RODA Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei Har kjøpt en slik boks i høst, og lurer nå på om jeg skal montere den eller legge den ut for salg...... Bilen har gått ca 15000 km nå. Boksen skal gi ca 20hk og 50nm ekstra. Boksen settes inn med et T-stykke inn på commonrail og erstatter da standard program. Etter hva jeg forstår er det dieselmengde og tidspunkter som endres? Har lest at dette kan medføre høyere temperatur i motor/turbo/eksos, og at det kan være skadelig? Motoren (Fiat) som står i Zafira er identisk som 100hk, 120hk og 150hk. Bare motorstyringen endres sies det. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hyggelig om noen kan gi litt for og imot på dette. Morro med mer effekt, men vil ikke gjøre noe som kan skade motoren i familiebørsa. Til fredag overtar jeg firmabil Saab 9-3 sportwagon med samme motor i......hehe Kanskje jeg skal trimme den istedet...? Mvh Rolf Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Så liten økning vil neppe føre til følgeskader på denne bilen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Vel, sotboks er aldri noe sjakktrekk da, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå