Fat_Board Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har kjøpt meg en byggepc, og greide ikke vente på at HDDen skulle komme (en SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (HD501LJ)) SÅ jeg gikk ned på Computercity og kjøpte meg en Seagate HDD på 500 GB. Installerte den i PCen og la in Vista Ultimtate. Det gikk som snus og snart var pcen oppe og kjørte! Dagen etter fikk jeg Samsungen og installerte den. Plugget inn SATA kabel mellom HK (ASUS P5N-T Deluxe) og HDD, og koblet til strømmen. Startet Windows men der var det ingenting som kom opp som en andre disk. Fikk Nokia_Dell her på forumet til å komme over og ta en titt men han skjønte heller ikke hva som var galt. Fikk bare HDDen og noe skriv tror jeg. Ingen kabler eller eske. Noen som har noen formening over hvordan jeg kan få den til å funke? På forhånd takk! Fat_Board Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 En ny disk kommer jo aldri opp av seg selv. Den må initialiseres, dvs man må lage en partisjon. Dette gjøres i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 disken booter opp og spinner opp i bios ,, men det skjer lissom ikke noe vidre :S kommer ikke opp i vista! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Som Hårek sier så må disken partisjoneres og anbefales å formateres med ntfs filsystem. Endret 23. februar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) på pcene jeg har hatt er det bare og plugge de, omm s¨åpååer de på opp i utforsk så er det bare og partisjonere derifra EDIT : men da hjadde jeg jo partion magic pro instalert Endret 23. februar 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 på pcene jeg har hatt er det bare og plugge de, omm s¨åpååer de på opp i utforsk så er det bare og partisjonere derifra EDIT : men da hjadde jeg jo partion magic pro instalert Aldri opplevd å kunne partisjonere fra utforsker, som Hårek sier så er diskbehandling anbefalt. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 jaja strange funka det :S var jo en ny partisjon bare fra en disk jeg haadde men den var ikker formatert . men men bruk er partisjonerings prog så funker det , sa det til fat boadr på msn nå Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) jaja strange funka det :S var jo en ny partisjon bare fra en disk jeg haadde men den var ikker formatert . men men bruk er partisjonerings prog så funker det , sa det til fat boadr på msn nå Formatering og partisjonering er 2 forskjellige operajsoner, formatering er tilgjenglig i utforsker men ikke partisjonering. Mistenker veldig at fat_board ikke har partisjonert harddisken. Endret 23. februar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Har ikke gjort noe med den. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har ikke gjort noe med den. Men da er den heller ikke partisjonert? Bruk fdisk eller som hårek anbefaler, diskbehandling. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Vista Tror ikke problemet ligger hos Vista, det er samme prosedyren med XP eller Vista. Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Sånn fikk formatert den nå. 465 GB ledig! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Sånn fikk formatert den nå. 465 GB ledig! Da er jobben riktig fullført, stemmer at det skal være 465GB, filsystemet leser dessverre slikt. Endret 23. februar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå