Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har etter lang tid med fikling her og der ikke klart å få min DIR-855 med åpne porter som nå gjør at jeg kjører Bittorrent-maskinen utenfor ruteren. Er det noen her som kunne assistere meg ved hjelp av teamviewer eller windows live messenger? Da vill jeg vært takknemlig for en PM.

Vennlig Hilsen SpecialForce.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, jeg trenger litt hjelp med hjemmenettverket vårt! :)

Har forsøkt å sette opp vår D-Link DIR-655 Rev3 slik at Mamma og Jan (stefar) skal ha absolutt høyest prioritet på nettverket?

Slik at om jeg laster ned med uTorrent osv.. Hva det enn måtte være så skal de ha en optimal nettopplevelse, UANSETT HVA!

Så om jeg laster ned en film fra thepiratebay.org på full guffe og nettet da i teorien strupes fullstendig så skal mamma og jan i det de kobler seg på automatisk prioriteres å få den trafikken de trenger automatisk!

Har forsøkt å få til nettopp dette over lengre tid men det ser ikke ut til å ville fungere i det hele tatt?

Hva som skjer er jeg neimen meg ikke sikker på..

For det første så har jeg satt opp en tidsplan på uTorrent, og de tidene på døgnet hvor folk faktisk er oppe på nettet her så er uTorrent cappet til 250kbps ned og 8kbps opp, og når nettlinja vår er en 5000 / 500 linje fra Telenor så burde jo ikke uTorrent kunne gjøre nettet helt sirup i utgangspunktet?

Samtidig som det så er alle mine porter åpne, brannmur deaktivert og mamma og jan har en prio på 1 på DIR-655 sin QoS på alt de måtte finne på å gjøre på nettet?

Til tross for dette så påstår mamma at i kveld så ble hele nettet sirup?

Hun påstår faktisk at ting fungerer bedre med vår gamle Linksys WRT54Gv5 (ja, det som kjøre VMWorks og har lite RAM!) hvordan er det mulig?

Og det som er veldig rart er at jeg selv ikke opplever noen problemer på verken min bærbare eller stasjonære maskin?

Jeg har ikke noen prioritet i QoS til DIR-655, og mens jeg laste ned med uTorrent så opplever ikke jeg noen større problemer? Latencyen i WoW går litt opp men ikke så alt for voldsomt, jeg åpner nettsider uten større problemer, kan faktisk laste ned fra nettet uten at det går skremmende tregt? Mens mamma på sin PC påstår at alt er fullstendig sirup?

Hva kan årsaken til dette være? Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Det er helt klart noe merkelig med det trådløse her..

Sitter på en Lenovo ThinkPad SL-300 og har 150mpbs og ting fungerer helt fint, så starter jeg litt torrent nedlasting uten at det har spesielt negativt inpack på selve ytelse på nettverket, men min trådløse tilkobling forsvinner plutselig av seg selv?

Det er ikke routeren som har restartet seg for jeg mister ikke kontaktet på min stasjonære (kabel)?

Men det trådløse bare forsvinner, og det selv om nettverket tilsynelatende 2sekunder etterpå fremdeles er tilgengjelig?

Dette fenomenet ser ikke ut til å skje hvis jeg ikke mindre kjører uTorrent på min stasjonære?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte routeren i USA.

Men nå har jeg nedgradert firmwaren, og oppgradert den igjen og i tillegg trykket litt tilfeldig rundt, og her om dagen fungerte det igjen. For dere med samme problem kan jeg desverre ikke komme med noen løsning om hvordan jeg fant ut av det da det plutselig fungerte normalt igjen.

Lenke til kommentar

Har enda ikke hatt noen problemfri hver dag med verken min DGL-4500 HW:A1, eller DIR-655 HW:A2 eller min nåværende DIR-655 HW:A3, uansett firmware..

Håper det at vi får fiber og bytter ut Telio-boksen samt vårt åtte år gamle ADSL-modem til uka kan være med på å få ting langt mer stabilt, eller så fyker nok DIR-655 rett ut av vinduet :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Forsøkte å oppdatere routeren med den nye 1.21EU firmwaren, men etter oppdateringen så går bare routeren i en uendelig reboot? Har forbindelse i 2-3sekunder før den restarter igjen?

Når den holder på sånn så har jeg ikke kjangs til å få gjort noen TFTP flash eller noe heller :(

Lenke til kommentar

Hei folkens...

leser over alt at denne ruteren skal være så bra så jeg regner med det er noen instillinger som er gale....

Hadde en D-LINK DI-624+ ruter tidligere som jeg slet veldig med...

Den mistet ofte forbindelsen og når guttungen fyrte opp PS3 så datt jeg alltid ut av nettet.

Men jeg hadde i hvertfall rundt 10 MB/sec nedlastning på testene.

Etter å ha kjørt test med DIR-655 måler jeg bare skuffende 5 MB/sec.

Er det noen settings jeg har oversett her?

På DSL forbindelsen til NextGenTel modemet står det at jeg har:

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.241 / 13.543

Hvorfor har jeg da kun 5 i praksis nå med denne ruteren som skulle være så mye bedre?

Takk for hjelp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...