Gå til innhold

Feil med linker ved bruk av php include

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å bygger opp en nettside nå også har jeg funnet et veldig fint galleri som bruker lightbox og lager thumbnails selv og hele pakka. Galleriet var met som en egen stand-alone side hvis dere forstår hva jeg mener, men jeg ville ha den inn under designet. Og jeg bruker php include for å hente opp sidene i rammen hvor innholdet skal være. Koden jeg bruker til det er denne:

<?php if(isset($_GET["p"])) {

if(stristr($_GET["p"], "/") || stristr($_GET["p"], ".")){

print "";

} else {

if(is_file($_GET["p"].".php")) {

include($_GET["p"].".php");

} else {

print "Side ikke funnet! wut?";

}

}

} else {

include("hjem.php");

}?>

Men siden det er lagt inn som sikkerhet i include koden der at man ikke kan bruke / og . så måtte jeg lage en egen side som jeg kallte for galleri.php og brukte til å inkludere indexen til galleriet, koden jeg brukte der er denne:

<?PHP

include("galleri/index.php");

?>

Dette fungerer jo, men det som ikke fungerer er å trykke på noen av linkene i galleriet, disse er jo linket slik at de ville fungert om man viste selve galleri/index.php i browseren, f.eks linken til et album er slik: index.php?a=0

men det som skjer da er jo at jeg bare sendt tilbake til hjem/hovedsiden fordi siden ikke blir funnet. Men går jeg opp i url feltet og skriver inn manuelt følgene så går det, index.php?p=galleri&a=0

Nå håper jeg folk har forstått problemet mitt, og jeg er da ute etter en løsning på dette, fordi det må jo være mulig for brukeren og klikke på albumtittelene, de kan jo ikke skrive inn det der de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...