SpecialForce Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er noen ganger det kan være nyttig å se instillingene som er gjort. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 ok, men når jeg er inne med user accounten, hvordan logger jeg da ut igjen, eller switcher til admin igjen? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det er jo en liten rullgardin som det står både user og admin i. Switch til admin der og logg rett inn. Endret 23. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) det virker nå plutselig, men i går så kom ikke den rullgardina frem når jeg gikk ut og inn igjen fra routeren, jeg bare kom rett inn på routeren igjen som user Endret 24. januar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Rart, men bra det funker nå. Du kan jo alltids resette den og se hva som skjer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Prøv en annen browser eller clear cache på den du bruker neste gang det skjer. Endret 24. januar 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) har funnet ut att Channel 3 på min DIR655 er noe forferdelig treig, internett sider laster omtrent ikke. er ingen nett i nærheten heller, bruker Channel 1 nå, der er hastigheten normal. slik var det ikke på Linksysen min. hvorfor er det slik? synes det er litt rart. edit: slettet Endret 25. januar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Prøv WEP. Det er ikke alle telefoner som takler WPA slik de skal. WEP? lol, ingen vits blir jo cracka på 1sec for best fart og sikkerhet bruk WPA2-AES Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kjører skjult SSID, Mac Filtering og WPA2/AES Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Kjører skjult SSID, Mac Filtering og WPA2/AES skjult SSID er ikke skjult http://synjunkie.blogspot.com/2007/12/bypa...ess-filter.html Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Neinei, for all del så vet jeg det.. Men skjult SSID er fremdeles "mer skjult" enn å kjøre synlig SSID Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Tenkte jeg skulle fortelle at jeg har byttet router fra DIR-635 til DIR-655 for å få Gigabitnettverk. I den forbindelse fikk jeg problemer med å liste og bruke mediaservere som TVersity og JavaPS3-mediaserver fra PC. Fant ut at jeg måtte enable multicast streaming for å få spilt av film. Endret 28. januar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mulig du ikke må bruke WISH også. Det gjør da jeg. Lenke til kommentar
nems Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Heisann! Har to PCer koblet via en 10/100 Cnet switch til routeren, samt en xbox og 360 som er koblet direkte i router, samt en laptop koblet til wifi. Når jeg laster via laptop til pcen eller spiller av filmer i xbmc (fra pcen) så går det treigt. MAO er wired nettverk treigt, tar tid å finne andre pc'er i windows, tar tid å kopiere osv. Ting er mye treigere enn det var med min gamle Speedtouch 546iV6... Noen som har noen tips? Kan forøvrig nevne at jeg har slått av QoS og WISH og at routeren er confa rimelig standard.. uPnP enabled, multicast disabled (hva er dette?) Kjører firmware 1.21EU. Statistics (hvis det hjelper) LAN Statistics Sent :21981871 TX Packets Dropped :2 Collisions :0 Received :18559513 RX Packets Dropped :0 Errors :0 WAN Statistics Sent :17760921 TX Packets Dropped :0 Collisions :0 Received :21316206 RX Packets Dropped :0 Errors :0 Wireless Statistics Sent :4923379 TX Packets Dropped :0 Received :4745403 RX Packets Dropped :44 Errors :3525 Ser det er mange Errors på wireless? :\ Anyways, hvis noen har noen tips/noe mer du vil vite, så si ifra så skal jeg grave fram:) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Hei, prøv å aktiver WISH igjen og se hva som skjer. Fortell også om det er DIR-655 eller 855, da kan vi som har disse prøve å faktisk hjelpe deg bedre. Endret 1. februar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
nems Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Beklager, glemte ta med det i posten:) Har en DIR-655 HW Rev A3. Skal enable WISH nuh så ser jeg hvordan det arter seg utover dagen. Takker og bukker! Endret 1. februar 2009 av nemo81 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har en 655. Skal enable WISH nuh så ser jeg hvordan det arter seg utover dagen. Hvis du leser litt lengre oppe så har jeg skrevet løsningen min på streamingproblemer via DIR-655 :-) enable multicast streaming Lenke til kommentar
nems Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har en 655. Skal enable WISH nuh så ser jeg hvordan det arter seg utover dagen. Hvis du leser litt lengre oppe så har jeg skrevet løsningen min på streamingproblemer via DIR-655 :-) enable multicast streaming Joda jeg merka meg det, men siden jeg har problemer med wifi <-> ethernet (unrar over nettverk, flytting av filer etc) så gikk jeg ut ifra at våre problemer var forskjellige. Tregheten i xbmc (når jeg skal starte en film) går jeg utifra er på grunn av den generelle tregheten og ikke et streaming problem, men jeg skriver meg den bak øret i tilfelle Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei! Beklager om jeg gjentar et par spørsmål her.. Jeg har en D-link DiR-655 brokoblet sammen med en sånn generisk Nextgentel Speedtouch-sak. Den uten trådløst nett. Men okay, i bunn og grunn så har jeg det problemet at om jeg setter en ny port på µtorrent, så viser den at porten er åpen i en stund (dager, uker). Så plutselig får den ikke tilkoblinger på porten, og speedtesten viser at porten er lukket.. Bytter port et par ganger, så viser den åpen igjen. Har dette noe med ruteren å gjøre? Og jeg blir litt forvirret av hele den firewall-delen på den.. noen som vet om en guide til den? Og så har jeg en fjortenåring i huset som bruker *litt* for mye tid på å spille World of Warcraft.. Er det mulig å blokkere portene til spillet innenfor visse tidsrammer? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg oppdaterte for en stund siden fra firmware 1.01 (eller 1.00, litt usikker) til 1.11. Kan noen forklare meg hvordan hardware version gikk fra A1 til A2 samtidig? Litt av en oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå