Gå til innhold

HDMI kabel - Prikker på skjermen

Holmgang

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spilt med kabelen som fulgte med en stund, og det virket fint.

Da jeg fikk HMDI kabelen, funket det meste, fikk bildet opp i 1080p. Men det kommer hvite prikker som er spesielt tydelig når bildet er svart.

Hva er det som gjør dette? TV'en, PS3 eller kabelen?

Tusen takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har spilt med kabelen som fulgte med en stund, og det virket fint.

Da jeg fikk HMDI kabelen, funket det meste, fikk bildet opp i 1080p. Men det kommer hvite prikker som er spesielt tydelig når bildet er svart.

Hva er det som gjør dette? TV'en, PS3 eller kabelen?

Tusen takk på forhånd :D

Jeg tror HDMI kabelen din takler 1080p dårlig, dette høres ut som klassisk "gnistring" som følge av tap av informasjon på veien fra avspiller til TV. Prøv å sette PS3 i 720p og se om dette blir borte da. Blir det borte i 720p så skyldes det du ser i 1080p helt klart at kabelen din kommer til kort med den økte mengden informasjon som 1080p signal krever over 720p.

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

TV'en støtter 1080p, skal prøve 720p imorgen. Men er HDMI kabler som støtter 1080p veldig mye dyrere? Det er ikke mye prikker, bare noen smått, mest på venstre side.

Neida, behøver ikke være så mye dyrere. En par av de jeg har er noe billig ræl som funker fint med 1080p. Og så har jeg noen til som jeg sikkert har betalt alt for mye for også. Heheh. Men vil du sikre at deg at det ikke blir alt for mange turer fram og tilbake til butikken for å bytte hvis det ikke funker, så gå for en som det står er 1080p/HDMI 1.3 kapabel. Da blir det vel fort et sted mellom 300 og 600 spenn for en kabel på mellom 1 og 2 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...