Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gjort noen endringer i routeren min som burde gi utslag i det problemet du har. Mine endringer dreide seg bla.a om WAN TRAFFIC SHAPING.

Jeg ville sett på måten du har satt opp WIRELESS SECURITY MODE.

WPA-Personal og TKIP and AES?

Hva er Wan Traffic Shaping? Finnes det noen instillinger for dette i dir 855? Den som intet spør...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klart det er best, men har ikke n nettverkskort på den ene maskina og det er så tungvindt med usb nettverkskort e.l.

Om man kjører blandet nettverk, vil det da komme om to SSID når man søker etter nettverk?

Når du kjører blandet modus altså et miljø med flere forskjellige korttyper kommer det ikke opp flere SSIDer når du søker. Det er jo heller ikke nødvendig med mindre man ønsker å sette opp et gjestenettverk som DIR-855 allerede har en innebygget funksjon for.

Har du en stasjonær og en lapptop?

Når det gjelder dir 855 5Ghz og 2,4Ghz isolert sett med automatisk intallasjon-velg kryss av for to seperate ssid`r så kom det opp 2 ssid hos meg når jeg trykket oppdater. Nå har jeg usynlig.

Da skjer jo det selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg har bladd kjapt i tråden, beklager om dette har vært oppe før.

Vi har nettopp fått en 655 i hus, og koblet den opp. Intenettlinjen er NextGenTel, og ADSL-routeren en Speedtouch.

Jeg har i utgangspunktet ikke gjort noen endringer i IP eller andre settinger, bare lagt på kryptering. Så WAN IP ser ut til å være 10.0.0.x for Speedtouch'en og 655'en, mens LAN IP'ene er 192.168.x.x.

Vi prøver å koble opp tre maskiner i første omgang. En maskin kjører Vista og kobler seg opp trådløst. De to andre kjører XP. De kobler seg til 655'en med god signastyrke, men klarer ikke å hente noen IP. Den ene av dem har jeg koblet med kabel og det fungerer helt fint. Begge har vært brukt mot andre trådløse nettverk tidligere, med samme settinger, men det kan være at noe trenger å endres for å virke med 655'en, selvsagt.

Jeg har selvsagt prøvet omstarter av både Speedtouch, 655 og PC'er i ulike rekkefølger.

Tidligere har alle maskinene vært kablet via en hub, og da var det Speedtouch'en som genererte IP'er til alle. De havnet da i 10.0.0.x området.

Så gitt ovenstående oppsett: Hva kan gjøre at en maskin (eller to) klarer å koble seg til routeren men ikke å få noen IP fra den? Er det noen innstillinger jeg bør endre? La Speedtouch'en generere IP'er fortsatt? (I så fall, hvordan?)

På forhånd takk.

Geir :)

Lenke til kommentar
Vi prøver å koble opp tre maskiner i første omgang. En maskin kjører Vista og kobler seg opp trådløst. De to andre kjører XP. De kobler seg til 655'en med god signastyrke, men klarer ikke å hente noen IP.

Du bør først logge deg inn på DIR-655 og velge advanced. Disable Wi-Fi Protected Setup. Ellers er det mulig at feil kryptering kan skape krøll.

Lenke til kommentar

Ok, dere kan glemme spørsmålet mitt. Vi hadde en liten diskusjon om hva passordet skulle være, og noen brukte det andre... :blush:

Det skal sies til mitt forsvar at siden maskinene klarte å koble seg til routeren, trodde jeg at den hadde akseptert passordet, og tenkte ikke på å sjekke den biten.

Beklager at jeg kastet bort tiden til folk.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Bare lurer på om det er mulig å koble en nettverksdisk inn i en av nettverksportene på D-Link 655'en, og på den måten få en slags NAS?

Jeg bruker d-link dns-323 (nas) på min dir-855.. Fungerer strålende... Skikkelig digg med 5ghz nettverk.. streamer hd filmer som bare det :)

løp å kjøp..

Lenke til kommentar
Hallo!

Bare lurer på om det er mulig å koble en nettverksdisk inn i en av nettverksportene på D-Link 655'en, og på den måten få en slags NAS?

I så fall kjøper jeg!

T

Mulig du skrev feil, selvsagt vil nas fungere om du kobler den til en nettverksport.

Mente du usb porten så er svaret nei, den kan kun brukes til configurering (og printer ved hjelp av no dlink software som må installeres på pc)

Lenke til kommentar
Hvilken skal jeg velge? 655 eller 855 ?

tenker på streaming av filmer og musikk lokalt i nettverket. og til nedlasting.. har per i dag en forbanna dårlige eldre 3com router, hehe.

:w00t:

Med Dir-855 har du 2 frekvenser som kan gjøre videostreaming til noe gøy :)

Da tenker jeg på antennnenes 2,5 og 5,5 ghz. Disse tallene er sikkert ikke helt riktige :/

Selv skal jeg legge kabel da jeg har 25% til 30% signalstyrke gjennom noe betongdrit vi har hjemme :)

Har hatt begge to og sitter igjen med en DIR-855 jeg er fornøyd med.

Han andre kameraten er i en leillighet i Oslo som søsteren min befinner seg i :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Spørsmål

Routeren restarter seg selv når jeg kopierer store filer på hjemme nettverket eller/og internet

Svar:

Gå til Advanced > Advanced Wireless > så kryser du av WLAN Partition

Jeg har ikke dette valget med firmware 1.02. Har ikke ethernet-kabel tilgjengelig, så får i utgangspunktet ikke oppdatert FW. Men har noen her forsøkt å oppdatere trådløst? Er det noen reell fare? (Har mobilt bredbånd som jeg kan bruke som midlertidig løsning hvis det skulle skjære seg og jeg må vente til jeg får skaffet kabel - med mindre det kan skjære seg skikkelig, slik at ingenting fungerer etterpå.)

Ikke oppgrader fastvaren for D-Link trådløse produkter gjennom en trådløs forbindelse. Enheten kan svikte. Bruk kun Ethernet-kabelforbindelser for produktet når du oppdaterer fastvaren.

Har inntil videre deaktivert QoS, får se om det hjelper. Er forresten 1.11EU å anbefale fremfor 1.21EU fremdeles (har HW A1 om det har noe å si)?

Lenke til kommentar
Rettelse til posten over her - man kan koble til en USB disk direkte på routeren - Ganske kjekt, men man trenger egen programvare for dette.

Men jeg sliter fryktelig med at nettet detter ut med den nye FW'en. Andre som opplever det?

Hvor finner jeg denne programvaren? Kan du peke meg i riktig retning?

Lenke til kommentar
Rettelse til posten over her - man kan koble til en USB disk direkte på routeren - Ganske kjekt, men man trenger egen programvare for dette.

Men jeg sliter fryktelig med at nettet detter ut med den nye FW'en. Andre som opplever det?

Hvor finner jeg denne programvaren? Kan du peke meg i riktig retning?

Share Port usb Network Utility

Man må installere Share Port usb Network Utility før man installerer firmware 1.12EU.

http://support.dlink.com/products/view.asp...id=DIR-855#apps

Dir 855 kan bruke usb porten til skriver, usb lagring(kanskje nas?) Etter firmware 1.12EU har det kommet et nytt valg under setup-usb settings kan man velge nettworks usb, 3g usb adapter, WCN Configuration.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...