konduktans Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg laster regelmessig ned filer med bittorrent teknologi, men opplever særdeles trege hastigheter. Jeg har funnet et par guider, og åpnet flere porter, men ingenting hjelper. Jeg har et Thompsom SpeedTouch modem og Topcom Skyr@cer WBR 7011b router. Bruker ikke trådløst nett. Jeg har 4000/400 internett. Kjører Vista Home Premium Jeg har stilt inn en statisk IP og eksperimentert med å øke/minske opplastningshastighet. Bruker uTorrent. Jeg har prøvd flere sider som skal vise om min "åpnede" port faktisk er åpen, og alle sier at mine porter er lukket(har prøvd 21, 80, 8080 og 37702). Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Jeg har også prøvd å lage en personlig server, men det gikk bare å komme inn på den hvis man var kobla til hjemmenettverket mitt. Endret 23. februar 2008 av conflict Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Skriv inn porten etter port= på denne siden (µTorrent-testen). Den viser alltid korrekt status hos meg. Hvis den siden sier at porten er lukket, så må du følge guidene dine på nytt, eller finne nye guider. www.portforward.com pleier å ha gode guider. Jeg ser at de ikke har nøyaktig WBR-7011b, men kanskje WBR-7001g er nær nok? Edit: Det kan godt være at modemet blokkerer noe også. Du kan prøve å skru av ting som firewall og sånt hvis du har det. Du kan også deaktivere viruskontroll og brannmur i Windows for å sjekke om det er disse som lager krøll. Endret 23. februar 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Been there, done that=/ Skitfta også port, og åpnet porten i WinFW, modem og router. Fortsatt samme hastigheter. 200 seeds, og maks 10 KB/s. Hadde faktisk en kort periode med 380 KB/s, men det varte bare et par minutter.... Er det noen spesiell port jeg skal bruke? EDIT: tungvint formulert av meg. Endret 23. februar 2008 av conflict Lenke til kommentar
VVTi Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Been there, done that=/ Skitfta også port, og åpnet porten i WinFW, modem og router. Fortsatt samme hastigheter. 200 seeds, og maks 10 KB/s. Hadde faktisk en kort periode med 380 KB/s, men det varte bare et par minutter.... Er det noen spesiell port jeg skal bruke? EDIT: tungvint formulert av meg. Hvis det er sånn at du klarer å åpne porter, vel og merke de portene innen anbefalt "sone" og som ikke bruker annen nettverkstrafikk, bør du vurderer å bytte ISP. Har du ikke mulighet til å sjekke nøyaktig den samme konfiguarsjonen du kjører nå hos noen du kjenner. Vista+utorrent var trøblete en gang, men regner med at du har nyeste versjon av den. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Prøv å sett modemet til å være gjennomsiktig, altså at absolutt all trafikk bare videresendes til ruteren din. Så bruker du istedet brannmuren i ruteren. Dette vil også gjøre det lettere å åpne porter da du kun trenger å åpne i ruteren. PS. Flytter tråden til Nettverk da dette tilsynelatende er mer nettverksrelatert. Endret 18. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå