verwooks Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har drevet i hardware en del år, men i går gikk jeg helt tom for ideer. Skulle installere et lydkort på maskinen til pappa i går, et SB Audigy SE kort jeg kjøpte. Setter inn kortet og slår på maskinen, XP finenr kortet. Så tenkte jeg at dette er jo såpass vanlig kort at XP har vel noen greie nok drivere til det. Gikk videre med windows sin installasjon. Det fungerte ikke etterpå. - Prøvde å installere fra medfølgende CD. - Uninstallerte alt fra kontrollpanel - Reinstallerte fra CD. - Unintallerte fra kontrollpanel - Reinstallerte ferske drivere fra Creative webben. - Uninstallerte disse i safe mode - Reinstallerte de ferske driverne igjen - Satte kortet i en annen PCI slot - Installerte K-lite Full pack, tilfelle det var noe codec krøll - Testet at høytallerne funket - Testet alle portene bak kortet (Volum er ikke på mute, skjermkortet står som standard som lydkort, lydkortet på hovedkortet er avslått i bios) Ja .. noe mer jeg kan prøve på? Tror jeg fikk med alt der. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå