Gå til innhold

IPhone- negative og positive sider?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Ringetoner

Lyst til å utdype denne litt?

 

Var litt i farten å glemte å utdype det punktet. My bad. Det jeg ville si er at jeg ikke har utforsket dette noe særlig, men jeg ser at andre påpeker at det ikke er 100% uproblematisk.

 

Kan slenge på multitasking (kun mulig med musikk + en ekstra oppgave) på negative sider.

Endret av cizz
Lenke til kommentar
Kan slenge på multitasking (kun mulig med musikk + en ekstra oppgave) på negative sider.

 

Det stemmer ikke helt det du sier om multitasking. Jeg antar iPhone fungerer omtrent som Android når den "multitasker". Det vil si at den lagrer informasjon om hvilken tilstand programmene var i da de ble lukket. Åpner du f.eks. en epost, lukker epostklienten, åpner browseren og åpner en VG-artikkel, og så går tilbake til epost-klienten, så vil du fortsatt finne din epost åpnet der. Går du så tilbake til browseren, vil du finne VG-artikkelen åpen der. Skriver du et notat, lukker notatklienten, åpner noe annet, og så går tilbake til notatklienten, så finner du notatet åpent der selv om det ikke ble lagret. Det er en mye mye bedre teknikk enn den du finner i f.eks. Windows Mobile, Symbian o.a. der du bare kjører alle programmene på én gang og gjør telefonen sirupstreg. I tillegg multitasker telefonen de programmene som trenger å multitaske, som klienter som må kjøre i bakgrunnen for å ta seg av telefonfunksjoner o.l. Det finnes også 3. partsprogramvare som kjører konstant, som f.eks. MobileScrobbler, som hele tiden ligger i bakgrunnen og overvåker musikken du spiller. Poenget er i alle fall at telefonen kjører ekte multitasking på de programmene som trenger det, og bruker smarte teknikker for å spare ressurser ellers.

Lenke til kommentar
Kan slenge på multitasking (kun mulig med musikk + en ekstra oppgave) på negative sider.

 

Det stemmer ikke helt det du sier om multitasking. Jeg antar iPhone fungerer omtrent som Android når den "multitasker". Det vil si at den lagrer informasjon om hvilken tilstand programmene var i da de ble lukket. Åpner du f.eks. en epost, lukker epostklienten, åpner browseren og åpner en VG-artikkel, og så går tilbake til epost-klienten, så vil du fortsatt finne din epost åpnet der. Går du så tilbake til browseren, vil du finne VG-artikkelen åpen der. Skriver du et notat, lukker notatklienten, åpner noe annet, og så går tilbake til notatklienten, så finner du notatet åpent der selv om det ikke ble lagret. Det er en mye mye bedre teknikk enn den du finner i f.eks. Windows Mobile, Symbian o.a. der du bare kjører alle programmene på én gang og gjør telefonen sirupstreg. I tillegg multitasker telefonen de programmene som trenger å multitaske, som klienter som må kjøre i bakgrunnen for å ta seg av telefonfunksjoner o.l. Det finnes også 3. partsprogramvare som kjører konstant, som f.eks. MobileScrobbler, som hele tiden ligger i bakgrunnen og overvåker musikken du spiller. Poenget er i alle fall at telefonen kjører ekte multitasking på de programmene som trenger det, og bruker smarte teknikker for å spare ressurser ellers.

 

Stemmer forsåvidt dette. Heller denne måten enn "lynet" N73 sin måte. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Tipper flertallet i dette forumet vil rakke ned på iPhone så mye som mulig. Ikke vits i å slenge opp ulemper og fordeler, det er det på absolutt alle telefoner. Hvorfor akkurat peke ut iPhone nå, syns den har blitt trukket ned i søla nok.

 

Men som sagt, det er ikke vi på forumet som bestemmer hva som er positivt og negativt om iPhone, det er en smakssak som varierer fra person til person. Smak og behag. Behov og bruk. Alder og kjønn. Varierer sterkt.

 

Tipper innlegget mitt kommer til å bli kritisert. Hihi.

Lenke til kommentar
Tipper flertallet i dette forumet vil rakke ned på iPhone så mye som mulig. Ikke vits i å slenge opp ulemper og fordeler, det er det på absolutt alle telefoner. Hvorfor akkurat peke ut iPhone nå, syns den har blitt trukket ned i søla nok.

 

Men som sagt, det er ikke vi på forumet som bestemmer hva som er positivt og negativt om iPhone, det er en smakssak som varierer fra person til person. Smak og behag. Behov og bruk. Alder og kjønn. Varierer sterkt.

 

Tipper innlegget mitt kommer til å bli kritisert. Hihi.

 

 

Faktum er at iPhone er den kuleste, peneste og hippeste telefonen! :) Det er det ingen som helst tvil om! For meg fremstår Nokia og andre telefoner som gameldagse og nitriste etter at jeg har hatt iPhone.

 

Jeg skifter telefon hvert år, og i år var det iPhone som sto for tur. Etter at jeg har hatt den i 1mnd, så er jeg nesten like forelsket enda.

Ser at enkelte ramser opp negative ting ved den. Ja det finnes nokk noen negative ting. Men jeg har ALDRI hatt bruk for MMS, video opptaker og diverse dårlige ekstra funksjoner på telefonene mine. For meg så har dette vært funksjoner som aldri har fungert optimalt, men som vi bare har blitt "pusha" på. Derfor er ikke det noe savn med iPhone, for iPohne har så mye mer å by på enn det!

 

Se på iPhone som en datamaskin som du på en måte kan bygge opp som du selv vil. Last ned programer som fungerer for deg, og som du har bruk for. Kast driten du ikke har bruk for, så slipper du å drasse rundt med programer du ikke trenger! ;)

Lag din egen iPhone med egne ikoner, thems, spill ol. Dette lastes ned gjennom installerer programet på telefonen som alle forstår.

Telefonen har som sakt ikke 3G, men EDGE. iPhone har wifi som funker meget bra! Ja vi lever i 2008, og det er faktisk tråløs nett de fleste plasser. Telefonen min logger seg automatisk inn på tråløsnettverkene jeg har lagt inn og godkjent, og jeg kan sende og motta filer til stasjonær maskiner i samme nettverk, laste ned musikk, filmer ol.

 

iPhone er også den første telefonen der nettleseren faktisk fungerer til det som er formålet, nemlig å lese nettsider! Skjermen er så bra, og nettleseren så presis, at det fint går an å surfe slik du gjør på vanlige data maskiner. Mailen funker også veldig bra da telefonen åpner PDF, world ++ i fullformat, så du kan faktisk lese dokumenter slik som dokumenter skal leses!

 

I og med at dette på en måte er en datamaskin, så kommer det hele tiden nye programer som kan installeres, så alt forbedres etterhvert. Programmer du kanskje savner nå, kommer mest sannsynlig til å være tilgjengelig innen kort tid. Det er hvertfall min erfaring. MMS er så vitt jeg vet, tilgjengelig nå, for de som trenger å sende dårlige bilder for 2 kr stk.

 

Det er MANGE flere posetive ting å si om den. 4500-5000 er billig hvis man sammenligner andre telefoner som selges uten abonement.

 

Jeg anbefaler den hvertfall til alle!! :)

Endret av Mini11
Lenke til kommentar

iPhone er herlig. Har ikke vært så fornøyd med en mobil siden Nokia 6600, men den kan heller ikke måle seg.

De tidligere mobilene har jeg valgt utifra tester hvor de tester hvor godt kameraet er, sjekke spesifikasjoner hvor 5 megapikselkamera er helt fantastisk. Samme med 3G. Men her får du virkelig noe annet må jeg si.

Apple driter i tekniske spesifikasjoner og lager heller en bra telefon. Ekstremt brukervennlig. Beste MP3-spiller jeg noen gang har prøvd. Enormt god kvalitet på skjerm på alle måter. Har mistet den i asfalten fra lommehøyde og ned med skjermen først og det er ikke antydning til striper. Har derimot kommer bulker i hjørnene som ikke er fullt så solide. Skjermen er fantastisk. Alt er gjennomført rett og slett. Tror du ikke du kommer til å savnge 3G veldig, eller MMS, så kjøp denne med en gang!

Lenke til kommentar
Noen som kan sammeligne nettleseren/ wi-fi fuksjonen til Iphone opp mot PSP?

Nettleseren kan ikke sammenlignes. iPhone-nettleseren er helt overlegen PSP. Det er så lett å navigere, raskt å skrive, lett å åpne nye sider osv osv. I tillegg har du jo youtube-program som funker veldig bra til iPhone.

Lenke til kommentar

Hei, ,jeg har iphone.hadde noen tvil om kjøpet da jeg hørte om dette med at den ikke 3g, ikke film fungsjon, at bilder bare kan sendes med mail mm. jeg har firma abn, dvs at jeg betaler 170kr mnd og fri bruk. så jeg surfer ganske mye, da på edge,funker helt fint til basic surfing, mail osv. går litt treigt på feks facebook, men iphone har egen facebook side slik at det gåt lettere.. den største omvendingen var meldings skriving, som jeg trodde skulle bli hat, men det tok ca 1 dag så var den biffen grei.

det vil fram til er at hvor mye ringer du 3g samtaler? hvor myebilder sender du med 3g, surfer du så mye med tlf på 3g at du ikke klarer deg med epost lesing på edge, litt treig surfing? hvor mye hører du på radio på mobilen? alle tlf har ting som den andre ikke har.

det iphone ikke har knuser den alt annet på skjerm, programmer,lagring og fungsjoner.

 

jeg må si at det er den beste mobilen jeg har hatt. og den jeg kjøpte hadde en kar prøvd å oppgradere i hue og rævva å klart å låse den fullstendig,den funket ikke i det hele tatt.

men jeg lastet ned programm på nettet, kjørte det og det tok 5min så var den oppe å gikk med norsk sim kort.jeg har det på pc. bare si fra om du trenger det om du kjøper en.

 

hilsen happy iphone eier:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...