Din_Laban Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hva er den beste firmwaren for Dir 855? Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hvilken ISP har du? ISP`en min er Lynet Fibernett Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Satte opp ruter og Windows XP med uPnP, og det funka littegranne. Men nå er porten lukket igjen. Har absolutt ingen aning om hvorfor den er det. Har ikke gjort noenting etter at det stod at det funka. Er dette noe som funker bare innimellom? hehe Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Noe av det samme skjer her, dessverre. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vil dette komme tilbake igjen eller? hehe Er det mere stabilt hvis jeg får til å sette opp på "gamle" måten, med statisk ip og vanlig portforwarding? Hvis dette går på denne ruteren da? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det går etter min erfaring fint, men husk på å sette modem i bridgemodus Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det går etter min erfaring fint, men husk på å sette modem i bridgemodus Jeg har inget modem, har fibernett, da trenger jeg ikke noe modem. Så det kan ikke være det som er problemet. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel, jeg har ingen erfaring med fibernett, men prøv gamlemetoden du Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Vi er flere brukere her hjemme på DIR-855. Problemet er at jentungen driver å laster ned ting og tang hele tiden, noe som medfører høy ping, lagging mm. Er det noen mulighet for å begrense båndbredden hun tildeles, og noen som kan forklare eventuelt hvordan jeg gjør det? Endret 13. juli 2009 av bjornh Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg er ikke noe god med QOS, men du kan alltids fortelle routeren at mac-adressen hennes ikke skal få internett. Da kan du fortelle denne jenta at nå er det slutt på moroa med mindre hun slutter å laste ned. Fungerer fint her når jeg har brukere som er irriterende. Her er adressen for mac filter: http://192.168.0.1/Advanced/MAC_Address_Filter.shtml Lenke til kommentar
tecnic Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg synes jenta skal få ha det moro og fortsatt ha litt datainnteressea. Tror ikke det er mulig med noe bandwith management på d-linken. I den forstand at hu bare får 4-5Mb av en 20Mblinje. Da må man nok søke på internettet etter en bandwith mamagement boks. Ikke helt sikker, men jeg har heller ikke sett noe bandwith management option. Jeg er nokså sikker på at jeg har hørt det påstås at mac filtering viser mac adressa di for hele internettet. Blir(synlig) med pakker. Podcast. Det er vel mulig å lage en schedule mot jentas datamaskin som sier at hu bare får laste ned om natta eller fks mellom 9-17. Lenke til kommentar
tecnic Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hva er forskjellen på å portforwarde og routing? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Problem med DIR 635 og DIR 655 Har hatt besøk av to personer med hp-laptops, de får problemer når de kobler til nettverket mitt. FÅr ikke autentisert seg, de får ip-addresse. Jeg har ikke noen problemer med min Lenovo laptop eller min stasjonære pc, ps3, nintendo wii eller windows mobile telefon. HP maskinene fungerer utmerket på andre nettverk. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg synes jenta skal få ha det moro og fortsatt ha litt datainnteressea. Tror ikke det er mulig med noe bandwith management på d-linken. I den forstand at hu bare får 4-5Mb av en 20Mblinje. Da må man nok søke på internettet etter en bandwith mamagement boks. Ikke helt sikker, men jeg har heller ikke sett noe bandwith management option. Jeg er nokså sikker på at jeg har hørt det påstås at mac filtering viser mac adressa di for hele internettet. Blir(synlig) med pakker. Podcast. Det er vel mulig å lage en schedule mot jentas datamaskin som sier at hu bare får laste ned om natta eller fks mellom 9-17. Når du ikke har mer enn 5-6Mb linje, så kan det bli litt problematisk, skjønner du. Schedule kan kjøres eventuelt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Vi er flere brukere her Er det noen mulighet for å begrense båndbredden hun tildeles, og noen som kan forklare eventuelt hvordan jeg gjør det? Hvis hun bruker et bittorrentprogram så bør du sette parametre i det for å begrense last. Følgende bør endres (forslag til verdier): connections global = 100 Download = 50% av internett Upload = 40% av internett Har du en linje på 4000/400kbit, så blir verdiene du setter 250kBs / 20kBs. 1kByte=8kbit Endret 14. juli 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har du mulighet til å gi litt instruksjoner for oppsett med schedule og qos? Jeg har problemer med å aktivere det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har hatt besøk av to personer med hp-laptops, de får problemer når de kobler til nettverket mitt. FÅr ikke autentisert seg, de får ip-addresse. Du får prøve å slå av wifi protected setup (advanced-meny). Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har akkurat kjøpt meg en DIR-655. Men det er et problem med den. Jeg får stadig meldingen: Please wait... The gateway is currently measuring your network connection. Accessing this web page might have an effect on the measurement. This page will refresh shortly. Noe som mildt sagt er irriterende. Firmwareversjonen jeg kjører er 1.21EU, hadde samme problem med 1.20 som lå på routeren da jeg fikk den. Finner ingen innstillinger i menyene for å skru av denne automatiske målingen. ISPen er Canal Digital. Noen idé om hvordan jeg fikser dette? Såvidt jeg har lest og sett på min ruter så skjer dette hver gang nettlinja eller ruter restartes. Den vil da prøve å måle linja for å optimlisere båndbredden. Virker på meg som enten linja de detter ut, eller at ruteren tryner og restarter. Kan vel se på hvor lang tid den har vært oppkobla på linje og ruter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Finner ingen innstillinger i menyene for å skru av denne automatiske målingen. Gå inn i ADVANCED, QOS ENGINE og fjern krysset ved Automatic Uplink Speed. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg kjøpte nettopp DIR-655 for å erstatten en DGL-4300 som tok kveld. Problemet er at nå funker ikke streaming av video til Popcorn hour eller musikk til Squeezebox duet. Lan trafikken er vanvittig treg. Jeg ser det står noe om dette rundt om i tråden, men jeg får ikke helt tak i alt. Er det firmwaren som er problemet? Jeg har firmware 1.21EU. Når jeg søker etter ny firmware gjennom webgrensesnittet får jeg beskjed om at jeg har siste firmware. Setter pris på alle forslag, jeg holder på å bli gal snart av dette. Har prøvd alt mulig av innstillinger i routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå