Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sliter med veldig dårlige overføringshastigheter på det kablede nettet. Alle PC-ene er koblet med kabel rett i DIR-655. Hastighetene mellom PC-ene ligger rundt 15 mbit og er konstant for alle PC-ene.

Forsøkte å skru av QoS på routeren, noe som gjorde at hastigheten doblet seg (til rundt 30 mbit), men fremdeles veldig dårlig. Alle NIC-ene på nettet støtter gb. Har også kontrollert at alle NIC og routeren står på autoselect.

Neste steg blir å fjerne én og én PC samt kontrollere alle kablene. Er det noen som har flere tips?

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
Sliter med veldig dårlige overføringshastigheter på det kablede nettet.

Hvilken firmware bruker du? Den nye 1.31 er bedre enn f.eks 1.21 for overføring via LAN.

Godt tips! Men hvor finner jeg versjon 1.31? Har lett både på dlink.no og dlink.com uten å finne noe annet enn den versjonen jeg allerede har (1.21).

Lenke til kommentar

Finnes det en mulighet på DIR-655 for å prioritere HTTP trafikk ovenfor torrent? Tror nemlig at jeg har klart å tulle med en innstilling siden nå så er nettet vanvittig tregt hvis jeg bruker utorrent, noe som det ikke var før.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått en D-Link DIR-655 mellom hendene, men er det noen her som vet om noen gode (interne) trådløse nettverkskort som fungerer godt med DIR-655?

Jeg bruker foreløpig bare et USB-nettverkskort (eller hva det kalles) som fulgte med den gamle Tele2-ruteren (merke: Tilgin)

Jeg tenkte jeg skulle teste SharePort-en, men det funker ikke å laste ned "SharePort Utility" fra dlink.no, og på dlink.com står det at programvaren ikke skal brukes utenfor USA. Kan noen sende meg link til en side jeg kan laste den ned fra, eller sende selve programvaren?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som vet hvordan jeg får brukt shareporten? Skulle gjerne brukt den, ettersom det var en av grunnene til å skaffe ny router, sammen med mange andre grunner...

Jeg regner med at noen av dere andre hr lastet ned program varen, så det hadde vært fint om noen kunne sende meg den siden det ikke funker å laste den ned nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...