Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Vi anbefale å kjøpe routere som støtter tredjeparts firmware. Kommer aldri til å kjøpe annet lengre, for man får langt flere funksjoner og som regel mye bedre stabilitet. 1 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Min D-Link DIR-655 har siden fredag, sliti med og komme på internett, og i går (søndag) klarte den det ikke i det hele tatt, eller bare en par minutter. Jeg har ett Get kabelmodem, og har i det siste fått oppgradert hastighet, kan dette ha noe og si? Har seff resat både kablemodem og ruter, uten at dette hjelper. Det hjelper og restarte PC, da kommer den seg på internett, men etter 1-5 minutter, kobles jeg ned igjen. hjelp! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Min D-Link DIR-655 har siden fredag, sliti med og komme på internett, og i går (søndag) klarte den det ikke i det hele tatt, eller bare en par minutter. Jeg har ett Get kabelmodem, og har i det siste fått oppgradert hastighet, kan dette ha noe og si? Har seff resat både kablemodem og ruter, uten at dette hjelper. Det hjelper og restarte PC, da kommer den seg på internett, men etter 1-5 minutter, kobles jeg ned igjen. hjelp! Min dir-655 har også fått mange disconnects etter å ha fungert fint i lengre tid. Hos meg hjalp det å skru av QoS-motoren, men har ennå ikke klart å finne en måte å skru det på igjen uten probelmer AtW Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Min D-Link DIR-655 har siden fredag, sliti med og komme på internett, og i går (søndag) klarte den det ikke i det hele tatt, eller bare en par minutter. Jeg har ett Get kabelmodem, og har i det siste fått oppgradert hastighet, kan dette ha noe og si? Har seff resat både kablemodem og ruter, uten at dette hjelper. Det hjelper og restarte PC, da kommer den seg på internett, men etter 1-5 minutter, kobles jeg ned igjen. hjelp! Min dir-655 har også fått mange disconnects etter å ha fungert fint i lengre tid. Hos meg hjalp det å skru av QoS-motoren, men har ennå ikke klart å finne en måte å skru det på igjen uten probelmer AtW Vanskelig når man ikke kommer inn på admin consollet engang! Lenke til kommentar
G Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Oppfordrer til å kable seg direkte med nettverkskabel til router for å endre på innstillinger i boksen. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Oppfordrer til å kable seg direkte med nettverkskabel til router for å endre på innstillinger i boksen. Kom på deg av meg selv i går faktiskt! hehe, fikk iallefall oppgradert firmware til den beta'n som ble linket til her, uten at det hjalp, 30 sekunder etter firmwaren var på plass og ruteren bootet, ble jeg kastet av internett igjen.... sukk. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Kom på deg av meg selv i går faktiskt! hehe, fikk iallefall oppgradert firmware til den beta'n som ble linket til her, uten at det hjalp, 30 sekunder etter firmwaren var på plass og ruteren bootet, ble jeg kastet av internett igjen.... sukk. Høres jo ut som en garantisak. D-Link har 11 års garanti, ville ha hørt med de om du har en garantisak her. Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har for ikke lenge siden kjøpt meg en DIR-855, etter at ekspeditøren hos Expert roste den langt opp i skyene, nesten ihvertfall Grunnen til at jeg kjøpte denne var blant annet at det var mulig å dele opp i 2 trådløse nett, siden jeg har en utleieleilighet som jeg tenkte jeg skulle ha et eget nett til. Det funker forøvrig fint, MEN han på expert sa også at det var mulig å legge begrensninger på båndbredden på DIR-855. Siden jeg har 15mbit's linje, så tenkte jeg å begrense WLAN'et til leiligheten til 7mbit. Men jeg tror jeg er blitt lurt, for jeg finner ikke noe slik funksjon på denne routeren!! Er det noen som vet om det faktisk er mulig, eller har jeg rett og slett blitt lurt denne ene gangen jeg handler i butikk i stede for på nett? Håper noen kan gi meg litt mer innsikt i denne saken! -- John Martin Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har for ikke lenge siden kjøpt meg en DIR-855, etter at ekspeditøren hos Expert roste den langt opp i skyene, nesten ihvertfall Grunnen til at jeg kjøpte denne var blant annet at det var mulig å dele opp i 2 trådløse nett, siden jeg har en utleieleilighet som jeg tenkte jeg skulle ha et eget nett til. Det funker forøvrig fint, MEN han på expert sa også at det var mulig å legge begrensninger på båndbredden på DIR-855. Siden jeg har 15mbit's linje, så tenkte jeg å begrense WLAN'et til leiligheten til 7mbit. Men jeg tror jeg er blitt