Symbian_Pro Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har brukt 1.30 i en uke nå og den fungerer knallbra rett og slett. Beste FW til nå. Langt bedre ytelse og stabilitet enn 1.2x FWene. Mange sier den er bedre enn 1.11 også. Dette forutsetter naturligvis at du klarer å leve med at 802.11b forsvinner og at du ikke kan nedgradere. Eneste problemet mitt nå er at Shareport ikke alltid fungerer. Må ofte reboote ruteren før det vil funke, men er ikke så forferdelig nøye. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nå fikk jeg lagt inn 1.30 NA og den fungerer glimrende på LAN. Filmene på PC mot PS3 reagerer raskere enn DIR-635 nå :-) Skjønner ikke hva NA i f/w står for, trodde det var North America først, men har kanal 12 og 13 intakt hvertfall. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Noen som aner hvorfor det kommer sånne lagg i pingen på 1940 ms innimellom på D-link 655 (ca. hvert minutt)over trådløs med full kvalitet på oppkoblingen. Ingen lagg med kabel.Ligger på 16ms ellers. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det skyldes trolig klienten din, driver eller wireless zero config. Du bør poste hvilket operativsystem og trådløsklient du bruker. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 D-link DWA-140 pluss en bærbar med Atheros nettverkskort.Den bærbare har ikke så store lagg på ping , men lagger like regelmessig. På D-link 655 er DHCP server slått av og koblet til ett Speedtouch modem fra Nextgentel. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...amp;postcount=1 Prøvde denne metoden og fikk sterk forbedring , men det kommer fortsatt en 400-800 ms lagg med noen minutters mellomrom Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Prøv denne driveren: http://www.ralinktech.com.tw/data/drivers/....0.8.0_Free.exe Ralink er de som lager chipsettet. (Den er for DWA-140). Endret 25. april 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Da er den driveren innstallert , ble bedre ,men ikke perfekt. På 15 minutter kom det en 600ms og en 2454ms. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg vet dette sikkert er et dumt spørsmål som gjerne blir besvart med portforward.com, men kan noen vise meg hvordan jeg åpner porter til Bittorrent på DIR-855? Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg bruker siden... Endret 25. april 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Da er den driveren innstallert , ble bedre ,men ikke perfekt. På 15 minutter kom det en 600ms og en 2454ms. Regner med at du har servicepack installert på OS? Ellers burde det fungere hvis det ikke er radiostøy som gjør at du får avbrudd. Skal man teste ut selve driveren så er det greit å ha god signalstyrke for å utelukke eksterne kilder til problemet. Så vidt jeg vet så fungerer DWA-140 med Ralink-driver helt uten lagg, mens endel D-link-drivere lager mye krøll. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Får teste videre i morgen eller mandag. Hvis det blir bra og jeg vil ha ett pci WLAN kort i pc,n , hvilket anbefales mot denne routeren ? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg vet dette sikkert er et dumt spørsmål som gjerne blir besvart med portforward.com, men kan noen vise meg hvordan jeg åpner porter til Bittorrent på DIR-855?Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg bruker siden... Først gå til Setup - Network settings og reserver IPen til PCen din slik at den alltid har samme IP (evenutelt kan du sette opp statisk IP på selve PCen men DHCP reservasjon er lettere) Save og gå til Advanced - Port forwarding. Skriv inn et valgfritt navn i den øverste boksen (f.eks. BitTorrent), trykk på 'Computer name', velg PCen din og trykk '<<' knappen. IPen vil da vises under 'IP Address'. Skriv inn den porten du bruker på Bittorrent både der det står TCP og UDP. Sørg for at den er aktivert (haket av) og trykk save settings. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Når det gjelder portforwarding så kan man jo la UPNP ta seg av saken. Da må man sørge for at det er valgt UPNP i router (finner det under advanced, advanced network), operativsystem og bittorrentprogram. Har du Vista eller Win7 så heter det Network Discovery Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Har på UPNP, men hva annet skal jeg da gjøre? Tenkte du på nettverksgjenkjenning, la7dfa? Endret 26. april 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har på UPNP, men hva annet skal jeg da gjøre?Tenkte du på nettverksgjenkjenning, la7dfa? Det nye navnet på UPNP er network discovery (i Vista og nyere). Som jeg nevnte så må UPNP aktiviseres på 3 plasser før det fungerer. 1. Router 2. Windowsbrannmur 3. Torrentprogram Har du aktivisert det så skal det fungere uten problemer om ikke din ISP har satt på noen begrensninger på valgt port eller du har flere brannmurer (f.eks routermodem). Lenke til kommentar
Nuffe Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Noen som kan hjelpe meg. Har adsl fra ngt, får kommet på nett med D-link DSL-321B modem, men ikke når jeg kobler til d-link dir855 ruteren min. Har også prøvd med Linksys ruter wrt54g, samme resultat. Hvordan få modemet og ruteren til å jobbe sammen................ nuffe Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Skru av DHCP, og fjern innloggingsinformasjon fra modem. Sett opp disse innstillingene i ruter, slik at modemet kun fungerer som et rent modem, og kjører alt av innstillinger i ruter. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Da ser alt ut til å være stabilt og velfungerende. Tusen takk for all hjelp. Det var nok driverne fra Ralink som gjorde susen på DWA-140 . Hastigheten og stabiliteten på internett ble perfekt ved oppdatering av Speedtouch 546i til firmware 7.4.1.7 og overgang til bridged oppkobling og la D-link 655 ta seg av resten. Da økte speed målingen på DinSide fra 6200/620 til 7500/760. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 *inn i mine innlegg igjen* Lenke til kommentar
larsg Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har tenkt å kjøpe pcikort eller usb stick til 2 maskiner til.Hva er erfaringsmessig de som gir best hastighet og stabilitet mot 655`n ? Disse 2 maskinene står i 2 etage på andre siden av huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå