Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har funnet ut att Channel 3 på min DIR655 er noe forferdelig treig, internett sider laster omtrent ikke. er ingen nett i nærheten heller, bruker Channel 1 nå, der er hastigheten normal. slik var det ikke på Linksysen min. hvorfor er det slik? synes det er litt rart.

edit: slettet

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Heisann!

Har to PCer koblet via en 10/100 Cnet switch til routeren, samt en xbox og 360 som er koblet direkte i router, samt en laptop koblet til wifi.

Når jeg laster via laptop til pcen eller spiller av filmer i xbmc (fra pcen) så går det treigt. MAO er wired nettverk treigt, tar tid å finne andre pc'er i windows, tar tid å kopiere osv. Ting er mye treigere enn det var med min gamle Speedtouch 546iV6...

Noen som har noen tips?

Kan forøvrig nevne at jeg har slått av QoS og WISH og at routeren er confa rimelig standard..

uPnP enabled, multicast disabled (hva er dette?:p)

Kjører firmware 1.21EU.

Statistics (hvis det hjelper)

LAN Statistics

Sent :21981871

TX Packets Dropped :2

Collisions :0

Received :18559513

RX Packets Dropped :0

Errors :0

WAN Statistics

Sent :17760921

TX Packets Dropped :0

Collisions :0

Received :21316206

RX Packets Dropped :0

Errors :0

Wireless Statistics

Sent :4923379

TX Packets Dropped :0

Received :4745403

RX Packets Dropped :44

Errors :3525

Ser det er mange Errors på wireless? :\

Anyways, hvis noen har noen tips/noe mer du vil vite, så si ifra så skal jeg grave fram:)

Lenke til kommentar
Har en 655. Skal enable WISH nuh så ser jeg hvordan det arter seg utover dagen.

Hvis du leser litt lengre oppe så har jeg skrevet løsningen min på streamingproblemer via DIR-655 :-)

enable multicast streaming

Joda jeg merka meg det, men siden jeg har problemer med wifi <-> ethernet (unrar over nettverk, flytting av filer etc) så gikk jeg ut ifra at våre problemer var forskjellige. Tregheten i xbmc (når jeg skal starte en film) går jeg utifra er på grunn av den generelle tregheten og ikke et streaming problem, men jeg skriver meg den bak øret i tilfelle :)

Lenke til kommentar

Hei! Beklager om jeg gjentar et par spørsmål her.. Jeg har en D-link DiR-655 brokoblet sammen med en sånn generisk Nextgentel Speedtouch-sak. Den uten trådløst nett.

Men okay, i bunn og grunn så har jeg det problemet at om jeg setter en ny port på µtorrent, så viser den at porten er åpen i en stund (dager, uker). Så plutselig får den ikke tilkoblinger på porten, og speedtesten viser at porten er lukket..

Bytter port et par ganger, så viser den åpen igjen. Har dette noe med ruteren å gjøre?

Og jeg blir litt forvirret av hele den firewall-delen på den.. noen som vet om en guide til den? :)

Og så har jeg en fjortenåring i huset som bruker *litt* for mye tid på å spille World of Warcraft.. Er det mulig å blokkere portene til spillet innenfor visse tidsrammer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...