lurt, for jeg finner ikke noe slik funksjon på denne routeren!! Er det noen som vet om det faktisk er mulig, eller har jeg rett og slett blitt lurt denne ene gangen jeg handler i butikk i stede for på nett? Håper noen kan gi meg litt mer innsikt i denne saken! -- John Martin Det finnes software som gjør dette iallefall, så du trenger ikke føle deg lurt Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har for ikke lenge siden kjøpt meg en DIR-855, etter at ekspeditøren hos Expert roste den langt opp i skyene, nesten ihvertfall Grunnen til at jeg kjøpte denne var blant annet at det var mulig å dele opp i 2 trådløse nett, siden jeg har en utleieleilighet som jeg tenkte jeg skulle ha et eget nett til. Det funker forøvrig fint, MEN han på expert sa også at det var mulig å legge begrensninger på båndbredden på DIR-855. Siden jeg har 15mbit's linje, så tenkte jeg å begrense WLAN'et til leiligheten til 7mbit. Men jeg tror jeg er blitt lurt, for jeg finner ikke noe slik funksjon på denne routeren!! Er det noen som vet om det faktisk er mulig, eller har jeg rett og slett blitt lurt denne ene gangen jeg handler i butikk i stede for på nett? Håper noen kan gi meg litt mer innsikt i denne saken! -- John Martin Det finnes software som gjør dette iallefall, så du trenger ikke føle deg lurt Det hørtes jo lovende ut. Hvordan gjør man det da? Har prøvd å brukt google til å søke etter noe sånt, men tror ikke jeg har truffet med søkeordene, for jeg har ikke funnet noe.. Er det noe som installeres på routeren, eller er det software på PC, så trafikken må igjennom den? Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er mulig å koble til en ekstern harddisk til USB-porten på en DIR-655 for å få harddisken som et nettverksbasert lagringsmedium. Er dette mulig? Og i så fall hvordan gjøres det? Endret 8. august 2010 av dxspulse Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Last ned disse 2 filene: Guide: ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655/DIR_Share_Port_USB_Utility_manual.pdf Software: ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655/DIR_Share_Port_Utility.zip Eventuellt besøk D-Link Norge og sjekk om det er norske utgaver av disse på egenhånd. Det gjør du her: www.dlink.com Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Takker for kjapt svar. Men jeg har allerede støtt på et problem. Linken med programmet blir bare stående å laste, og ingenting kommer opp. Antar at det bare er å vente..? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Gå inn på www.dlink.com og så til supportseksjonen, og så skriv DIR-655 i søkefeltet. Velg så filene under Downloads seksjonen. Når du får opp supportsiden er søkefeltet på venstre side. Downloads som kommer opp etterpå finner du på høyre side. Det kan gjerne lønne seg å restarte nedlastningen, klikk på ny. Hos meg gikk det sabla raskt å få filen. Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Har prøvd det. Og det fungerer ikke. Jeg nå prøvd å gå manuelt inn på ftp-serveren deres for å prøve å starte nedlastingen manuelt der. Men det ser heller ikke ut til å fungere. Dette irriterer meg! @G Du har ikke mulighet til å gjøre en forumbruker i nød, en tjeneste, å sende filen på mail til meg? Endret 8. august 2010 av dxspulse Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Gi disse ett forsøk. Fjernet filene. Bare hyggelig å kunne hjelpe deg dxspulse Endret 8. august 2010 av G Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Done, and done! Takk skal du ha, det fungerte! Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei! Ettersom Linksys rutern min nå "timer meg ut" av spill, og noen ganger må restartes for at det trådløse skal fungere igjen, skal jeg kjøpe en ny router umiddelbart. Tenkte å kjøpe en d-link dir 855. Den vil fungere fett den, altså helt stabil? Blir brukt til en del laptoper som er på MSN, youtube osv, og en et par trådløse hvor det er gaming og nedlasting. Og en kabel som brukes til spill, youtube osv (vanlig bruk). Vil fungere denne her? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Tenkte å kjøpe en d-link dir 855. Hvis du absolutt skal ha D-link, så kjøp heller DIR-825. Den er nyere og er mye billigere. Forskjellen er minimal (en antenne mindre på mottak). Lenke til kommentar
G Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg er ikke sikker på at D-Link er så kvalitetsmessig gode lengre. Vanskelig å si hvilke alternativer som er bedre. Men, personlig hadde jeg vært villig til å teste Linksys neste gang, jeg bytter ut router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå