Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Har en DIR-655 selv. Den sier:

Current Firmware Version : 1.21EU

Current Firmware Date : 2008/11/03

Når jeg ber den sjekke for ny firmware, så sier den at jeg har den nyeste. Synes det er rart. Driver de ikke å utvikler litt på disse boksene lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB printer (laserskriver) fungerte utmerket på denne DIR-655 en stund, men så plutselig ville ike denne routeren dele skriveren lengre. Tenkte kanskje det kunne være en bug i firmware 1.21EU

Det var derfor jeg sjekket etter nyere firmware.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva betyr DWM-152/156, er det ett 3G modem?

Gikk inn på den britiske og fant:

DIR-655 Firmware Release notes

Firmware: 1.30EU

Date: 2009/08/17

Problems Resolved:

1.Fix potential security leak with CAPTCHA

2.Fix PPPoE pass through problem

Enhancements:

1.Support Graphical Authentication feature.

2.Support Advanced DNS Service

3.Add DWM-152/156 3G dial-up support.

4.SharePort utility support MAC O.S.

Men det står B08 bak 1.30EU, betyr det at det er en beta firmware?

Endret av G
Lenke til kommentar
Hva betyr DWM-152/156, er det ett 3G modem?

Men det står B08 bak 1.30EU, betyr det at det er en beta firmware?

DWM-152 og 156 er D-link 3G-modem. Ellers er det spinkelt med støtte for andre merker. Det er vel bare noen Huawei som støttes ellers så vidt jeg vet.

1.30 er vel en slags halvbeta... Du finner de "stabile" :nei: på dlink sine vanlige sider.

Lenke til kommentar

Sliter med farten på Dlink DIR-655'n min

Har den stående som accesspoint, dvs:

dhcp skrudd av, kobla kabel i fra nettet mitt til ein lan port.

Det funker, men veldig treigt

Under 54g hastigheit.

Instillinger:

Skrudd av WISH, QOS, Firewall, UPNP, osv

802.11 mode: Prøvd litt av kvart, har nå mixed 11g og 11n.

Enable auto channel er av

Wireless kanal er 1, (kun 1 anna trådlaust punkt i nærheita, som er på kanal 9)

Transmission rate: Her har eg også testa litt av kvart, men har nå på Best (automatic)

Channel Width: Auto 20/40

Security: None.

Under Advanced Wireless har eg:

Wlan Partition checked

WMM Enable: unchecked

Short GI: checked

Extra Wireless protection: unchecked.

Tester med ein Dell M1330 laptop, er eit Intel 4965agn i pc'n.

Lasta ned siste drivere fra intel.com og installerte før eg starta feilsøkinga.

Any ideas?

Lenke til kommentar

Det går altså omtrent 10-11 måneder mellom hver oppdatering for DIR-655 kan det se ut til.

Gikk overgangen fint fra 1.21b05 til den nåværende 1.30EUb08? Dessuten lar det seg gjøre å bevare instillingene sine, og legge disse på etter at ny firmware er på plass, for jeg mener å huske at denne routeren har støtte for eksport og import av egne instillinger. Men, risikerer en at det er nye funksjoner som må sees over og settes om til noe mer vettugt likevel?

Lenke til kommentar
Det går altså omtrent 10-11 måneder mellom hver oppdatering for DIR-655 kan det se ut til.

Gikk overgangen fint fra 1.21b05 til den nåværende 1.30EUb08? Dessuten lar det seg gjøre å bevare instillingene sine, og legge disse på etter at ny firmware er på plass, for jeg mener å huske at denne routeren har støtte for eksport og import av egne instillinger. Men, risikerer en at det er nye funksjoner som må sees over og settes om til noe mer vettugt likevel?

Jeg brukte funksjonaliteten for å lagre og importere innstillinger når jeg gikk fra 1.21 til 1.30 og det ser ut til å funke bra.

Lenke til kommentar

er det anbefalt å oppgradere fra firmware 1.11EU til 1.30EUb08?

har lyst på shareport, men routeren er dønn stabil nå, så har lite lyst på en ustabil router, er 1.30 ustabil f.eks, så beholder jeg heller 1.11 uten shareport

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har akkurat fått meg en Dir-655 nå og har et par spørsmål. Det første er kanskje litt dumt, men jeg får ikke logget meg på routersia med Opera, bare Internett explorer. Får opp melding om feil passord. Når jeg først konfigurerte saken, satt opp porter, tildelte iper, skiftet dns, og så skulle jeg logge inn igjen. Men neida kom ikke inn. Måtte sette den til factory default, men fant senere ut at passordet var rett. Det var bare Opera som krøllet seg.

Det andre spørsmålet jeg lurer på er om det går ann å velge at en maskin skal bli prioritert før en annen. Når filserveren står oppe med torrent kan det ødelegge for andre maskiner som kjører trådløst. Tenker slik at routeren prioriterer vanlig surfing fremfor torrent. Kan jeg få opp status når folk kobler seg på nettet uten å logge meg innpå routeren. Noe slik som messenger.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Her er noen veldig enkle tips til QoS: http://www.broadbandreports.com/forum/r215...55-QOS-Settings

Jeg for min del har aldri hatt noen spesielt vellykkede opplevelser av QoS på enkle routere.

Lager meg heller scheduler for torrent slik at den bare får full linje om natten.

Når det gjelder D-link så skal man huske på at det er stor forskjell på nivåene (0-255).

Man behøver derfor ikke bruke maks og minimumsverdiene, for da kan man kvele trafikken man ønsker å nedprioritere,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...