philipb Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har akkurat endret internett leverandør fra Ventelo til canal digital. Har til nå brukt en adsl ruter (Dlink wag54) Er det ikke mulig å bruke en dsl ruter mot et kabel modem? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Nei. Lenke til kommentar
Farscape2005 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er ikke WAG54 fra Linksys da? Spørs hva du ønsker. Om det er en LAN switch i WAG54 virker jo denne uansett, så du kan, om WAH54 har en svitsj med f.eks. fire porter, kople en av disse til kabelmodemet. Skulle jo ikke være forskjell på å kople en PC direkte til kabelmodemet, eller via 4-ports svitsj. Antar at (uten å kjenne ADSL ruter'n) om du har WiFi på ruter'n så skal du kunne bruke ruter'n for WiFi aksess også. Sannsynlig at en må slå av evt. NAT, DHCP server, firewall etc. i WAG54. Spørsmålet er: Hvor kommer IPadresse fra? Alle porter og WiFi, må være transparente mot IPadressekilden (er det kabelmodemet?). Om denne bare deler ut en stk. IPadresse, trengs en egen ruter mellom WAG54 og kabelmodemet (som da inneholder NAT, DHCP etc.) Det kan hende at du kan konfigurere WAG54 slik at en "LAN port" kan virke som "WANport" d.v.s. noe a la ADSLporten. Må sjekkes i brukerveiledning. Om det er mulig, trenger du ikke anet utstyr. Lenke til kommentar
philipb Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Takker for svar. Joda, er klar over at jeg kan slå av NAT og bruke den som switch. Etter det jeg har forstått så får jeg 4 statiske ipadr fra Canal Digital og det bør holde (har 3pcer på nett +Telia modem). Men ønsker å ha mulighet til å ha tilkoblet en pc til eller to. Ønsker også å Nat'e og ha eget lokalt ip scope. Kan dessverre ikke endre en LAN port til WAn config på denne Så da blir det en "Cable" ruter på meg Endret 24. februar 2008 av philipb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå