Gå til innhold

Ny køler til GeForce 7900GS

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Saken:

Trenger litt hjelp. Kjøpte et GeForce 7900GS grafikkort før jul, men i går sviktet hele vifte systemet. Luktet noen i helvete brent og jeg oppdaget at viften hadde stoppet. Skrudde ut kortet og fikk viften i gang igjen, men nå bråker den VELDIG, dette er ikke holdbart, men siden kortet overlevde tenkte jeg at jeg "bare" kjøper ny kjøler i stedet for å sende tilbake kortet til Komplett.

Spørsmål:

Har ikke så veldig peil på skjermkort kjølere, men lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne en kjøler til et GeForce 7900GS (AGP hvis det betyr noe), må være fra norsk butikk. Trenger ingen toetasjers vifte med 50 LED lys og NOS innsprøytning, men en god kjøler som ikke bråker alt for mye.

På forhånd takk!

EDIT: Skriveleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til:

Siden det ikke var så mye hjelp å få tittet jeg litt rundt selv og fant noen fra Komplett. Men under "utvidet info" står det at "strømtilkoblingen" er 4-pin, men den eksisternde viften på mitt kort har bare 2-pin! Kan jeg da koble skjemkortviften i hovedkortet eller vi da disse viftene være uaktuelle for mitt kort?

Håper noen kan svare på dette!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Det er ikke det nyeste skjermkortet du finner i butikkhyllene (har 7000 series selv) og tror at det ikke kommer til å vare særlig lenge om du får rikitg vifte og alt det der etter "ulykken" så hvis jeg var deg så ville jeg heller kjøpt ett nytt skjermkort elller klaga og si at vifta stoppa og det begynte nesten å brenne.

- Just wanted to say, I AM NOT AN EXPERT.

Lenke til kommentar

Har du testet kortet i 3D? (spill) Om det luktet svidd er det stor sjangse for at noe er ødelagt.

Om du skal ha ny kjøler til kortet ditt kan du sjekke ut Zalmans hjemmeside. Her finner du bilder, installasjons-videoer og hvilke kort som er kompatible med kjølerene.

Kjølerene kommer med en 3-pins kontakt skulle jeg tro. Kople den til hovedkortet ditt elle en viftestyring, så kan du senke og heve turtallet når du vil.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men GeForce kort klokker jo seg ned når de "skjønner" at noe er galt, for å unngå skade. Hadde jeg ikke skrudd av maskinen i en fei og forsatt og spille ville nok det blitt katastrofale følger.

Men har testet det i spill og det fungerer som det skal, eneste er viften som nå bråker som et helvete. Tror ikke jeg returnerer det, siden det ikke døde helt!

Takk for Zalman tips forresten!

Kjølerene kommer med en 3-pins kontakt skulle jeg tro. Kople den til hovedkortet ditt elle en viftestyring, så kan du senke og heve turtallet når du vil.

På Komplett sin "utvidet info" står det nå en gang at "strømtilkoblingen" er 4-pin :hmm:

EDIT: Skriveleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

tror det blir vanskelig å finne erstattningskjøler, har selv et 7800 GS AGP og har enda ikke funnet noen tredjepartskjøler som passer.

tror det er på grunn av at AGP versjonene av 7800 & 7900 kortene er litt annerledes utformet (har en AGP bridge som PCI-express variantene ikke har) og kjølerne derfor er litt annerledes med heatpipes på baksiden av kortet.

hadde jeg vært deg ville jeg nok sendt inn kortet og fått nytt eller det gamle reparert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...