Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå kjøpt meg DIR-655 og driver og installere via CD. Har nå kommet til "del 3", koble til WAN. Siden PC står langt vekke fra min Lyse-box, så kan jeg ikke koble til WAN-portes samtidig som pc er koblet sammen med router vi LAN porten, som Setup ber om. Kan jeg nå bare sette routeren der den skal stå, og gjøre resten trådløst? setting osv? Alternativet er å drasse hele min stasjonære pc ned til der lyse-boxen står, i en annen etasje.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

ALtså, nå har jeg først koblet pc sammens med DIR-655 som CD`en sa. Np vil den også at jeg kobler til WAN porten, noe som ikke er mulig pga avstanden mellom modemet fra Altibox og min PC. Spørsmålet er da om jeg bare kan plassere min DIR-655 på plass ved modemet, der den kommer til å stå, gå in på routeren via web-setup osv?

Lenke til kommentar

Ved å se og tenke litt etter, så fant jeg ut av dette. Skulle kanskje gjort dette før jeg åpna kjeften. :p

 

Over til neste problemstilling. Har lagt in passord for admin i "tools", men passordet funker ikke. Jeg kommer bare inn som admin ved å la tekstboksen være tom! Med andre ord: Den vil kun være i default mode uten passord, selv om passordene ligger i tools. Nevner også at når jeg lagrer instilinger etter å ha lagt inn passord, så kobler det trådløse fra.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Over til neste problemstilling. Har lagt in passord for admin i "tools", men passordet funker ikke. Jeg kommer bare inn som admin ved å la tekstboksen være tom! Med andre ord: Den vil kun være i default mode uten passord, selv om passordene ligger i tools. Nevner også at når jeg lagrer instilinger etter å ha lagt inn passord, så kobler det trådløse fra.

Hvis du har firmware 1.20 så er denne befengt med bugs som gjør at webinterface ikke fungerer normalt. Oppgrader i såfall til nyere firmware (link til 1.31 finnes lengre opp i tråden)

Lenke til kommentar

Jeg kjører min DIR-655 A4 V1,20 sammens med 1 DWA-140 Rangebooster, og jeg må si at jeg er litt skuffet over signalstyrken. Den ligger faktisk noe under hva min Linksys WRT54G leverte til en billig CNet USB Dongle, som var mer inneklemt bak PC`en, enn DWA-140 som står plassert mer åpent. Det svinger også en del. Styrken er går fra "lav" noen ganger til "Meget Bra". Ligger dog mest på "Bra". Til DWA-140 har jeg innstallert de siste Ralink driverene, så jeg tror denne gjør jobben sin. Det beviser den også ved å ta in naboens sitt nettverk, som jeg tidligere ikke kunne se.

Hadde forventet at DIR-655 skulle overgå WRT54 på signalstyrken.

 

Er det noen muligheter for å øke signalstyrken, og vil siste firmware gjøre noe fra eller til på dette?

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at jeg ikke kunne finne 1.31 på dlink sine sider? Vil ikke oppdatere før det er helt sikkert. (Dir-655 det er snakk om altså.)

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Firmware/ er jo D-link sine sider forsåvidt.

1.31 var tidligere i beta, men nå er det 1.32 som er beta. Har oppgradert til 1.31 her og den er bedre enn 1.21.

 

Da jeg var inne på dlink.com, sto det at det kun var amerikanske DIR-655 som burde bruke den firmwaren man kan laste ned derfra. Men har det funka bra for andre som har lasta ned med EU-versjon av DIR-655?

Lenke til kommentar

Har fått en ny D-link 825 ruter og denne fungerer helt fint, men den låser hastigheten på internettet til rundt 2mbit inn og 7mbit ut. Med den forrige Netgear Rangemax 240 ruteren fikk jeg 10mbit inn og 10mbit ut. Det er ingen andre som bruker nettet for øyeblikket, vi har 10mbit Lyse internett.

 

Noen som vet hva som kan være problemet her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...