Gå til innhold

Bytter ut datadeler; skjermkort, cpu, hovedkort

Anbefalte innlegg

Problem

PC-en min har begynt å gå for full fart ned i do, og siden jeg ikke har funnet ut hva feilen er (skjermkort relatert ifølge windows) så har jeg bestemt meg for å investere i nye deler.

I første omgang har jeg tenkt å ta for meg CPU, Hovedkort og så klart skjermkort.

Det jeg har funnet så langt er dette.

Budsjett

4500-5000kr (kan tøyes)

Nåværende oppsett

skjermkort

1. ram-sett

2. ram-sett

CPU

Hovedkort

Kabinett

Spørsmål

1. Forslag til hovedkort?
  2. Trenger jeg ny strømforsyning?
  3. Trenger jeg ny ram? (kommer vel an på hovedkort)

Her er den ferdig sammensatte listen over alt jeg har tenkt å satse sparepenga på :p

Noen kommentarer?

Endret av Bunji
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for en del gode tips :D men jeg trenger fortsatt et hovedkort :o

fant en billig demovare som jeg tror vil kjøre alt. da kan jeg kanskje presse inn enda ett sett med ddr2 ram brikker også ^^

noen andre ideer for hovedkort?

Lenke til kommentar

Står under produktinfo på hovedkortet:

Kompatible prosessorer - Pentium 4, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Extreme, Core 2 Quad

Prosessor:

Prosessortype - Intel Core 2 Duo E8400

er Intel Core 2 Duo E8400 en egen prosessortype, eller går det under Core 2 Duo?

ai... farsken, ny strømforsyning... må nok droppe litt ram da ja... jævla budsjett :\

Forslag til strømforsyning? :p

Endret av Bunji
Lenke til kommentar

Hovedkortet du har satt opp støtter ikke prosessor (E8400). Ville satset på et Intel P35 hovedkort siden du tydeligvis er på et budsjett.

Eks Gigabyte GA-P35C-DS3R, P35, Socket-775, ATX, DDR2/DDR3, GbLAN, PCI-Ex16 -DemoOBS DEMO

Gigabyte GA-P35C-DS3R, P35.

Flott og stabilt kort som fungerer meget bra med E8400. I alle fall med F10 bios.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T Koster 35 kr mer pr sett og ser ut som et meget bra kjøp.

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI

Lenke til kommentar

Heisann80 har funnet det du trenger tror jeg. Hovedkortet ser ut som mye for pengene. Jeg er littegranne reservert mot kun 550w strømforsyning. Grafikkortet alene vil sikkert ta 2-300w. Har forøvrig selv en Corsair strømforsyning på reserve PCn som jeg ikke kan si noe negativt om.

Lenke til kommentar

Cheiftec forsyninga "skryter litt om effekten sin, legger man sammen max power for 3.3V, 5V og begge 12V "kursene" blir effekten 500W, og når max load på 230V (nettet) er 400W så skryter de uhemma, kan kanskje levere strømmen i noen tidels sekund... "beviset"

Strømforsyninga til Corsair leverer 550 W kontinuerlig, og har 5 år garanti, har akkurat bytta ei 350W Chieftec forsyning i pappa si kontormaskin (S939 3000+ med X600 skjermkort og en HDD). Den begynte og tulle med at musa i PS2 ikkje fungerte, før jul fikk eg ei 450W Corsair forsyning, skulle teste hans PC, men den nekta og slå seg på - "Power on" led lyste, mens maskina nekta og starte, bytta PSU og alt fungerte OK fra første sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...