Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått en underlig feil her jeg sitter og skal sette opp en 655. Tenkte å kjøre wizarden fra CDen, men når jeg skal kobble meg til routeren med en nettverkskabel (steg 2 i prosessen), får jeg beskjed om at kabelen ikke er satt riktig i. Det er den og jeg kommer inn ved å bruke ip-en. Noen tips til noe jeg må huske å gjøre nå som jeg må konfiguerer direkte på routeren?

Hva er mest stabile firmware for 655? Skal sette den opp til mine foreldre så de trenger en router det er lite trøbbel med.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Du må slå av QoS, så skal nok hastigheten bli bra ;)

Har skrudd av dette nå ja... Ikke noen reolusjonerende endring for å si det slik....

ligger på rundt 6 MB nå, som fortsatt er 4 MB mindre enn den simple drittruteren klarte...

Jeg er rimelig fortvilet her.. flere tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Har en 655 ruter, og nokså ofte så mister jeg nettforbindelsen og viss jeg da prøver og gå inn på ruterens adresse så kommer det bare opp at ruteren måler nettverkstilkoblinge min, så fort den er ferdig kommer nettet tilbake. Går det ann å gjøre så den slutter med den målingen?

Lenke til kommentar

Den er ute så vidt jeg husker. I USA og det er brukere i Norge som bruker den 1.20... firmwaren. Hvis jeg ikke assosierer til noe annet jeg har lest nå.Det skal være en link til det offisieller d-link forumet i denne tråden, men jeg fant ikke 1.20... firmwaren desverrre. Holder på med en mobil et par dager nå. Skal forsøke igjen senere. Etter sigende skal firmwaren gøre at ruteren fungerer utmerket på alle måter.

Lenke til kommentar

Internet Explorer Moile via WI FI. Funker koblet til via active sync. Henger via WI FI. HTC S740.

Hørte på internet radio og spilte internet poker(party poker) samtidig. Da hakket det i musikken som jeg måtte slå av. Dette var ikke noe problem på Hollywood poker med samme internet radio. Nå er jo dette problemet løst siden jeg tapte alle pengen :( galgenhumor. Satset ikke mye penger da, ellers hadde jeg ikke tørt å nevne dette her.

Internet Explorer Mobile vi DIR 855 er et problem hos meg. Kan ikke bruke annen nettleser pga funksjonalitet sammen med synshjelpemidde som tale og skjermforstørrer for mobiler. Ikke kompatibelt med Opera go Firefox visstnok.

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne routeren i gave i går, og jeg koblet den opp i dag.

Problemet er at WI-FI ikke ser ut til å fungere. Jeg har satt det opp rktig, men på wireless taben står det init_failed.

Altså den klarer ikke å starte WIFIen.

Jeg har prøvd å oppdatere firmwaren, men dette løste ingenting. Det gjorde det faktisk bare værre da jeg nå ikke får lov til å lagre noen endringer, fordi routeren booter av seg selv før den rekker å lagre.

Noen som ar vært borti noe lignende?

Må jeg bare sende den inn og få den byttet?

Lenke til kommentar

Hvis jeg setter opp denne ruteren hjemme hos meg og har en laptop med n nettverkskort, og en annen laptop med a/b/g nettverkskort. Vil jeg da kunne ha begge maskinene på nett samtidig? Jeg ønsker at maskinen med n nettverkskort får n nettverk..

Vil jeg kunne linke i spill om den ene maskinen kjører på 2,4 og den andre på 5 ghz?

om det er slik, kjøper jeg den tvert.... :)

Lenke til kommentar
klart det er best, men har ikke n nettverkskort på den ene maskina og det er så tungvindt med usb nettverkskort e.l.

Om man kjører blandet nettverk, vil det da komme om to SSID når man søker etter nettverk?

Ja, to SSID. To nettverk når man søker. Kult. Man kan velge under installering om man vil ha en eller to navn på SSID. Jeg har n-nettverk på en bærbar og kablet på en stasjonær og b g nettverk på en mobil S740 IE mobile. Må inrømme at jeg ha rproblemer med wi fi IE mobile. Kan virke som om den ikke mottar pakker sist jeg gadd å surre rundt i 192.168.0.1 web grensesnittet til konfigurasjon av ruteren. Hos meg ville ikke ruteren bli konfigurert med cd`n.

Det går helt sikkert fint med to bærbare. Man må vel ha nettverkskort. Alle datamaskiner har vel nettverkskort. Noen problemer er det av og til med rutere hvis man leser tråden her og andre phuu...

Lenke til kommentar
klart det er best, men har ikke n nettverkskort på den ene maskina og det er så tungvindt med usb nettverkskort e.l.

Om man kjører blandet nettverk, vil det da komme om to SSID når man søker etter nettverk?

Når du kjører blandet modus altså et miljø med flere forskjellige korttyper kommer det ikke opp flere SSIDer når du søker. Det er jo heller ikke nødvendig med mindre man ønsker å sette opp et gjestenettverk som DIR-855 allerede har en innebygget funksjon for.

Har du en stasjonær og en lapptop?

Lenke til kommentar

Jeg har tre laptopper som skal på nettverket. kun en av disse har draft n nettverkskort i maskinen. På rutern har jeg en kablet nas boks. Planen er at jeg skal kunne streame hd fra nas'en på 5 ghz, mens de laptoppene som ikke har n fortsatt kan surfe på nettet.

Jeg spør igjen for sikkerhetsskyld. Vil alle tre maskinene kunne se hverandre i scenarioet øverst? - Vil man feks kunne linke i spill på vanlig måte selvom det er "to nettverk"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...