig svar) vil hun fortelle deg noe du mest sannynelig ikke kunne forestille deg. Voldtekst fantasi blandt jenter er veldig populær. (Det vil ikke si at du skal løpe ut og voldta en jente fordi det kan oppfulle hennes fantasi. Grunnlaget for denne fantasien er noe helt annet)

Men der igjen, så er det ikke mange gutter/menn der ute som er åpen for at jenter har ligget med mange gutter. Og derfor forsetter samfunnet og press på jenter og kalle de "lause". La oss se for en situasjon (hvor du er gutt):

Du er pulekompis med en jente, og dere har ikke noe fast. Deres kan møtes og kose dere sammen, også utenfor soverommet. Men det siste "klikket" er ikke der, noe dere begge vet, derfor er dere ikke sammen. Så kommer dagen da du finner ut at hun har 2 andre pulekompiser på siden av deg. Hvordan ville du reagert?

Mest sannsynlig ville du blitt sinna/skuffa/lei deg eller what ever. Rett og slett for da er hun ikke din eiendom. Selv om det tidligre er blitt sagt klart at dere ikke har noe kjærstefremtid sammen, så vil over 85% av alle gutter reagere slik.

(Og ja jenter, jeg vet at litt sjalusi er søtt men jeg snakker ikke om det her nå. Nå snakker jeg om følelsen gutten har om at han "eier" deg fordi dere har god sex sammen.)

Så til alle dere gutter der ute: Hvem bryr seg om at hun er laus hvis dere har bra sex og ingen av dere har noen sykdomer?

Edit: Skriveleifer

Endret av Pick-Up-Master
Lenke til kommentar

Pick-Up-Master:

Hvis jeg skjønner deg korrekt, så vektlegger du at gutter ikke er bedre enn jenter og derfor skal man ikke kalle kvinner laus, så det er bare å peise på?!?

Det er, i mine øyne, like sjarmerende med lause menn som med lause kvinner. Jeg fraskriver ikke noen av kjønnene det "begrepet", tvert imot, så jeg tror vi tenker totalt motsatt av hverandre. Du fjerner "utrykket" fra kvinner og så er alt i orden, mens jeg tillegger utrykket til mennene også.

Hvorfor jeg (som er mann) ikke liker kvinner som flyr fra den ene til den andre, har ingenting med "eieforhold" å gjøre. Jeg eier ingen, hverken menn eller kvinner, men jeg trenger å vite hvordan jeg skal forholde meg til den jeg ligger med. Det er utrolig lite delikat å ikke vite hvor kvinnen jeg deler kroppsvæsker med har vært dagen før med kjeften sin. Jeg ønsker heller ikke å bli et ledd i en smittekjede eller et virrvarr av usikkerhet hvis en graviditet skulle oppstå (prevansjon er ikke 100 %, men det tipper jeg de fleste vet).

Pulervenner er helt ok for meg, men at noen ligger med 3-4 stykker på en gang, samtidig som jeg er innvolvert, har jeg ingenting til overs for. For det første så spør jeg meg selv hvorfor noen har det behovet og hvorfor det å kun ha sex med meg ikke er godt nok. I mine øyne, ligger det mer enn bare "stort behov for sex" bak en slik adferd. Jeg ser det som ukritisk, useriøst (sex har konsekvenser) og ganske ustabilt, noe jeg klarer meg uten i og med at det heller finnes mange mer stabile sexpartnere der ute som har litt mer "kontroll" på sine omgivelser og sine relasjoner til det motsatte kjønn. Jeg har sett få eksempler på at slike "jeg trenger 3-4 partnere på en gang"-kvinner/menn er særlig til å stole på eller klarer å holde noe slikt gående over tid uten drama eller kaos av ett eller annet slag. Beklager, men det er noe uhyre utrygt og lite tiltrekkende med en slik setting.

Det får bli opp til hver enkelt å avgjøre om "laus" er et negativt eller positivt ladet ord. Hvis det å pule rundt ikke er negativt, så er vel heller ikke "laus" noe negativt ord, tvert imot. Spør du meg, så er det dessverre det, men det betyr vel bare at det får bli opp til hver enkelt å avgjøre hvordan man vil leve livet sitt. Vi kommer neppe til en enighet her inne, siden det er såpass individuelle forskjeller på hvilke behov man har og hvordan syn man har på det å være "laus"...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...