Gå til innhold

Forskjeller mellom 30D og 350D

Anbefalte innlegg

Istedenfor nok en "bør jeg kjøpe bla bla" tråd så vet jeg hvilke behov jeg har når jeg ser etter nytt kamera, og at det kun er jeg som kan gjøre meg opp en mening om det er verdt det. Så jeg lurer heller på hvilke forskjeller det er mellom 350D og 30D?

30D

-Tyngre

-Større

-Større skjerm?

-Mulighet for iso 3200, er bildekvaliteten på så høy iso brukbar?

-Spotmåling, oppskrytt?

-Mer standhaftig hus

-To hjul

Hovedgrunnen til at jeg vurderer å oppgradere kamera er at jeg synes grepet på 350D er litt vel lite og blir nærmest misunnelig hver gang jeg holder i et 20D/30D. Men da kan man lure på om det ikke er like greit å vente litt så man får et kamera med flere forbedringer istedenfor (nesten) bare større grep? Hvor mye bedre er 40D enn 30D?

Hadde vært fint hvis dere med 30D eller med greie på kameraet kunne lagt til og forklart litt om fordeler og ulemper med kameraet i forhold til 350D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grepet vet du allerede alt om så den er grei.

Skjermen er større, og info LCD-en, som er flyttet opp på toppen, er også større. Har vel også noe mer info.

Kameraet er lettere å bruke når du skal skifte ISO, Drive mode osv.

ISO 3200 er nok på kanten til at jeg hadde giddet å bruke den. ISO 1600 er brukanes. u kan også velge ISO i 1/3 steg - det er veldig nyttig.

Jeg synes det ble en brukbar oppgradering.

Tom

Lenke til kommentar
Er det slik at man kan se ISO i søkeren nå også? Det har jeg nemlig savna på 350D min, ingen ting er så kjipt som å ha tatt bilder på feil ISO.

Nei. Dvs du ser det i søkeren mens du justerer den. Jeg har vent meg til å trykke på info-knappen for sjekke ISO før jeg begynner.

For å få til det så må du gå over på en 40D.

Tom

Lenke til kommentar
Lyden er ikke nevnt.

Den er bare helt fantastisk på 30D i forhold til 350D.

Jeg har ikke fått tatt fornuftige bilder med 30D enda bare trykt på knappen for å høre på lyden.

Større og bedre søker.

Du er ikkje seriøs når du sier at lyden har mye å si? WTF er galt? Om Canon EOS 1D Mark 3 hadde hatt rævstygg lyd, mens Canon EOS 30D hadde hatt nydelig lyd... Hadde du virkelig heller brukt 30D overfor 1D da?

Du får jo brukende bilder med 350D også, men det er dette med større søker og skjerm, ISO 3200. Og dette som allerede er blitt nevnt. Personlig så ville jeg kanskje vurdert 30D på grunn av den brukende prisen de har nå hos JapanPhoto, men hadde jeg hatt penger, og skulle bruke de på foto... Ville jeg gått for 40D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...