rbuljo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Skal du streame til PS3, så vil jeg anbefale at du ser på nyere Linksys eller Netgear.DIR-655 sliter enda med dårlig firmware når det gjelder streaming lan - lan. har du noen spesifikke anbefalinger? trenger en som klarer streaming over kablet nett kjapt.. gjerne med trådløst, men ingen krav.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 WRT320N er en rimelig Gigabitrouter med brukbar CPU. Har ikke erfaring med den selv, men det kommer trolig støtte til DD-WRT senere. Test her: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30795/96/1/3/ Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vurderer å bytte ut min gamle 802.11n router. Ser litt på DIR-825 og DIR-855. De er vel ganske like med unntak av skjermen for framsiden. Årsaken til dette er støtten for dualband. Eksisterer det 3. parts firmware til disse? Ser at flere har litt problemer med streaming av media på disse. Er det fortsatt et problem? Er det noen andre dualband routere som er et bedre kjøp enn en av overnevnte? Ørjan... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Etter å ha oppdatert flashen til 1.32NA har DIR-655 vært gjennomgående stabil. Tuktet den med nedlasting og litt spilling over nett under samme stund, uten at den ble kvelt. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har oppdatert firmware til 1.30EU på min 655, men kommer meg ikke på Xbox Live. Alt annet fungerer ypperlig. Denne PCen, f.eks, er koblet til via hardline, og er problemfri. Har aldri hatt dette problemet før, men det har oppstått de siste dagene. Xbox360en viser at den er koblet til internet, men at den ikke klarer å koble seg til Xbox Live. Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
mocka Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg bruker 1.21eu fw og klarer ikke å opprette routing innenfor mitt eget lan (trenger dette for en vpn server). Vet noen om dette er mulig på enten 1.11 eller 1.30 firmwaren? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Kan noen forklare enkelt hva som er bedre på fireware-oppdateringene som har kommet etter 1.21 EU? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 D-Link DIR-855 Wireless N Quad Band funker denne til Xbox LIve spilling`??? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Absolutt Den har Xbox-Live Sertifisering, så skal ikke være noen problemer. Endret 11. oktober 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Absolutt Den har Xbox-Live Sertifisering, så skal ikke være noen problemer. Eg gikk for en annen en som var litt billigere som også er Xbox LIve Sertifisert. ZyXEL NBG-460N,Wireless-N Gigabit Router.... Snakket med Telenorhjelpen i ove 1 time i går om Zyxel Multimodem 2602HWT som ikke klarer å få åpnet porter på. Han hos telenor prøvde alt men ingenting funket. Siste han sa "Desverre, men om du skal ha OPEN NAT må du nok kjøpe deg et nytt modem" Derfor fant eg et rimlig og godt som funker på Xbox Live... Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) I denne tråden her diskuteres DIR-655 og 855. Flott du deler dine erfaringer, men DIR-855 og 655 er for den mer avanserte brukeren Å endre NAT, åpne porter og sette statisk ip er forøvrig ekstremt lett. Endret 12. oktober 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 I denne tråden her diskuteres DIR-655 og 855. Flott du deler dine erfaringer, men DIR-855 og 655 er for den mer avanserte brukeren Å endre NAT, åpne porter og sette statisk ip er forøvrig ekstremt lett. Ikke når man har Multimodem fra Telenor ALlerede åpnet alle portene man skal åpne og firewall. Likevel hjelper det ikke. SOm sagt så sa telenor at det er flere som ha lignende problem med denne routern. Eg har klart å åpne porter på andre routere men denne vil bare ikke..... Lit Offtopic for å svare deg. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Raul07: Bruksanvisning for åpning av porter i 2602HWT-F3. Rart ikke Telenor henviste deg til denne siden, slik at du slapp å sitte en hel time på telefon. Oppgrader firmware også, og forsøk om det hjelper. Om ønskelig, kan jeg splitte ut disse innleggene til en egen tråd, da dette ikke angår trådens emne (send PM). Endret 12. oktober 2009 av Onyx Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Tror det er kommet ny Firmware til ZyXel P2602HWT-F3. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Tror det er kommet ny Firmware til ZyXel P2602HWT-F3. Allerede lastet ned... Lenke til kommentar
MMM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hei, Jeg har tilgang til et trådløst nett med internett fra de jeg leier hos, og har prøvd å bruke min 655 til å koble seg til deres trådløse nettverk, så jeg kan ha mitt eget nettverk men få internett fra deres nettverk, via min 655. Så vidt jeg har forstått det, heter det bridging eller repeating(?), og kan gjøres ved å sette routeren i "bridge mode" ifølge googlesøkene mine, men jeg finner ikke noe sånt i setup. Er dette mulig å gjøre med 655 (trådløst), eller må jeg strekke en kabel til etasjen over, eller kan jeg bare glemme det? Endret 14. oktober 2009 av MMM Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Strekk en kabel til etasjen og koble den inn i internet-porten/wan porten så har du internett så det suser. Dessuten koster ikke kabel allverdens, så like greit først som sist med mindre du vil investere i 2 nye routere som støtter DD-WRT for å sette de opp i bridging. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er dette mulig å gjøre med 655 (trådløst), eller må jeg strekke en kabel til etasjen over, eller kan jeg bare glemme det? Det kan du glemme for det var kun på firmware 1.00 WDS var støttet (tydeligvis uten å funke 100%). Trådløse løsninger kan være homeplug (via 230V-nettet), ethernet bridge (trådløs), router med DD-WRT firmware som client_bridge m.fl. Lenke til kommentar
MMM Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 OK, da kommer "trådløs bridge" ikke på tale. Men jeg kan derimot strekke en kabel til overetasjen, plugge den inn i for eksempel "4" på routeren der oppe, plugge den inn i internett porten som vanligvis er ment for modemet på min DIR-655, og få både internett fra overetasjen og mitt eget nettverk - uten problemer? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja Er derimot ikke sikker på om du får kontakt med maskinene oppe, men det kan sikkert noen andre fortelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå