Goodtimes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Syncer ruterne mot ITU G.992.5 Annex B(også kjent som adsl 2+)? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei Fikk de DIR-655 i dag. Men sliter noe kraftig med den. Kommer ikke inn på internett i det hele tatt med den. Er det noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Hei Fikk de DIR-655 i dag. Men sliter noe kraftig med den. Kommer ikke inn på internett i det hele tatt med den. Er det noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere? kjør CDen?, den viser deg hva du skal gjøre Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Fikk fiksa det nå. Måtte trekke ut strømmen på modemet slik at MAC adressen skulle restarte seg elns. Pratet med min onkel, han kunne dette:P Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei Har gått til anskaffelse av en D-link DIR-655 etter mye bra kritikker bla. her på forumet. Førsteintrykket var veldig bra, men... Problemet nå er at på alle hastighetstester av internettlinjen min, så kneler boksen på rundt 7-8 mbit/s (jeg sitter på en 20/20 mbit synkron linje). Nedlastingshastigheten her jeg ingen problemer med. Hvis jeg kobler kabeln rett i maskinen funker linja som bare det, så problemet ligger i D-link boksen. Jeg har siste firmware fra D-link. Noen som har lignende problemer, eller noen tips til hva som kan gjøres? Thomas Lenke til kommentar
wiak Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 prøv å skru av QoS og prøv tptest.se og speedtest.net Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det fungerer greit når jeg slår av QoS. speedtest.net og tptest.se viser da resultater på nesten 22 mbit/s ned og like under 20 mbit/s opp, ping 28 ms. Takk for tipset Lenke til kommentar
wiak Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) vet QoS kan være en "bitch" i blant og ja er du fornøyd, kommer snart en 1.20 firmware som har støtte for Guest AP (egen virtual zone som deler opp sån at du har ditt private nett og har et ekstra med egen enkrypting osv) å ja *hint* sett routeren i WPA2-AES for BEST mulig fart får oppi 10 MB/s jeg ;D Endret 17. august 2008 av wiak Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei. Hvilket WLAN-kort anbefales til DIR-655? Må ha sånn N-teknologi og 300mbps Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Dette kortet burde vel være et bra valg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340590 Har ikke testet det selv, men har lest mye bra om det, har som du ser fått skryt av kjøperne på komplett også. Endret 18. august 2008 av senjakongen Lenke til kommentar
wiak Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Dette kortet burde vel være et bra valg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340590 Har ikke testet det selv, men har lest mye bra om det, har som du ser fått skryt av kjøperne på komplett også. jau også er DWA-140 et godt altenative vis man ikke har plass inni pcens om htpcen min Lenke til kommentar
Njaa Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har et litt merkelig problem her. Har DIR-655 koblet opp foran Canal Digitals nett. Har åpnet mangfoldige porter i forbindelse med spill og servere, men 6112-6119 (Warcraft III) vil bare ikke funke. Jeg mottar ingen tilkoblinger i spillet, og µTorrent sin port-probe sier de er lukkede. Innstillingene er identiske som de andre reglene jeg har satt opp for fremming av porter på denne routeren, og jeg har sjekket at det funker uten router mellom PC og modem, så det er heller ikke Canal Digital sin feil. Tenkte det kunne ha noe med at dette er eneste portene jeg oppfører som en range, i motsetning til enkle porter, men det nytter ikke om jeg kun spesifiserer enkle porter. De forblir stengte. Mulig jeg misforstår noe grunnleggende, men er litt rart siden jeg har fått alt annet til å fungere fint. Noen som har noen idéer? Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ok, mye bra i denne tråden. Men har problem med at video streaming internett stopper opp hele tiden, er som regel spill eller video det går i, har to pc-er der dette er mest brukt. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 DHCP Server? DNS relay? QOS engine? WISH? Wi-Fi Protected Setup? Multicast Streams? Som sagt sliter med sakte surfing og treg og henging under video buffring på nett. Har tele2 1,7mb/s Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 DHCP Server?DNS relay? QOS engine? WISH? Wi-Fi Protected Setup? Multicast Streams? Som sagt sliter med sakte surfing og treg og henging under video buffring på nett. Har tele2 1,7mb/s gå hit http://10.0.0.1/Basic/WAN.shtml og bytt dns servere til 208.67.222.222 og 208.67.220.220 skru av QoS og se hva som skjer, skru av WISH og se hva som skjer multicast skru på den Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Takk Wiak. har nå fått DWA-140 men signalet er under 25% og surfing går tregt. ruteren står i rommet ved siden av en etg lavere og er en vegg i mellom. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Og, hvilken driver skal jeg bruke? har som sagt vista 64. Bruker "DWA-140_v1.20" nå, men ser de har en som heter "DWA-140-1.20-S0037" sitter vel ca. 10 meter fra ruteren og får en strek dvs. 20% signal, ca 80mb/s viser vista i network and sharing center. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 USB(RT2870/RT2770/RT3070/RT2070) http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html er driveren til DWA-140 fra chip produsenten Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Takk wiak. Så får jeg bedre signal med Ralink sin driver? har fortsatt bare fått ca 27% signal. Lenke til kommentar
davidmartinsen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Hei Har gått til anskaffelse av en D-link DIR-655 etter mye bra kritikker bla. her på forumet. Førsteintrykket var veldig bra, men... Problemet nå er at på alle hastighetstester av internettlinjen min, så kneler boksen på rundt 7-8 mbit/s (jeg sitter på en 20/20 mbit synkron linje). Nedlastingshastigheten her jeg ingen problemer med. Hvis jeg kobler kabeln rett i maskinen funker linja som bare det, så problemet ligger i D-link boksen. Jeg har siste firmware fra D-link. Noen som har lignende problemer, eller noen tips til hva som kan gjøres? Thomas Hei Har den samme jeg, men har du den Norske ver. eller den eng. ? Det er forskjellige firmware der, går ikke å bytte på de, vel, jeg fikk det ikke til å bruke den eng. på min nor.... Jeg bruker den siste ver for den norske, og det er ikke problemer... heheh, glemte å si jeg har 10/10 mvh David Endret 31. august 2008 av davidmartinsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå