nerikk Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei, foreldrene mine har bestemt seg for å oppgradere nettet med Canal digital sitt tilbud. Med dem så får vi 10 Mb/s linje. Valget av router falt på D-Link sin 655, men spørsmålet er: Hvilket trådløse kort bør vi kjøpe ved siden av? Vi har to stasjonære maskiner som skal bli koblet til. Bør vi går PCI kort eller USB-donlge? Kom gjerne med anbefalinger av enten USB eller PCI. Takker for svar. Endret 18. august 2009 av nerikk Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 PCI kort er alltid mer fordelaktig i din sak Noen som har problemer med at DNS-serverne slutter å fungere innimellom på DIR-855? Bruker DNS-servere fra opendns og har fungert tidligere. Fungerte prikkfritt under 1.12 FW, men med 1.21NA så virker det som om noe er galt. Skjer med 1-2 dagers mellomrom. En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg ofte ikke kommer inn i Web-UI når feilen har oppstått. Lenke til kommentar
ticks999 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 hei jeg har en dlink dir-655 hvordan får jeg delt opp hastigheten så alle brukerne får samme hastighet virker som en av datane tar opp den meste av linja???? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Denne routeren skrøt i sin tid av draft 2.0 støtte. 802.11n er nå i draft 11 eller 12 eller noe sånt og er sendt for endelig godkjenning ifølge Wikipedia. Støtter den noe senere versjoner også? Firmware 1.32 for nordamerika er nå ute. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Såvidt jeg husker så betydde støtte til 2.0 at det var kun firmware som behøvde endring for at den skulle støtte den endelige versjonen av 11n. NA betyr Nord Amerika ser jeg og de firmwarene som ligger ute med NA i navnet har fjernet støtten for 3G-dongle. Endret 25. august 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Kan firmwarene som er lagt ut på ftp://ftp.dlink.com/ trygt brukes på DIR-655 her i Norge (ellers på produkter i det europeiske marked)? Nå er det slik at 3G-funksjonen ikke blir brukt her i huset. Takk for eventuelle svar. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Absolutt Last ned og sett i gang! Noen som har problemer med at DNS-serverne slutter å fungere innimellom på DIR-855? Bruker DNS-servere fra opendns og har fungert tidligere. Fungerte prikkfritt under 1.12 FW, men med 1.21NA så virker det som om noe er galt.Skjer med 1-2 dagers mellomrom. En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg ofte ikke kommer inn i Web-UI når feilen har oppstått. quoter meg selv jeg Endret 29. august 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Nå er 1.30EU ute for DIR-655. På tide det kom en EU-versjon. Technical Support D-Link in Taiwan has released 1.30EUb08: http://pmdap.dlink.com.tw/PMD/GetAgileFile...Size=1921530.0; No release notes Sad Edit: Home TSD: http://tsd.dlink.com.tw/downloads2008.asp http://forums.dlink.com/index.php?topic=7364.0 Endret 30. august 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg har den siste NA varianten inne og får ikke til å bytte til 1.30EU. Sikkert ikke store forskjellen uansett. ---- We are working as quickly as possible to re-launch 1.30 with B support. As for the firmware not being downgradeable, you are correct. Every time there is a Kernel update in the IPoS you will not be able to downgrade. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Har bestemt meg for at det er slutt med D-link.. Har snakket litt med leieboeren min og han har visstnok måttet restarte 635'en min ofte også.. Til helvete med både 635 og 655.. Har dere noen anbefalinger på en skikkelig router? Gjør ingenting om det ikke er d-link for å si det pent.. Hvordan 655 kan gjøre det så bra i tester kan jeg ikke fatte og begripe, sier vel litt om konkurrentene Gigabit er en forutsetning da det foregår masse streaming og overføring. Endret 30. august 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Decaux Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Sitter med et modem SpeedTouch 5x6. Det er koblet opp, og går på PPPoE. Noen tips til hvorfor jeg ikke får min 655 til å koble seg på nettet? Nettet virker greit med en gammel gigabyte router. Er det noen basic ting jeg burde sjekke i innstillingene? Tok en factory reset uten hell. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har du forsøkt å sette SpeedTouchen i bridge-modus, så DIR-655 i PPPoE-modus (Setup -> Internet -> Wizard)? Kombinasjonen på den måten vil mest sannsynlig fungere. Lenke til kommentar
Decaux Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Om jeg klarer å dra det passordet til NGT ut av huseier... Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 heia, skal investere i en ny router. er denne enda å anbefale/"up to date", eller er det kommet noe nytt å spennende? streamer mye filmer fra stasjonære til ps3 som media center, i hovedsak pga dette jeg vil ha litt raskere router istedenfor min eldgamle linksys wrt54g. og har 2 bærbare pc`er som også trenger nett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Skal du streame til PS3, så vil jeg anbefale at du ser på nyere Linksys eller Netgear. DIR-655 sliter enda med dårlig firmware når det gjelder streaming lan - lan. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvordan legger man inn at Dir-855 skal restarte seg selv f.eks. en gang i uka. Merker at den vi har i stua av og til henger seg opp og nekter nett tilgang til jeg restarter den eller drar ut strømmen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvilken firmware har den? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hvordan legger man inn at Dir-855 skal restarte seg selv f.eks. en gang i uka. Merker at den vi har i stua av og til henger seg opp og nekter nett tilgang til jeg restarter den eller drar ut strømmen. samme problem som min 655 og 635.. værst er helt klart 655.. greit å høre at de dyreste modellene sliter med det samme... så kan jeg kjøpe et annet merke med god samvittighet. Endret 8. september 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvilken firmware har den? Siste fra de amerikasnke sidene: 1.21NA - Hardware Version: A2 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har faktisk noe av det samme problemet. Veldig lite gøy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå