tomviktor Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei Her om dagen sluttet PC-en min å fungere. Den slo seg rett og slett bare av. Trodde først det var strømforsyningen som klikka, men etter å ha fått en ny psu i hus, funket det ikke med den heller. Tok så ut alt og koblet bare til den 24-pins kontakten, da starter alle viftene, men selv PC-en vil ikke starte. Kobler jeg i P4-kontakten går viftene 1/8-dels omdreining før alt blir helt stille.PC-en min starter altså ikke i det hele tatt når jeg har P4-kontakten i.Er det da mulig at prosessoren er gått til pises? Fakta om prosessoren: AMD Athlon x2 64, 6400+. Prosessoren har også blitt instillt slik at cool & quiet har vært aktiv. Har hatt denne med en zallman kjøler. i følge programvare har temperaturen ligget på under 40 grader stort sett hele tiden, så kjøling har vell vært ok. Hele maskinen er ca 3 uker gammel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Kanskje hovedkortet er defekt, en strømregulator til CPU kan ha kortsluttet. Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Kanskje hovedkortet er defekt, en strømregulator til CPU kan ha kortsluttet. Hvilke symptomer ville maskinen hatt om CPU'en var ødelagt kontra HK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå