TheBoxhead Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg var ute her en dag og knipset litt. Men lurer litt på hva dere andre syntes om redigeringen. Bildene er tatt i raw format. Utstyr brukt: Stativ Canon EOS350D Sigma 70-200 APO f2.8 EX DG MACRO Fjernutløser 1/6sec på f16 med ISO100 Første bilde er lite redigert, nr 2 er justert i lightroom og det siste nr 3 er et HDR generert bilde. Selve hdr genereringen er gjort i photoshop CS3. Samme for begge motiva Jeg er mest fornøyd med bilde nr 2. Jeg tenker ikke så mye på selve motivet som er litt kjedelig men mest på redigeringsteknikken min og selve fotoet med tanke på eksponering, fokus osv.. Jeg brukte lang eksponering for å få så mye DoF som mulig og tror det ble ganske bra ? Håper noen tar seg tid til å gi meg litt konstruktiv kritikk. Er helt fersk og nybegynner Motiv 1 1. 2. 3. Motiv 2 1. 2. 3. Endret 23. februar 2008 av FotoDilla Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Motivene er for rotete, og komposisjonen er for upresis (ingen rette linjer osv). Redigeringene er ikke noe å ta vare på. Som regel er det ikke så lurt å gjøre så mye ut av redigeringen, heller få lys, farge osv riktig på kameraet. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Motivene er for rotete, og komposisjonen er for upresis (ingen rette linjer osv). Redigeringene er ikke noe å ta vare på. Som regel er det ikke så lurt å gjøre så mye ut av redigeringen, heller få lys, farge osv riktig på kameraet. Takker for det, skal kutte ned på redigeringen og prøve pånytt med et motiv til. flott at du tar deg tid til å hjelpe oss nybegynnere litt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Du bør ikke legge ut mer enn et eller to bilder av gangen. Når vi ser mange bilder, så blir for mye å ta inn på en gang. Nå har jo du valgt en litt annen vinkling med flere varianter av to bilder; i dette tilfellet burde du kanskje bare hatt variasjoner av det ene bildet. Når det gjelder bildene dine så fungerte ikke HDR biten. Men ettersom jeg ikke er en fan av HDR så gjør det ikke noe. Jeg synes du egentlig traff ganske bra på bilde to. Det er mulig at hvitbalansen har blitt litt for varm. Men som det er nevnt, det hjelper lite når motivet ikke er mer spennende en det det er. Når det gjelder bilde to, så ville jeg ha kuttet vekk høyre halvdel. Det ville gjort bildet mer spenstig. Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg syns du var uheldig med komposisjonen, det er ingenting å feste blikket på, blir for uoversiktelig...rotete som abbrave skriver. Fargene var tamme og for ensartet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg likte godt de fargene jeg, og synes det var bra komposisjon i bildene...men som sagt her, det blir for mange bilder å ta standpunkt til på en gang... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå